علمی و پزشکی

محدودیت‌های جدید ناشی از کرونا در پکن و هراس از موج دوم شیوع

به گزارش شفاف ، بعد از یک هفته پیش ، در حدود 300 نفر از نظر بیماری قلبی عروقی مثبت شدند ، دو شهرستان شیجیازژوانگ و زینگ تای در استان هبی در جنوب چین ممنوعیت موقت منزل را وضع کرده اند 7 روز. با این تصمیم ، بیش از 18 میلیون نفر در جهان منزوی جدید قرار می گیرند.

طبق اعلام انجمن ملی بهداشت چین ، روز دوشنبه حدود 55 مورد بیماری قلبی عروقی در این کشور کشف شد. در روز یکشنبه ، این تعداد بیش از 100 نفر بود.

لانگ فانگ ، یک شهر اقماری در پکن ، 4.9 میلیون نفر را در منزل منزوی کرده و برای جلوگیری از شیوع ویروس ، آزمایش های گسترده ای را سفارش داده است.

شیجیازژوانگ ، مرکز استان هبی ، همچنین با 82 مورد در روز یکشنبه ، با آخرین شیوع بیشترین آسیب را دید. این امر باعث شد تا پارلمان استان جلسه سالانه خود را لغو کند. این جلسه قرار است در تاریخ 25 ژانویه برگزار شود.

منبع آخرین فوران هنوز مشخص نشده است ، اما طبق روزنامه South China Morning Post ، عروسی ، تشییع جنازه و مراسم مذهبی در روستاهای اطراف Shijiazhuang برگزار می شود علت بسیاری از موارد از دسامبر سال گذشته است. برخی از بیماران ، علیرغم علائم ، به جای مراجعه به یک بیمارستان دولتی در 45 کیلومتری آنها ، به یک درمانگاه محلی مراجعه کردند.

مقامات بهداشتی چین با موفقیت اولین موج تاج را خنثی کرده و با شیوع گاه به گاه مقابله کردند.

آرنان کوی ، تحلیلگر موسسه گیوکال دراگونومیک ، در یادداشت تحقیقی نوشت که وجود نقاط کور در مناطق روستایی استان هبی و تعداد محدود آزمایشات کوآید از دلایل اصلی شیوع منطقه است.

طبق آمار دانشگاه جان هاپکینز چین ، بیش از 96600 نفر به بیماری کرونا قلب مبتلا شده اند و در نتیجه 4700 نفر فوت کرده اند.

دکمه بازگشت به بالا