متولی رمزارزها در کشور مشخص می‌شود؟

متولی رمزارزها در کشور مشخص می‌شود؟

اگرچه در سالهای اخیر جذابیت بازار ارزهای رمزنگاری شده برای بسیاری از افراد جامعه رشد چشمگیری داشته است ، اما به نظر می رسد تکلیف برخی از اصول حقوقی ایران همچنان نامشخص است.

به گزارش سلام آنلاین ، اگرچه آمارهای غیررسمی افزایش قابل توجهی از ورود ایرانیان به بازار ارزهای رمزنگاری شده را نشان می دهد ، اما در عمل ، هم وضعیت حقوقی این معاملات ارزی در کشور و هم صرافی های واقعی بانک مرکزی فعال نبوده اند. این منطقه معرفی شده است و علیرغم تصویب برخی قوانین ، وضعیت استخراج ارز به وضوح بیان نشده است.

اعضای اتاق بازرگانی ایران با دیدن همه این موضوعات در جلسه کمیته راهبری برای بهبود مستمر فضای کسب و کار نظرات خود را در مورد این موضوع ابراز کردند و از دولت خواستند شرایط را برای قانون فراهم کند و شفافیت در منطقه .

فرصت ارز دیجیتال را از دست ندهید

جمشید نفر ، رئیس کمیته توسعه صادرات مجلس ایران گفت: متأسفانه 42 سال پس از انقلاب ، فرصت را از دست دادیم. اگر این نوع ارزهای رمزپایه را فرصتی بدانیم ، متأسفانه هنوز درمان مناسبی برای آن پیدا نکرده ایم و این احتمال وجود دارد که در گذشته نیز همین کار را انجام دهیم.

به گفته وی ، ما باید اطلاعات و سطح درک و دانش ارزهای رمزپایه را افزایش دهیم و از آن نهایت استفاده را ببریم. با این حال ، ما هنوز به یک روش و کلمه واحد در رابطه با مشکل در این زمینه نرسیده ایم.

رد ارز دیجیتال منطقی نیست

علی شمس اردکانی ، رئیس کمیته اقتصاد کلان اتاق بازرگانی و صنایع ایران ، همچنین تأکید کرد که “از آنجا که ما فرصت سوختن را داریم و عدم آگاهی همیشه منجر به سنگسار و مخالفت می شود.” “باید تلاش کنیم دانش خود را در مورد ارزهای رمزپایه و کاربردهای آنها. “

وی به نقش اول پول در اقتصاد به عنوان وسیله پرداخت در معاملات اشاره کرد و گفت: “ارزش این دستگاه جدید که می توان به جای پول تا حدی در نظر گرفت ، در همه جای دنیا پذیرفته شده است” بنابراین انکار آن منطقی نیست.

از دید فعالان اقتصادی ، اتاق ایران باید مرکز این کار باشد و استفاده از این ابزار را در تجارت توسعه دهد. در این بین ، اولین قدم توصیف و معرفی رمزنگاری و نحوه استفاده از آن است. معرفی این دستگاه توسط اتاق ایران باید دنبال شود.

شمس اردکانی تأکید کرد که به دلیل عدم درک کافی نباید این فناوری جدید را در هر زمینه ای از بین ببریم.

خطر ارزهای رمزپایه را افزایش ندهید

Riza Wafai ، مدیر اقتصادی اتاق تعاون تجارت ، رمزنگاری را به عنوان یک واقعیت مسلم ذکر کرد. به گفته وی ، ما فقط باید روی دو بخش تولید و شناخت آن در کشور کار کنیم.

وی گفت: “این یک واقعیت است که در رابطه با ماهیت پول در جهان ، شاخص هایی تعیین می شود و با گذشت زمان تغییراتی در این زمینه رخ داده است.” با این وجود نمی توان از ویژگی های اصلی این دستگاه چشم پوشی کرد.

به گفته وفایی ، باید یک سیگنال منطقی متناسب با توانایی های موجود در کشور به سرمایه گذاران ارائه دهیم. ابتدا باید با توجه به توانایی های خود در مورد سطح تولید انواع مختلف ارزهای رمزپایه برنامه ریزی کنیم. به این ترتیب از افسردگی سرمایه گذاران و تولیدکنندگان جلوگیری خواهیم کرد.

رمزگذاران پرداخت کننده می خواهند

مدیر اقتصادی کنگره تعاون خاطرنشان کرد: نباید با تصمیم گیری کوتاه مدت و حمایت نکردن فعالان اقتصادی را گیج کنیم. سطح ریسک ممکن است در این موارد جدید زیاد باشد ، اما ما نباید با تصمیمات فوری سطح ریسک این ابزار را افزایش دهیم.

محمدرضا طلایی ، رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق بازرگانی و صنایع ایران نیز معتقد است که باید متولیان اصلی ارزهای رمزپایه شناسایی شوند. از آنجا که فرهنگ استفاده از این ابزار هنوز به صورت محلی ایجاد نشده و حساسیت تصمیم گیری در منطقه بالا است ، اقتصاددانان تمایلی به استفاده از این بخش ندارند.

اعضای هیئت مدیره اتاق بازرگانی و صنایع ایران همکاری پارلمان ایران با بانک مرکزی را برای وحدت منطقه ضروری دانستند. به نظر وی ، ما نمی توانیم برای تولید ارزهای رمزپایه مجوز سرمایه گذاری اعطا کنیم و از طرف دیگر می توانیم با مصوبه ای فعالیت آنها را مسدود کنیم.

تالایی همچنین بر تحقیقات آینده در بخش بلاکچین تأکید کرد و ادامه داد: مشکلات مشترکی در این بخش وجود دارد. اما باید با همکاری ذینفعان در این زمینه ، الزامات اصلی را شناسایی کرده و یک برنامه جامع طراحی کنیم. اتاق می تواند این کار را انجام دهد و با مشارکت همه ذینفعان نقشه راهی تهیه کند.

در همین حال ، نمایندگان بلاکچین و سازمان های ارز دیجیتال به برخی از مشکلات خود اشاره کردند. آنها عدم تعریف خصوصیات اساسی ارز رمزنگاری شده را به عنوان یک دارایی جدی می دانند و معتقدند که این بخش یک دارایی جدید است و بانک مرکزی نمی تواند آن را به عنوان دریافت کننده اصلی خود در نظر بگیرد. وزارت اقتصاد باید در این زمینه برجسته تر باشد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا