تازه های کسب و کارعمومی

متن دعای شرف الشمس 19 فروردین چیست؟ + قیمت انگشتر شرف الشمس اصل

به فروردین‌ماه که می‌رسیم، خرید شرف الشمس بسیار زیاد می‌شود؛ زیرا این دعا باید در روز 19 فروردین نوشته شود تا بشود از مزایای آن بهره برد. بسیاری از افراد فکر می‌کنند شرف الشمس سنگی است که رنگ زردی دارد، اما این‌طور نیست. در واقع شرف الشمس یک دعای مخصوص از امام علی علیه‌السلام است که با شرایط ویژه و در زمان مقرر بر روی انگشتر عقیق زرد یا پشت آن حک می‌شود. انگشتر شرف الشمس، عقیق زرد رنگی است که دعای مخصوصی روز آن حک شده است.

قیمت انگشتر شرف الشمس اصل مردانه و قیمت انگشتر شرف الشمس زنانه با توجه به جنس فریم (طلا، نقره و غیره) و همچنین ابعاد، وزن و خلوص سنگ متغیر است. یکی از دیگر عوامل تأثیرگذار در قیمت شرف الشمس اصل می‌توان به دست ساز بودن، قلم‌زنی و داشتن هنر آیینه‌کاری اشاره کرد. انگشتر طلا با توجه به وزن و اندازه‌ای که دارد، دارای قیمت‌های متفاوتی است. افرادی که بودجه خرید شرف الشمس طلا را ندارند، می‌توانند نسبت به خرید فریم‌های نقره این انگشتر اقدام کنند.

قیمت سنگ شرف الشمس با توجه به نوع سنگی که انتخاب می‌کنید و اندازه آن تعیین می‌شود. نکته جالب در مورد دعای شرف الشمس آن است که نسبت به دعاهای دیگر ظاهر متفاوتی دارد و زبان اشکال در آن بسیار مهم است. علاوه بر این، برای نوشتن آن روی انگشتر عقیق آداب و زمان خاصی در نظر گرفته شده است.

معنی دعای شرف الشمس چیست

برای خرید شرف الشمس بهتر است بدانید که در این دعا چه آمده است که باعث این همه مزایا شده است.

متن اصلی دعای شرف الشمس این‌گونه است

بسم الله الرّحمن الرّحیم

اَللّهُم اِنّی اَسئَلُكَ بِالهاءِ مِنْ اِسمِكَ الْاَعظَم و بالثَلآثِ العِصّیِ و بالالَفِ المُقَّّوِم و بِالمِیمِ الطَمیس الاَبتَر و بالسِّلمِ و بالاَربَعَه الَتِی ه ِی کالكکفِ بِلا مُعصَم و بِالهاءِ المَشقُوقَه و بالواوِ المُعظَّم صوره اِسمكَ الشَّریفِ الاَعظَم اَن تُصَلِیَ علی سَیِّدِنا مُحمَّدِ وَ آلِهِ بعدد حروف ماجری بِالقلم و اَن تَقضِی حاجَتِی.

خداوندا از تو می‌خواهم با عظمت و بزرگی خود ای قادر مطلق و الله و اعلی حضرت و معصومان و ارادتمندان او و معاشرت او و ارادتمندان او و وصی او و اوست؛ و بخصوص او و عالی‌ترین‌ها و عالی‌ترین جانشین او، بر مولای ما محمد و آل او صلوات فرست و حاجت من را برطرف کن.

البته باید بدانید از آنجا که دعای شرف الشمس از علوم غریبه است، معنای دقیق اشکال و حروفش برای همه مشخص نیست. برخی معتقدند شرف الشمس شامل 7 اسم اعظم خدا می‌شود و این اسامی یا فرد، یا جبار، یا شکور، یا ثابت، یا ظهیر، یا خبیر و یا زکی هستند. برخی دیگر حکاکی شرف الشمس را 5 اسم اعظم خدا که شامل الله، جمیل، رحمن، مومن و نور می‌شود می‌دانند.

در رمزگشایی دیگری از شرف الشمس آمده است که از 13 اسم اعظم خدا که شامل 5 اسم اعظم از قرآن کریم،4 اسم اعظم از تورات و 4 اسم اعظم از انجیل تشکیل شده است.

خواص خرید انگشتر شرف الشمس

دلیل محبوبیت و خرید شرف الشمس، خواص بی‌نظیری است که دارد. در واقع می‌توان گفت به دلیل خواص و ویژگی‌های ذکر شده، طرفداران خرید شرف الشمس نسبت به دیگر سنگ‌ها بیشتر است. بسیاری از علما و بزرگان دین خواص این انگشتر را تأیید کرده‌اند که برخی از مهم‌ترین آن‌ها شامل موارد زیر می‌شود:

  • ایمن ماندن در سفرها
  • دور کردن بدی‌ها
  • حفاظت جان انسان
  • خیر و نیکی فرزندان
  • افزایش رزق و روزی
  • آرامش خیال
  • دفع چشم زخم
  • برآورده شدن خواسته‌ها و آرزوها
  • بهبود بخشیدن برخی از بیماری‌های جسمی و روحی
  • بخت‌گشایی و ازدواج
  • پاک کردن و تصفیه دستگاه گوارش
  • دریافت عزت و مقام

خواص خرید شرف الشمس در روایات

روایات متعددی در مورد خواص سنگ عقیق زرد و حرز شرف الشمس وجود دارد که برخی از آن‌ها شامل موارد زیر می‌شوند

  • امام موسی کاظم (ع) در حدیثی نقل کرده‌اند که انگشتر زرد در دست کنید که سبب آسانی است و در آن هیچ دشواری نباشد.
  • پیامبر (ص) فرموده‌اند هر شخصی که یکی از عقیق‌های سفید و زرد و سرخ را در دست داشته باشد جز خیر و نیکی و افزایش روزی و سلامتی از جمیع بلاها نمی‌بیند و از شر انسان ظالم و از هر چه آدمی از آن می‌ترسد و حذر می‌کند در امان می‌ماند.
  • امام صادق (ع) فرموده‌اند: انگشتر عقیق سبب ایمنی در سفر است.
  • پیامبر اکرم (ص) فرموده‌اند: انگشتر عقیق در دست داشته باشید مادامی که آدم آن را با خود همراه داشته باشد اندوهی به او نمی‌رسد.
  • امام صادق (ع) فرموده‌اند: انگشتر عقیق در دست داشته باشید که مبارک بوده و صاحب آن عاقبتش به خیر و نیکی است.
  • پیامبر (ص) می‌فرمایند: هر کس که انگشتر عقیق در دست کند حاجتش برآورده خواهد شد.
  • امام علی (ع) نیز می‌فرمایند: دو رکعت نماز با انگشتر عقیق بهتر است از هزار رکعت بدون سنگ عقیق.

آداب حکاکی بر روی انگشتر شرف الشمس اصلی

برای خرید شرف الشمس همیشه باید از اینکه این دعا به درستی بر روی سنگ حکاکی شده مطمئن شوید. دعای شرف الشمس باید در ساعت و تاریخ خاصی که نوزدهم فروردین‌ماه است روی انگشتر حکاکی شود و هر کسی هم نمی‌تواند کار حکاکی را انجام دهد. در واقع، حکاک علاوه بر مهارت، باید شرایط خاصی را هم دارا باشد. برخی از این شرایط مومن، پاک و دور از گناه بودن است.

شیخ بهایی در این باره فرموده‌اند دعای شرف الشمس باید در روز 19 حمل که همان 19 فروردین است، در ساعت مشخصی روی نگین زرد حک شود. اگر نگین زرد در دسترس نبود، می‌توان از کاغذ زرد رنگی استفاده کرد و این کاغذ را همیشه همراه خود داشت.

قبل از حکاکی، فرد حک کننده باید دو رکعت نماز بخواند و بعد، یک دعای مخصوص را قرائت کند. سپس رو به قبله بنشیند و حکاکی را شروع کند. نوشتن حروف رمزی باید از سمت راست شروع شود.

از آنجا که این دعا به صورت رمزی نوشته می‌شود، نیازی نیست برای دست زدن به آن یا همراه داشتنش دائماً وضو گرفته شود. رفتن با آن به دستشویی و حمام هم مشکلی ندارد، هر چند برخی از علما معتقدند از همراه داشتن آن در این مکان‌ها خودداری شود تا خاصیت انگشتر شرف الشمس کمرنگ نشود.

حکاکی شرف الشمس چیست؟

ایا شرف شمس واقعیت دارد؟ دعای شرف شمس چیست؟ بسیاری از ما نام دعای شرف الشمس 19 فروردین را شنیده‌ایم و شاید انگشتری از جنس عقیق زرد رنگ در دست اطرافیانمان دیده‌ باشیم.

بسیاری از افراد شرف الشمس را نگینی زرد می‌دانند که پشت یا روی آن ذکری نوشته شده است اما در حقیقت شرف الشمس سنگ نیست ، بلکه ذکری ارزشمند بوده که بر روی سنگ / کاغذ و با رعایت آداب خاص خودش حکاکی/نگارش می‌شود.

بنابراین ، این سوال که شرف الشمس چه سنگی است ، اشتباه است! و باید دید که فلسفه شرف شمس چیست ؟!

برخی افراد شرف شمس را با نام شرف خورشید نیز خطاب می‌کنند و یا به آن شرف الشمس خورشید می‌گویند. در واقع همه‌ی این عناوین یکی هستند و به ذکر شرف الشمس اشاره می‌کنند و برای اینکه بدانیم شرف شمس چیست و چه خاصیتی دارد ، باید به سند دعای شرف الشمس مراجعه کنیم:

طبق فرموده‌ی شیخ بهائی در کتاب سرالمستتر ، شامل سیزده اسم اعظم خداوند می‌باشد که سالی یک مرتبه فرصت نوشتن آن پشت جسم زرد رنگ و با رعایت آدابی مخصوص وجود دارد .

اما شرف الشمس چه روزی است و در چه تاریخی حکاکی می‌شود؟

از دیدگاه اخترشناسی هنگامی که خورشید 19 درجه در حمل قرار دارد به اوج انرژی خود رسیده و اینکه چه روزی شرف الشمس است از قدیم  معادل تاریخ 19 فروردین بوده است.

کلمه «شرف» یک اصطلاح نجوم است که در زمینه‌ی شکل قرار گرفتن ستاره‌ها در صور فلکی و مشخص کردن میزان خوبی و نحسی آن‌ها ، بکار می‌رود. از دیدگاه برخی منجمان اینکه هر ستاره در برج و درجه‌ای که شرف آن هست قرار گرفته باشد، تاثیرات زیادی دارد.

در نظر داشته باشید طبق سند شرف شمس ، هیچ الزامی برای بنام زدن شرف الشمس وجود ندارد! در واقع اینکه استادکار حکاک در زمان نوشتن شرف الشمس نام شما را در ادامه و بر روی سنگ حکاکی کند، هیچ تاثیر مثبت یا منفی برای شرف الشمس ندارد و صرفا یک کار اضافه است! با این حال اگر تمایل دارید که استادکار در زمان حکاکی شرف الشمس ، نام شما را هم حک کند (به اصطلاح: شرف الشمس به نام شما حک شود) فقط کافیست در زمان ثبت سفارش‌تان این موضوع را مطرح نمایید تا انجام شود.

همچنین به‌خاطر داشته باشید ، هیچ نیازی به تمدید شرف الشمس نیست! اگر شرف الشمس طبق آداب و روش صحیح نوشته شده باشد ، پس خواص خود را دارد و دیگر لازم نیست برای شارژ شرف الشمس کاری انجام دهید.

و بنابراین ، استفاده از محصولاتی که دعای شرف الشمس (که با رعایت تمامی آداب خاص خودش حکاکی شده باشد) ولی حکاکی آن مربوط به سال‌/سال‌های گذشته است ، هیچ ایرادی ندارد و تمامی خواص شرف الشمس (بدون هیچ محدودیتی) برای آن محصول نیز وجود دارد.

معجزات شرف الشمس

تجربیات مشتریان شرف آنلاین و داستان‌هایی که درباره معجزات شرف الشمس به ما گفته‌اند، بسیار جذاب است و خواندن آنها را صمیمانه توصیه می‌کنیم:

نظر رهبری در مورد شرف الشمس

نظر مراجع در مورد شرف الشمس در منابع مختلفی  آمده و درباره آداب و آثار بابرکت آن صحبت شده است . از جمله آنها ؛

نظر شیخ بهایی در مورد شرف الشمس کاملا مشخص و مورد استناد است :

شیخ بهائی در کتاب سرالمستتر در مورد زمان حکاکی شرف الشمس به روز 19 حمل (19 فروردین ماه) و ساعات سعد ، تاکید کرده است.

شرف الشمس از نظر علما نیز مورد تایید قرار گرفته است:

نظر آیت الله حسن زاده آملی در مورد شرف الشمس نیز قابل توجه است ، چرا که موضوع شرف الشمس حسن زاده آملی نیز مورد استناد است :

آیت الله حسن‌زاده آملی در کتاب (هزار و یک نکته) در مورد مفید بودن شرف الشمس توضیحاتی مرقوم نموده‌ است.

سید عبدالله بوشهری در کتاب (السحاب اللئالی) در مورد برکات شرف الشمس و فواید آن توضیحات داده است.

شرف الشمس از نظر رهبری نیز قابل توجه است. چرا که ایشان در مراسم مختلف انگشترهای متنوعی را استفاده می‌کنند که در تصاویر منتشر شده از ایشان قابل توجه هستند. همیشه یکی از موضوعات جالب، استفاده از انگشتر با نگین‌های مختلف و حکاکی‌های مذهبی توسط رهبر انقلاب است و از موضوعات برتر می‌توان به راز انگشتر آیت الله خامنه ای و یا انگشتر شرف الشمس آیت الله خامنه ای اشاره کرد.

دکمه بازگشت به بالا