اجتماعی

مارمولک؛ از فواید زیست‌محیطی تا حواشی

امروز (23 آگوست 14 آگوست) روز جهانی مارمولک است. این گونه دارای نقشه اکولوژیکی مهم و حاشیه های جالبی است و بر خلاف بسیاری از حیوانات ، ما واقعاً در جایی که زندگی می کنیم در خانه با آن روبرو می شویم.

به گزارش سلام آنلاین مارمولک ها حیواناتی هستند که نسبت های متفاوتی به آنها داده می شود. بر اساس فرهنگ لغت دک هودا ، کرم ها خزندگان ، مارمولک ها و کرگدن هایی هستند که در تمام نقاط اروپا ، آسیا و آفریقا یافت می شوند.

بر اساس گزارش سازمان حفاظت محیط زیست ، هشت خانواده مارمولک از جمله آگاما ، مارمولک های کم لنگ ، پلنگ ، گکو ، مارمولک ، کندم و بوز در ایران زندگی می کنند.

آنها در زیستگاه های زیادی وجود دارند و در ایران می توانید گونه های مختلف مارمولک را در زیستگاه های مختلف ، از دشت ها و بیابان ها گرفته تا کوه ها و فلات ها مشاهده کنید.

مارمولک ها ، مانند دیگر موجودات زنده ، نقش اکولوژیکی مهمی را ایفا می کنند. بنابراین ، عدم وجود آنها مشکلاتی را در چرخه زندگی ایجاد می کند. یکی از مهمترین عملکردهای اکولوژیکی مارمولک ها کنترل تعداد حشرات است. در بسیاری از موارد ، وقتی مردم مارمولک ها را در جنگل یا در خانه خود می بینند ، سعی می کنند آنها را از بین ببرند ، در حالی که مارمولک ها به تنهایی تعداد حشرات و عنکبوت ها را کنترل می کنند.

برخی از مارمولک ها مارمولک های کوچکتری پرورش داده و جمعیت آنها را کنترل می کنند. بسیاری از موجودات دیگر نیز از گرگ ها تغذیه می کنند ، بنابراین مارمولک ها نقش مهمی در چرخه زندگی دارند.

آخرین باری که کک ها خبرساز شد در ماه ژوئن امسال بود. سه کیسه حاوی 35 بسته خزنده هنگام پرواز از امارات متحده عربی به فرودگاه بین المللی امام خمینی کشف شد. اگر آژانس بازگرداندن بدون اجازه به کشور وارد شود ، تحقیقات سازمان حفاظت محیط زیست تهران ، کشور را به عقب باز می گرداند ، اما محمد کرمی ، مدیر اداره بازرسی حیات وحش تهران ، اواخر ژوئیه گفت که خزندگان چنین نکرده اند. اصلاً به محیط زیست ارسال می شود. به

یک افسانه در مورد مارمولک ها این است که دم آنها سمی است ، اما به گفته هانیه غفاری ، عضو هیئت علمی دانشکده منابع طبیعی دانشگاه کردستان ، دم مارمولک ها انبار چربی هستند ، بنابراین می توان آنها را در پاییز و زمستان استفاده کرد. ، هنگامی که غذای کمی وجود دارد ، بنابراین تصور اینکه مارمولک ها در دم خود سیانور دارند و سمی هستند اشتباه است.

گفته می شود مارمولک یک ابزار جاسوسی است. آنها در تلاش برای بسیج فلسطینیان به ایران رسیدند ، از تهران شروع کردند ، سپس از ورامین ، و از آنجا به نایین و یزاد رفتند. ما به راهی که آنها انتخاب کرده اند شک داریم. اگر کسی می خواهد برای فلسطین کمک کند ، باید به تهران و اصفهان بیاید ، جایی که مردم و پول وجود دارد و در وسط بیابان راه نرود. آنها راه خود را به سمت جیرفت کرمان ادامه دادند ، وقتی به تهران رسیدند ، به آنها اجازه خروج از کشور را دادیم اما اموال شریک آنها را حفظ کردیم. آنها بسیاری از حیوانات بیابانی مانند مارمولک ، مارمولک و گوسفند را خریداری کردند. سپس درد این موارد را بررسی می کنیم ، سپس می دانیم که پوست آنها امواج اتمی را جذب می کند و اینها جاسوسان هسته ای هستند که می خواهند از این بهانه در داخل جمهوری اسلامی برای استنباط از طریق پوست استفاده کنند. از این موجودات صحرایی که ما هستیم. معادن اورانیوم وجود دارد و ما در آنجا مشغول کار هسته ای هستیم.

به گزارش سلام آنلاین ، آنچه از منظر محیط زیست اهمیت دارد ، نقش مهمی است که مارمولک ها در طبیعت و زندگی ما دارند. بنابراین ، لازم است سعی شود از این گونه خزندگان در کشور محافظت شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا