تازه های کسب و کارعمومی

لیزر موهای زائد برای چه کسانی ضرر دارد؟

لیزر موهای زائد یکی از بهترین روش ها برای از بین بردن موهای زائد بدن است. این روش به دلیل کمترین درد و عوارض امروزه به یکی از محبوب ترین روش ها برای پوست های صاف و بدون مو تبدیل شده است. در این مقاله  از برترین پزشک تصمیم گرفتیم در مورد موارد منع لیزر موهای زائد و اینکه چه افرادی نباید لیزر موهای زائد را انجام دهند صحبت کنیم.

موارد منع لیزر موهای زائد چیست؟

روی پوست شما کلوئید وجود دارد

پس از آسیب به بافت پوست، لایه ای روی پوست ایجاد می شود که زخم را می پوشاند و آسیب را ترمیم و ترمیم می کند. جای زخم قرمز و برجسته (گوشت اضافی) یکی از موارد مهمی است که نباید در لیزر موهای زائد انجام شود.

پوست خشک و حساس.
التهاب سطحی پوست با تغییر رنگ (معمولا قرمز یا صورتی) که می تواند حاد، مزمن یا القایی باشد. این تگ های پوستی از چند دقیقه تا حداکثر 24 ساعت روی سطح پوست باقی می مانند و یکی از مواردی است که لیزر موهای زائد را نباید انجام داد. در مواردی که پوست حساس است یا سابقه کهیر وجود دارد، توصیه می شود قبل از لیزر موهای زائد دستگاه های لیزر موهای زائد با پزشک خود مشورت کنید.

تاتو (خالکوبی) دارای پوست در ناحیه لیزر است

کارهای دیگری که نباید با لیزر موهای زائد انجام دهید، انجام تاتو است. رنگدانه های تاتو نور را جذب می کنند و می توانند تمرکز آن را از فولیکول منحرف کنند و همچنین باعث آسیب به پوست شوند. در طی لیزر موهای زائد، مکانیسم دستگاه بر روی رنگدانه های فولیکول مو عمل می کند. در هنگام قرار گرفتن در معرض لیزر، نور بر روی رنگدانه های خالکوبی متمرکز می شود و در مورد موهای ناخواسته بازخورد منفی از لیزر دریافت می کنیم، اما این می تواند باعث ایجاد خطر و آسیب به بافت پوست شود، حتی ممکن است تاتو محو شود.

ترومبوفلبیت

فلبیت به معنای تورم ورید و ترومبوس به معنای لخته است. در واقع سیاهرگ ها به ویژه رگ های پا ملتهب می شوند و اگر این التهاب با لخته شدن و لخته شدن خون همراه باشد، ترومبوفلبیت ایجاد می شود که به آن فلبیت نیز می گویند. در چنین مواردی به دلیل احتمال لخته شدن خون و بیماری و عوارض ناشی از افزایش لخته شدن خون و آمبولی نباید لیزر موهای زائد انجام شود.

زنان بارداری که قصد لیزر دارند (بارداری)

با توجه به تغییرات هورمونی که در مادران باردار رخ می دهد، گاهی اوقات مشاهده می شود که مو در نواحی دیگری که قبلا وجود نداشت، مانند صورت، گردن، شکم، سینه یا پاها رشد می کند. لیزر موهای زائد به طور کلی بی خطر است، اما در حال حاضر هیچ مطالعه طولانی مدتی وجود ندارد که اثرات لیزر بر روی جنین و مادر را بررسی کند، بنابراین توصیه می شود لیزر موهای زائد را تا بعد از زایمان به تعویق بیندازید تا در سمت امن باشید. البته توجه داشته باشید که بعد از زایمان به دلیل تعادل هورمونی این موهای زائد بسیار کمتر می شود. بنابراین، به طور خلاصه، لیزر برای زنان باردار ایمن نیست، اما همچنان نیاز به تحقیق دارد و پس از پایان بارداری، موهای زائد را کاهش می دهد. لیزر موهای زائد در دوران شیردهی نیز بی‌خطر است، اما برخی از متخصصان توصیه می‌کنند برای ایمنی بیشتر از این روش به مقدار کم روی موهای سینه استفاده کنید، اما در نهایت نظر پزشک بهترین است.

دریافت داروهای حساس به نور

در چنین مواردی  در کلینیک لیزر موهای زائد در سعادت اباد توصیه می شود به طور خاص به پزشک خود اطلاع دهید و در برخی موارد لیزر موهای زائد را تا پایان دوره درمان انجام ندهید و سپس لیزر موهای زائد نسبت به آتش سوزی افزایش یافته باشد. :

فنوتیازین: یک آنتی سایکوتیک موجود با نام های تجاری فلوفنازین، تیوریدازین و کلرپرومازین یکی از داروهایی است که برای درمان اختلالات روانی و به عنوان یک عامل ضد تهوع استفاده می شود. و یکی از عوارض این دارو حساسیت پوست به نور خورشید (حساسیت عمومی پوست به نور) است.

برنزه کردن و آفتاب گرفتن

در این شرایط احتمال سوختگی و آسیب ناشی از لیزر موهای زائد افزایش می یابد و یکی از موارد این است که لیزر موهای زائد قابل انجام نیست. اینطور نیست که نمی توانید از لیزر برای برنزه کردن پوست خود استفاده کنید، اما با افزایش ملانین روی سطح پوست، برنزه شدن می تواند کانون گرمای لیزر را از فولیکول مو منحرف کند. علاوه بر این، در برخی موارد، برنزه کردن باعث تغییر رنگ مو و روشن تر شدن آن و همچنین کاهش اثر مورد نظر لیزر شده است. به همین دلیل است که هنگام تصمیم گیری در مورد لیزر موهای زائد، دوری از نور خورشید و تاریخچه قرار گرفتن در معرض نور خورشید را به تکنسین خود بگویید.

وجود ویتامین A در غذا (ویتامین A)

از دیگر موارد لیزر موهای زائد می توان به استفاده از مکمل های ویتامین A و بتاکارون (پیش ساز ویتامین A) اشاره کرد که پوست را به نور حساس می کند، بتاکارون پیش ساز ویتامین A و اگر ویتامین باشد. A و بتاکاروتن در صورت مصرف زیاد باعث مسمومیت با ویتامین می شوند. از این علائم

علائم این مسمومیت به شرح زیر است:

خواب آلودگی

خشم

معده درد

حالت تهوع

استفراغ

دکمه بازگشت به بالا