اقتصادی

لیر ترکیه بر قله یک ماهه قرار گرفت

پس از چند ریزش سنگین ، لیرا در محدوده 6.9 دوباره پایدار بود.

به گزارش سلام آنلاین ، اخباری مبنی بر روند مثبت مذاکرات مقامات ترکیه با همتایان ژاپنی ، انگلیس و آمریکا برای دستیابی به کانالهای اعتباری جدید ارزی باعث شد ال ، که هفته گذشته به رکورد کم رسیده ، به رکورد بالایی برسد. برای یک ماه. رسیدن به ثبات و دلار در 6.9L. ترکیه همچنین برای استفاده از تسهیلات ارزی مطابق با شرایط توافق نامه مبادله با بانک های مرکزی قطر و چین ملاقات کرد.

سعیدیام ، معاون رئیس جمهور حزب حاكم عدالت و توسعه گفت: “ما در حال مذاكره با بانك های مركزی مختلف برای استفاده از این فرصت بوده ایم و اینها فقط به ایالات متحده محدود نمی شود.”

در آخرین مبادله استانبول ، دلار با 0.2 درصد کاهش به 6905 لیر رسید. با این حال ، لیر ترکیه در ابتدای سال ضعیف ماند و تنها در چهار ماه 14 درصد از ارزش خود را در برابر دلار از دست داد.

بانک مرکزی ترکیه در حال حاضر تنها 26 میلیارد دلار ذخیره ارزی دارد که کمتر از 14 میلیارد دلار اولیه در سال گذشته است. به گفته فعالان ارز ، بانک مرکزی برای حفظ ثبات لیبریا از ابتدای سال حدود 30 میلیارد دلار ارز خارجی تزریق کرده است.

به گفته کارشناسان ، اگر ترکیه نتواند ارز جدید را تأمین کند ، باید منتظر نتایج جدی در بازار ارز باشد ، خصوصاً اکنون که کاهش نرخ بهره بعدی تأثیر عمده ای بر توانایی بانک ها داشته است. اصلی برای اجرای سیاست های پشتیبانی.

از سال 2018 ، پول ملی ترکیه در برابر دلار آمریکا 45 درصد کاهش یافته است. برای سایر ارزهای اصلی ، یورو با 7،465 لیر و پوند 8.37 لارو معامله شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا