لوکاشنکو از احتمال استقرار سلاح‌های هسته‌ای در بلاروس خبر داد

لوکاشنکو از احتمال استقرار سلاح‌های هسته‌ای در بلاروس خبر داد

رئیس جمهور بلاروس گفته است که کشورش می تواند در مواجهه با تهدیدات خارجی میزبان تسلیحات هسته ای باشد.

به گزارش سلام آنلاین، الکساندر لوکاشنکو، رئیس‌جمهور بلاروس گفت: در صورت لزوم، اگر این اقدامات جاهلانه و بی‌ملاحظه توسط رقبا و دشمنان ما انجام شود، نه تنها سلاح‌های هسته‌ای، بلکه سلاح‌های هسته‌ای پیچیده و پیشرفته نیز خواهیم داشت. ” برای دفاع از قلمرو ما مستقر شد.

وی همچنین گفت که بلاروس در حال بررسی خرید چندین سامانه موشکی زمین به هوای اس-400 روسیه برای استقرار در نزدیکی مینسک، پایتخت بلاروس است.

لوکاشنکو گفت: “ایالات متحده باید تشخیص دهد که اطلاعات آنها بی ارزش است.”

هنگامی که رسانه های خارجی از وی درباره تهدید حمله به اوکراین از سوی بلاروس پرسیدند، او گفت: “آیا هنوز معتقدید که از اینجا به اوکراین حمله خواهیم کرد؟ آیا هنوز روی این ایده دیوانه وار کار می کنید؟”

وی تاکید کرد که روسیه و بلاروس مواضع خود را دارند که در آن حرکت می کنند. یک معاهده بین بلاروس و روسیه وجود دارد. ما واقعاً در اینجا یک گروه از نیروهای بلاروسی-روسی داریم، به عبارت دیگر، یک ارتش. این موضع رسمی ماست. لطفاً هنگام دریافت موقعیت شما، این موقعیت را در نظر بگیرید.

لوکاشنکو با اشاره به اینکه ایالات متحده در بسیاری از کشورها از جمله کشورهای دور و نزدیک بلاروس و روسیه مانند اوکراین، لهستان، لیتوانی، لتونی و استونی حضور نظامی دارد، گفت: «شما اینجا هستید.» هزاران مایل. چه کار میکنی؟ هیچ چیزی برای سرزنش ما وجود ندارد. ما در کانادا یا مکزیک نیروی مسلح نداریم. ساکت! شما باید کل جامعه جهانی را بشناسید، اگر کمی صادق باشید، اصرار دارید که روسیه و بلاروس دیروز به اوکراین حمله خواهند کرد. ما این کار را نکردیم. اطلاعات شما بی ارزش است، حتی اگر میلیاردها دلار برای آن خرج کنید. حداقل اینو قبول کن

او افزود که اوکراین با آگاهی از پیامدهای اقتصادی ناآرامی های نظامی و تشدید اوضاع، شروع به کاهش تنش کرده است. تهدید جنگ. اقتصاد اوکراین 15 میلیارد دلار از دست داده است و ولودیمیر زلینسکی رئیس جمهور اوکراین تلاش کرده است تا خطر حمله را کاهش دهد. همین اتفاق افتاد، یک نمایش. رهبران غرب و اوکراین باید تشخیص دهند که شکست خورده اند.

پیش از این، ولادیمیر ماکی، وزیر امور خارجه بلاروس گفته بود که پس از پایان رزمایش مشترک مینسک و مسکو در مرز اوکراین، «هیچ نیروی روسی» در اوکراین باقی نخواهد ماند.

ماکی در یک کنفرانس خبری در مینسک گفت: «هیچ نیرو یا واحد روسی پس از آموزش با روسیه در بلاروس ادامه نخواهند داد. او گفت که وزارت دفاع و لوکاشنکو این را به صراحت اعلام کرده اند.

روسیه این هفته پایان تعدادی از مانورهای نظامی در نزدیکی مرز اوکراین از جمله رزمایش بلاروس را اعلام کرد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا