اقتصادی

لزوم ایجاد نهاد تنظیم‌گر در بخش انرژی

معاون برنامه ریزی و نفت با تأیید اینکه ایجاد یک نهاد قانونی خاص علنی است ، اما هنوز به طور کامل شناخته نشده است ، گفت: “با اجرای این نهاد ، قوانین و مقررات روشن تر می شوند.”

به گزارش سلام آنلاین ، هوشنگ فلاحتیان امروز در نشست تخصصی آیین نامه “نفت و انرژی” در آخرین روز ششمین کنفرانس استراتژیک و نمایشگاه نفت و انرژی ، گفت: وزارت نفت با اجرای نهادهای قانونی موافقت کرد. توجه. این صنعت گفت: “ما در کشوری زندگی می کنیم که یارانه های قابل توجهی در بخش انرژی پرداخت می شود.”

وی افزود: “در برخی از مناطق انرژی ما باید به قیمت FOB در خلیج فارس برسیم ، كه به دلایل مختلف انجام نمی شود.”

معاون برنامه ریزی وزیر نفت ، با اشاره به لزوم اجرای بدنه حقوقی ، تصریح کرد که در نظر نبوده است که با اجرای مقررات خاص این اتفاق بیفتد ، اما با اجرای این نهاد ، قوانین و مقررات روشن تر می شوند.

فلاحتیان گفت: “ایجاد یک نهاد نظارتی خاص عمومی است ، اما هنوز کاملاً درک نشده است.” امیدواریم با سازماندهی چنین رویدادهایی آگاهی را افزایش دهیم.

محمد ساردویی ، معاون انستیتوی تحقیقات حقوق انرژی دانشگاه تهران ، به این آیین نامه در بخش برق اشاره کرد و گفت: “ایران می تواند به دلیل موقعیت جغرافیایی خود به یک بازار منطقه ای در بخش انرژی تبدیل شود.

به گفته وزارت نفت ، وی تأكید كرد كه وقتی در مورد قانونگذار صحبت می كنیم ، باید به دنبال بازار رقابتی باشیم و افزود: “مقررات به معنای استقلال و پاسخگویی است. در حقیقت ، سیاست رقابت با ایجاد یك نهاد نظارتی تعیین می شود.” “

پس از جلسه ، رضا پدیده ، رئیس کمیسیون انرژی و محیط زیست اتاق بازرگانی تهران ، همچنین به لزوم وجود نهادهای نظارتی در بخش انرژی اشاره کرد و گفت: “ما باید از اقتصاد نفتی دوری کنیم ، همچنین باید نهادهای نظارتی مستقر هستند. “در بخش انرژی ، این بخش به طور مستقل عمل می کند.

وی گفت: “مقررات باید با مشارکت فعالان بخش خصوصی ، انجمن ها ، سازمان ها و اتحادیه ها در بخش های نفت ، گاز و پتروشیمی تنظیم شود.”

وی گفت: با تأسیس نهادهای نظارتی در صنعت نفت ، شرایط تجاری در صنعت بهبود می یابد که این بسیار مهم است.

محمدحسین رحمتی ، رئیس امور اقتصاد کلان سازمان برنامه و بودجه ، به عنوان سخنران نهایی نشست تخصصی ، گفت: “جای خالی تنظیم کننده ها به ویژه در بخش انرژی کشور رسیدگی می شود.”

وی افزود: “باید تصمیم گیری شود که آیا می خواهیم وزارت انرژی داشته باشیم و سپس مقررات را در بخش انرژی اجرا کنیم. ایجاد مقررات برای هر دو نهاد انرژی امکان پذیر نیست.”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا