اقتصادی

قیمت چلوکباب سر به فلک کشید

اطلاعات تکمیلی:

وضعیت نابسامان اقتصادی کنونی کشور بر همه بخش ها و جنبه های زندگی مردم تاثیر منفی گذاشته است و روزی نیست که قیمت یک کالا یا خدمات باعث تعجب و حیرت مردم نشود.

بخش غذا و نوشیدنی نیز از این امر مستثنی نیست و قیمت غذا در رستوران ها به طرز عجیبی در حال افزایش است. مشکل به عوامل زیادی بستگی دارد، اما مهم است که به دلیل هزینه های بالای زندگی امروزه، بسیاری از خانواده ها مجبورند دور در دسترس ترین منطقه تفریحی خود خط قرمز بکشند: غذا خوردن با خانواده.

در عین حال موضوع جالب توجه قیمت کباب و مرغ کبابی از ابتدای سال 1402 تاکنون است که نسبت به سال گذشته حدود 25 تا 30 درصد افزایش داشته است، موضوعی که رئیس اتحادیه رستوران داران و سلف سرویس در تهران به دلیل افزایش قیمت ها واکنش نشان داده است. به نام گرانی مواد اولیه.

نمونه ای از قیمت هر کباب بره (با احتساب 2 سیخ کباب به وزن هر کدام 250 گرم) به همراه یک پرس کره چلو در آبان ماه سال گذشته 400 هزار تومان بود اما امسال هر پرس 500 هزار تومان است. ارزشش را دارد. یا هر مرغ کبابی (500 گرم) بدون برنج که پارسال 230 هزار تن بود و امروز 300 هزار فروخته می شود.

نکته اینجاست که افزایش قیمت مواد غذایی و به ویژه جلوبا در سالهای اخیر مطرح نبوده و سابقه 50 ساله دارد. مطبوعات در مقاله ای در 26 دی ماه 1353 نوشتند: «گرانی مشکلات جالو کمیته ملی حفاظت از کاربر در جای خود است.

در توضیح این مقاله که به وضعیت قیمت برخی دیگر از کالاها اختصاص دارد، آمده است: کمیته ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان از ناهماهنگی قیمت کالاهای مشابه عرضه شده در مغازه ها و داروخانه های خرازی شکایت کرده است. رئیس اتحادیه خرازی برای توضیح بیشتر خواستار تشکیل جلسه کمیته شد.

بر اساس این گزارش، در همان جلسه افزایش قیمت چوک بار مجددا مطرح شد و رئیس اتحادیه خواستار عضویت در کمیته ملی برای توضیح دلیل افزایش قیمت چوک بار و قانون قیمت گذاری شد.

دکمه بازگشت به بالا