اقتصادی

قول مساعد وزیر نیرو: ایجاد ۲ نیروگاه برق در غرب مازندران

سلام آنلاین/ مازندران وزیر نیرو عدم تعادل در تولید و مصرف برق را یکی از مشکلات اصلی غرب مازندران دانست و گفت: برای کاهش عدم تعادل برق در غرب مازندران دو نیروگاه احداث می شود تا نسبت تامین برق از میانگین کشور افزایش یابد.

«علی اکبر محرابیان» شامگاه جمعه یکم دی ماه در مراسم افتتاح پروژه آبرسانی تنکابن و کلنگ زنی پروژه آبرسانی خرم آباد گفت: پروژه آبرسانی به خرم آباد در کمترین زمان به اتمام رسید و حمایت های لازم برای شروع پروژه آبرسانی در تنکابن نیشتارود، شیررود را به ویژه در کوهستان خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه وظیفه ما این است که با دو فعالیت نعمت الهی را برآورده کنیم، تصریح کرد: اولین فعالیت ایجاد پروژه هایی از جمله سدها و سایر سازه های آبی به منظور ذخیره سازی و دومین فعالیت این است که شاهد رفاه حال مردم باشیم. مردم و ترویج اقتصاد کشاورزی و صنعتی.

وعده موصاد وزیر نیرو: احداث دو نیروگاه در غرب مازندران

وی با اشاره به اینکه استان مازندران پرآب است که به دلیل نبود سدهای ضروری بخش مهمی از ورود به دریا است و مردم از این نعمت بی بهره خواهند ماند، یادآور شد: سه پروژه داریم؛ در حال حاضر سه پروژه در حال انجام است. پروژه هایی که به بهره برداری رسیده و توسط مردم برخی از سدهایی که در حال اجرا هستند استفاده می کنند و تمام توان خود را صرف کرده ایم تا هر چه زودتر این پروژه ها راه اندازی شود و دسته سوم سدهایی هستند که هنوز تکمیل نشده اند. شروع به کار .

محرابیان بیان کرده است: برای جلوگیری از هدر رفت آب در مازندران به ویژه غرب استان، اجرای طرح های ذخیره سازی آب در قالب سدهای زیرزمینی با مساعدت معاونت ملی وزارت نیرو ضروری است. آب را به درستی مدیریت کنید.

وعده موصاد وزیر نیرو: احداث دو نیروگاه در غرب مازندران

وزیر نیرو تعهد دولت به تامین آب کشاورزی را امری جدی دانست و افزود: درخواست نمایندگان مجلس دریافت دستوراتی است تا بتوانیم در بسته بودجه ۱۴ به مناطق نیازمند آب سالم خدمات ارائه کنیم.

وی به طرح جهاد آبرسانی که در اقصی نقاط کشور آغاز شده است اشاره کرد و گفت: در این طرح بیش از 3600 روستا در کشور آبرسانی می شود و امیدواریم تا پایان دولت از 10 هزار منطقه عبور کنیم. .

محرابیان ادامه داد: البته بیش از 3 هزار و 600 روستا، هزاران روستا با پیشرفت 90 درصدی در حال اجرای پروژه خدمات ابری هستند و هر روز شاهد افتتاح این پروژه ها هستیم.

وزیر نیرو موضوع تنش زدایی و تامین آب پایدار را از برنامه های اساسی دولت دانست و گفت: هدف دولت این است که با وجود فعالیت ها هیچ شهر و روستایی مشکل آب نداشته باشد و این امر مستلزم صرف زمان و حمایت سایر نهادها است. .

وعده موصاد وزیر نیرو: احداث دو نیروگاه در غرب مازندران

وزارت نیرو از اجرای سد مجران حمایت می کند و از سال گذشته به دلیل بارندگی شدید در مازندران بودجه ملی برای ساخت سد اختصاص داده ایم.

محرابیان در خصوص جمع آوری پساب در مازندران گفت: جمع آوری فاضلاب در پنج طرح انجام شد و شهرهای تنکابن و رامسر مشمول این طرح ها شدند.

وی با تایید اینکه مسیر بانک توسعه اسلامی باز شده، ال سی های جدید افتتاح شده و ال سی های قدیمی نیز در حال فعالیت هستند، گفت: تنها با حمایت بانک مرکزی و مجلس می توان این طرح را اجرایی کرد.

وعده موصاد وزیر نیرو: احداث دو نیروگاه در غرب مازندران

وزیر نیرو با اعلام اینکه مهمترین مشکل غرب مازندران عدم تعادل بین تولید و مصرف برق است، گفت: قول می دهیم در بحث پست و شبکه برق مشکلی نخواهیم داشت. طرح برق برخی روستاها را طبق توافق و با اعتبار ایجاد شده اجرا خواهد کرد.

این مسئول الگوی مصرف برق مازندران را متفاوت با سایر استان ها عنوان کرد و اظهار داشت: در غرب مازندران عمده مصرف برق خانگی است و اگر بخواهیم ظرفیت 20 میلیون نفر را محقق کنیم، نیاز به شبکه مدرن دارد، افزایش می یابد. .

وعده موصاد وزیر نیرو: احداث دو نیروگاه در غرب مازندران

محرابیان در پایان گفت: باید برق غرب مازندران را به روش های مختلف مدیریت کرد و یک اقدام ساخت یک نیروگاه مدرن و دو نیروگاه دیگر برای کاهش عدم تعادل برای افزایش نسبت تامین از حد متوسط ​​کشور است. .

انتهای پیام/

تیم تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تخصص در زمینه اخبار و تحلیل‌های مرتبط با اقتصاد هستم. به شما اطلاعات و نظراتی را ارائه می‌دهم که با کیفیت و قابل اطمینان هستند تا شما بتوانید در مسائل اقتصادی بهترین تصمیمات را بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا