علمی و پزشکی

قهوه نه تنها برای ضربان قلب مضر نیست بلکه می‌تواند مفید باشد!

طبق گزارش شفافیت و به نقل از پزشکی اکسپرسدکتر گرگوری ریماس ، از دانشگاه کالیفرنیا ، سانفرانسیسکو گفت: “ما شواهد کافی برای منع مصرف قهوه در افراد مبتلا به بیماری قلبی پیدا نکرده ایم.” قهوه می تواند در برخی افراد ضربان قلب را افزایش دهد ، اما من فکر می کنم این موارد نادر است.

طبق تحقیقی که در 19 ژوئیه در ژورنال JAMA Internal Medicine منتشر شد ، نتایج نشان داد که هر فنجان قهوه که فردی می نوشد ، به طور متوسط ​​3 درصد خطر حمله قلبی را کاهش می دهد.

ماركوس می گوید: “بیشتر افرادی كه از آریتمی رنج می برند می توانند از قهوه لذت ببرند و برخی ممكن است خطر حمله قلبی را در بعضی افراد كاهش دهند.”

وی افزود قهوه یکی از پرمصرف ترین نوشیدنی ها در جهان است. با این حال ، خاصیت تحریک کننده آن باعث شده پزشکان نوشیدن آن را در بیماران قلبی ممنوع کنند.

مارکوس و همکارانش داده های مربوط به 386000 نفر را برای بررسی تأثیرات قهوه بر ضربان قلب بررسی کردند.

از این تعداد ، 17000 در طی چهار تا پنج سال دچار آریتمی شدند.

از همه شرکت کنندگان در مورد مصرف قهوه س askedال شد و پاسخ آنها با نتایج مقایسه شد.

نتایج نشان داد که هیچ ارتباطی بین کافئین و ریتم قلب وجود ندارد.

دکتر زاری ریگربرگ ، استادیار قلب و عروق در دانشگاه ویسکانسین-مدیسون گفت: “طبق این مطالعات ، اگرچه قهوه ممکن است آریتمی ایجاد نکند ، اما لزوما از آن جلوگیری نمی کند.”

برای ارزیابی تأثیر قهوه بر قلب و توانایی محافظت از آن در برابر ناهنجاری ها ، مطالعات بیشتری لازم است.

ماسکار می گوید قهوه دارای خواص ضد التهابی است و التهاب در ضربان قلب نقش دارد. کافئین همچنین می تواند فعالیت بیشتری در فرد ایجاد کند ، که به نوبه خود خطر حمله قلبی را کاهش می دهد.

دکمه بازگشت به بالا