حوادث

قبوض سنگین برای مشترکان پر مصرف

اطلاعات تکمیلی:

مسلم رحمانی امروز در جمع اصحاب رسانه و در پاسخ به سوالات سلام آنلاین در خصوص وضعیت تغییرات دیرهنگام گاز، در حاشیه مراسم امضای توافقنامه افزایش تولید اتان در مجتمع گاز 9 پارس جنوبی. بر اساس بند یک ماده «ز» و ماده «ل» تبصره 15 قانون بودجه سال 1402، دولت و شرکت ملی گاز مکلف به بازنگری در الگوی مصرف داخلی و تعدیل منابع طبیعی هستند. تعرفه گاز به صورت قبض رایگان برای مشترکین تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی موجود صادر می شود مصرف متوسط.

وی افزود: 31 خردادماه دولت مفاد اجرایی این دو ماده را ابلاغ کرد که بر اساس آن تغییری در شرایط مالیات 1401 ایجاد نشده است.

رحمانی با بیان اینکه این تعرفه همانند تعرفه 1401 است، گفت: حدود 12 گانه مصرف تعیین شده در پنج منطقه طبق جلسه ما از 75 به 100 مترمکعب افزایش یافته است که با حضور نمایندگان کمیسیون انرژی و بر اساس کاربری موجود است. مربوط به سال های گذشته در سال های 1400 و 1401 رخ داده است. این مشکل توضیح داده شده است.

مدیر هماهنگی و تامین گاز شرکت ملی گاز ایران گفت: ۷۵ درصد مصرف در سه سطح اول بررسی شد و پس از آن مدل مصرف متوسط، پرمصرف و پرمصرف تعیین شد و بر اساس بیش از ۷۵. درصد مصرف از 75 به 100 مترمکعب افزایش یافت.

به گفته وی، از ابتدای سال 1402 سطح مصرف 12 100 مترمکعب می شود اما مالیات تغییر نمی کند و مانند سال گذشته خواهد بود. هزینه سه پله اول تغییری ندارد اما برای پله های دیگر همان مبلغ 1401 جمع آوری می شود و در پله های 11 و 12 که هزینه بیشتری دارند با تغییراتی مواجه هستیم.

به عنوان مثال در اقلیم اول حجم مصرف 1300 متر مکعب است که از این به بعد 6000 تن می شود، لازم است مشتریان خانگی مصرف خود را به گونه ای کنترل کنند که انجام ندهند. در پله های یازدهم و دوازدهم گفت: مصرف کنندگان خوب نیستند متر مکعبی در پله یازدهم 5000 تومان در آب و هوای مختلف و 6000 تومان در پله دوازدهم به بعد که 6000 تومان است باید به ازای هر متر یک مکعب، یک پرش بزرگ پرداخت کرد. در مقایسه با مرحله قبل.

مدیر هماهنگی و تامین گاز شرکت ملی گاز ایران تایید کرد که این تعداد در سال گذشته یکسان بوده اما به دلیل برودت هوا، دولت مصوبه ای را صادر کرده است که برای مشترکانی که دیگر تعرفه اعمال نمی کنند، ۷۰ درصد تخفیف اعمال می شود. مربوط به فصل سرما که از 25 آبان تا 31 فروردین در نظر گرفته می شود.

رحمانی با بیان اینکه سال گذشته 69 درصد مصرف کنندگان در سه مرحله اول بوده اند و این نشان می دهد که مردم با صنعت گاز همکاری خوبی دارند و تنها 1 درصد از مشتریان در مرحله یازدهم و دوازدهم و … هستند و دیگری که شامل 6 مرحله است. درصد مصرف خواهد بود، با توجه به اینکه این مالیات ها در سال جاری اعمال می شود، پیش بینی می شود که میزان هزینه ها کاهش یابد.

به گفته وی، سال گذشته 61 میلیارد مترمکعب در بخش خانگی مصرف شد که از این میزان 42 میلیارد مترمکعب در زمستان و یک درصد مصرف‌کنندگان از این 42 میلیارد مترمکعب 6 درصد مصرف کردند.

دکمه بازگشت به بالا