اقتصادی

قانون پیش فروش ساختمان در پیچ و خم طولانی اصلاح

اصلاحات قانون پیش فروش که طی سالهای اخیر توسط وزارت راه و شهرسازی به مجلس ارائه شده است ، در هیأت داوران قرار دارد و هنوز به تصویب مردم بهارتی نرسیده است. . در همین راستا ، وزارت پیشنهاد کرد که به دلیل برجستگی و تخصص کمیته مدنی ، بررسی قانون به این کمیسیون سپرده شد.

به گزارش سلام آنلاین ، قانون قبلی فروش ساختمان ها ، مصوب 1389 ، به دلیل نقص ، در حال حاضر شرایط تعیین شده توسط مجلس را ندارد. به عنوان مثال ، یکی از الزامات این قانون ثبت قرارداد به عنوان یک مفهوم است ، اما معمولاً رعایت نمی شود. عدم همکاری شهرداری در صدور گواهینامه های فنی و عدم همکاری دفتر اسناد رسمی در انعقاد قرارداد مانعی برای اجرای قانون فعلی است. از طرف دیگر ، تولیدکنندگان طبق تعهدات قانونی و مالی قانون دوست ندارند پیش فروش کنند و بیشتر قراردادها به طور غیررسمی مستند هستند.

قوانین پیش فروش معایب عمده ای از جمله عدم رعایت خریداران متعهد ، منابع مالی ، استفاده بی دلیل از مواد اولیه در ساخت ساختمان توسط سازندگان یا فروش آپارتمان به بسیاری از خریداران توسط شما را دارد. ساخته شده و در نهایت اختلافات وجود خواهد داشت. در این روند ، بسیاری از افرادی که آرزو دارند خانه شوند ، به سازنده سرمایه می دهند و آن را از دست می دهند.

به گفته محمد شکرچی زاده معاون وزیر راه و شهرسازی ، در اصلاحیه جدید پیش نویس قانون ، ایرادات اصلاح شد.

چند سال پیش اصلاحات قانون پیش فروش در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفت و برای تصویب به مجلس ارسال شد اما هنوز تصویب نشده است. این قانون اکنون در صلاحیت کمیته قضایی مجلس است و وزارت راه و شهرسازی درخواست کرده است که کمیسیون مورد بررسی کمیسیون عمران قرار گیرد تا مالک آن شود.

شکرچی زاده ، رئیس مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی گفت: آخرین وضعیت قوانین پیش فروش و مطالعاتی مصوب در این مرکز توسط وزارت راه و شهرسازی به شورای اسلامی ارائه شده است. یکی از این راه حل هاست و روش های تأمین مالی خانه مدت هاست که در این کشور وجود دارد و بسیاری از مردم می توانند با خرید و فروش پیش فروش خانه خود را بدست آورند زیرا از این طریق می توانند پول خود را به آرامی انتقال دهند. به پروژه بروید. تزریق و سازندگان تأمین مالی خواهند شد و واحدهای مسکونی پیش فروش شده را در موعد مقرر و طبق برنامه تکمیل خواهند کرد.

وی گفت: تصویب و اجرای اصلاحات قانون فروش ساختمان قبل از کمک به ایجاد رویکرد مالی ایمن و م effectiveثر برای تأمین نیازهای مسکن بدون ایجاد تعهدات برای دولت.

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی ، در اصلاحیه قانون پیش فروش که به شورای ملی ارائه شد ، حمایت از حقوق خریداران و سازندگان با هم مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا