برای کاهش آلودگی و اثرات آن ، “قانون هوای پاک” در 16 ژوئیه 2017 توسط شورای حکومتی تصویب شد و پس از تصویب در مجلس در 16 ژوئیه 2017 ، در آگوست همان سال توسط رئیس جمهور تصویب شد. در بسیاری از مواد این قانون به وسایل نقلیه فرسوده و بدتر شدن وسایل نقلیه توقیفی اشاره شده است که در سالهای اخیر از دلایل اصلی تصادفات رانندگی عنوان شده است.
به گزارش سلام آنلاین. پس از دو حادثه که در آن یک اتوبوس حامل روزنامه نگاران و سربازان واژگون شد ، که هر دو علت آن شکستگی ترمز بود ، “نقص در ترمز” ، پلیس راننده را به دلیل عدم توانایی کنترل اتوبوس مقصر دانست. محدودیت سرعت مشخص نیست و بنابراین تاکنون هیچ دستگاهی مسئولیت این حادثه را بر عهده نگرفته است. با این وجود ، قانون هوای تازه مواردی را برطرف می کند که انطباق با قانون طی چهار سال گذشته از چنین حوادثی جلوگیری کرده است.
قانون هوای تازه در قالب 34 ماده برای 21 دستگاه مختلف اجرایی ، از جمله قوه مجریه ، قوه قضائیه و مجلس ، همراه با سازمان حفاظت محیط زیست ، وزارت کشور ، بهداشت ، صنعت ، وزارت جهاد ، کشاورزی ، امور اقتصادی و دارایی ، وزارت نفت. وزارت راه ، ارتباطات و فناوری اطلاعات ، دفاع ، اطلاعات ، نیروی انتظامی ، سازمان ملی استاندارد ، بیمه مرکزی ، آژانس انرژی اتمی ایران ، رادیو و تلویزیون ، بازرسی و شهرداری ها این وظیفه را عهده دار شده اند.
در همین حال ، از سال 1997 به طور متوسط 10 تا 15 سال طول عمر کشتی های مسافربری در بخش جاده ها تخمین زده شده است و بیش از 70 درصد اتوبوس ها و مربیان کشور خاموش اعلام شده اند. موتورسیکلت ها پس از رسیدن به “سن سایش” باید وسایل نقلیه آنها را توقیف کنند ، اما مفاد این ماده مهم که دارای فرسودگی انواع وسایل نقلیه است ، در جولای 1999 ، طبق تحقیق دادگاه اداری ، توسط شورای نگهبان لغو شد .
بعداً آژانس حفاظت از محیط زیست گفت معیارهای دفع وسایل نقلیه فرسوده معاینه فنی است ، اما بازرسی از معاینه فنی در کشور باید تقویت شود زیرا “حتی طبق قانون باد ، معاینه فنی ضروری است ، اما گاهی تخلفاتی رخ می دهد. “100٪ قابل اعتماد نیست.”
جالب اینجاست که این سازمان با انتقاد از لغو ماده 8 قانون هوای تازه در مورد عمر وسایل نقلیه فرسوده اظهار داشت که تخلفات در مراکز فنی و کنترلی صورت گرفته است ، نه 100 درصد اعتماد کنید ، رودخانه زاب به دریاچه ارمیا ، که توسط همان سازمان دعوت شده است ، “معاینه فنی اتوبوس” نامیده می شود و بر آن تأکید دارد.
براساس تبصره 3 ماده 6 قانون هوای تازه ، بازرسی از مراکز معاینه فنی به عهده سازمان حفاظت محیط زیست ، وزارت کشور و وزارت راه و شهرسازی است. کار دیگری که برای وزارت کشور در قانون هوای پاک تعریف شده ممکن است تهیه حمل و نقل عمومی مدرن با همکاری وزارت صنعت ، معدن و امور اقتصادی و امور اقتصادی و دارایی (گمرک جمهوری اسلامی ایران) با اولویت باشد پنج سال است که شهرهایی با جمعیت بیش از 200000 نفر ذکر شده است.
تهیه سازوکارها و تجهیزات لازم برای جایگزینی وسایل نقلیه سنگین ، حمل و نقل عمومی و وسایل نقلیه جدید یکی از تعهدات دولت در قانون هوای پاک است. طبق قانون هوای پاک ، دولت موظف است مکانیسم ها و تجهیزات لازم را برای جایگزینی وسایل نقلیه فرسوده و حمل و نقل عمومی با وسایل نقلیه جدید حاصل از پس انداز حاصل از بهبودها و مدیریت سوخت ناشی از اعمال این قانون فراهم کند. تعیین محدوده برای تهیه تجهیزات ارزان و گران قیمت برای جایگزینی خودروهای دست دوم و موتور سیکلت ، پرداخت 4٪ با 10 سال دوره بازپرداخت و ارائه آن به شورای اسلامی برای تصویب. .
برش باتری خودروساز
از طرف دیگر ، مطابق ماده 4 قانون هوای تازه ، تولید و واردات انواع وسایل نقلیه مستلزم رعایت محدودیت های انتشار مجاز اعلام شده توسط آژانس حفاظت از محیط زیست است. این بدان معناست که مطابق اعلامیه آژانس حفاظت از محیط زیست ، سازندگان خودرو نیز باید مطابق یکی از مواد مقررات اجرایی این قانون ، که در سال 1997 به تصویب هیئت وزیران رسیده است ، از استاندارد آلایندگی یورو 5 پیروی کنند. وسایل نقلیه دیزلی جدید با نرخ انتشار 5 rated در معرض تخریب یک یا چند خودرو دیزلی با کل ظرفیت صدور گواهینامه دفع قرار دارند.
با این وجود ، نه تنها این مفاد قانون هوای تازه به درستی اجرا نمی شود ، بلکه به دلیل ایجاد مانع در برابر خودروسازان ، اجرای ماده 4 قانون هوای تازه به تأخیر افتاده است. .
لازم به ذکر است سازمان حفاظت محیط زیست علاوه بر مسئولیت نظارت بر اجرای قانون هوای تازه ، باید گزارشی از نحوه اجرای و اجرای قانون اجرای قانون هوای تازه را به دفتر هیئت دولت ارائه دهد. ظرف شش روز. این قانون با تصمیم رئیس دادگاه تعیین شعبه تخصصی در هر حوزه قضایی تصمیم گیری می شود.
به گزارش سلام آنلاین ، در یک حادثه رانندگی که هر ساله 17000 قربانی برجای می گذارد ، نه تنها می توان راننده را سرزنش و سرزنش کرد ، بلکه علت و علت این حادثه است. ظهور حوادث قابل پیشگیری که در آن استفاده از هوای تازه قوانین نادرست است یکی از آنهاست
انتهای پیام