عمومی

قانون، دستگاه قضایی و مساله توهین به مقامات

مردم مطالبات زیادی از سیستم حکومتی و دولت دارند و از آنجا که برخی از آنها مطابق اعتمادشان به دولت عمل نمی کنند ، این مسئله ضعیف شده و به نوعی این موضوعات باعث ایجاد تعادل در کشور شده است. از آنجا که در کشور ما هیچ گفتگوی جمعی و رسمی وجود ندارد و هیچ انتقادی سازنده وجود ندارد ، متأسفانه توهین ، توهین و خشم جای انتقاد سازنده و حاکمیت قانون را گرفته است.

کفر به طور کلی برای همه بد است ، و برای هر گروه با ارزش یا نماینده مجلس یا به زبان روحانیت بدتر و ناپسندتر است. متأسفانه ، در ماه های اخیر شاهد تعداد بیشتری از افرادی هستیم که به عنوان گویندگان اخلاق ، رادیو و تلویزیون در نظر گرفته می شوند. کسانی که باید جامعه را به اخلاق دعوت کنند و مورد اهانت و توهین قرار نگیرند و کسانی که مبلغ عقاید اسلامی و اخلاقی هستند. آنها از توهین و توهینی که در آنها نیست سو abuse استفاده می کنند.

در قانون ما توهین به مقامات و به ویژه توهین به رهبران و روسای جمهور جرم تلقی شده است. رئیس جمهور دومین مقام عالی کشور را دارد و اگر فرد یا نهادی عملکرد وی را مورد انتقاد قرار دهد ، باید از آن مطابق متن روشن قانون اساسی و اختیاراتی که قانون به وی داده است استفاده کند و انتقاد کند از نظر اخلاقی زیرا الگوی جامعه باید اخلاق را بهتر از دیگران رعایت کند.

در ماه های اخیر ، در برخی جلسات در برخی از صندلی های پارلمان در رأی اعتماد خاموش وزیران در میان سخنرانان رادیو و تلویزیون (به عنوان مثال ، در روز قدس) و برخی جمعه ها ، شاهد اتهامات و اهانت ها هستیم. در برابر رئیس جمهور

در پایان ، این کار نمی کند و کسانی که توهین می کنند محبوبیتی کسب نمی کنند و اعتماد مردم را جلب نمی کنند. مردم دوست دارند در جهت مشکلات خود گام بردارند. به ویژه نمایندگان مجلس باید به جای توهین به آنها از ظرفیت پارلمانی استفاده کنند. بگذارید خودشان ببینند که در چند ماه گذشته زندگی پارلمانی چه گام های مثبتی برای پرداختن به مسائل مردم و مطرح کردن آنها به جای توهین به آنها برداشته اند.

اگر به انتخابات گذشته برگردیم ، متأسفانه تصویری نفرت انگیز از این بحث در ذهن مردم وجود دارد كه به جای نشان دادن برنامه های خود ، مردم شروع به تخریب مخالفان خود قبل از انتخابات می كنند و روی شانه های خود می نشینند. جای خوبی برای او است ، بدانید که این برای یک جامعه مذهبی مناسب نیست. حتی این موارد منزجر کننده تر است که در مواردی از قبیل دادگاه ها درگیر است ، که قرار است به توهین به مقامات ادامه دهند.

* عضو حزب ملا و نماینده سابق پارلمان

دکمه بازگشت به بالا