استان ها

«فیلتر غیرقابل تعویض» اتومبیل تولید شد/ ساخت بتن با قابلیت‌های ویژه/ ثبت‌ 16 انجمن علمی

در مسیر اشراف / 11 بهلولی در گفتگو با آنا اعلام کرد؛

گروه خبرگزاری استان آنا – مجتبی آزادیان؛ محققان جوان و باشگاه الیس یک سازمان غیرانتفاعی است که فعالیت خود را از سال 1998 آغاز کرد و اعضای جوان فعال زیادی از 15 تا 35 سال در زمینه های مختلف آموزشی ، از جمله دانش آموزان ، دارند. و دانشجویان در کلیه مراکز آموزشی و م institutionsسسات آموزش عالی دولتی و دانشگاه آزاد اسلامی می توانند جذب این باشگاه شوند و از خدمات مشاوره علمی ، فرهنگی و پژوهشی این مرکز بهره مند شوند.

برخی از اهداف محققان جوان و باشگاه LS دانشگاه اسلامی آزاد شامل شناسایی و جذب جوانان مستعد در زمینه های مختلف علمی ، سازماندهی مسابقات علمی برای شناسایی افراد مستعد ، آموزش و بحث و گفتگو و تحقیقات علمی با دعوت از اساتید و متخصصان و ایجاد شرایط و مکان ها. مناسب برای مطالعات علمی و تحقیقاتی و برنامه ریزی تولید و ارائه نتایج.


** بیشتر بخوانید:

طراحی و ساخت ماشین آلات CNC و پانل های الکترونیکی توسط محققان جوان

از اجرای 38 پروژه تحقیقاتی تا انتشار 700 مقاله

مدیریت همزمان یک انجمن علمی و یک باشگاه تحقیقاتی کار دشواری است.


خبرنگار آنا در یک سری گفتگوها “در مسیر نخبگان” و در این باره با حمید بوهلی ، رئیس محققان جوان و باشگاه LS دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان جنوبی و واحد برلین. در مورد اهداف ، برنامه های عملیاتی ، دستاوردها و ماموریت باشگاه صحبت کرد. تو بخون.

آنا: روند راه اندازی یک باشگاه در دانشگاه برگن را خلاصه کنید.

بلولی: همزمان با تأسیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان در سال 1998 ، دستی موثر در شناسایی ، جذب و راهنمایی جوانان مستعد در زمینه های مختلف علمی ، دفاتر مختلف این باشگاه در واحد دانشگاهی شروع به فعالیت کردند. به تدریج

دفتر محققان جوان و نخبگان دانشگاه اسلامی آزتک ، شعبه برلین ، از اولین دفاتر بود که فعالیت های علمی خود را در راستای اهداف تعیین شده آغاز کرد. محسن پویان کار خود را به عنوان اولین رئیس باشگاه در شعبه بیرجند آغاز کرد. وی نقشی اساسی در شروع و جذب دانشجویان نخبه و به طور موثر و تأسیس این باشگاه به عنوان یک نهاد علمی در بین دانشجویان و ادامه فعالیت های خود تا سال 2006 داشت.

از سال 2006 من مسئول باشگاه در واحد برگن هستم ، جایی که این افتخار یکی از باتجربه ترین ر clubسای باشگاه در واحد دانشگاه آزاد اسلامی است.

آنا: مهمترین فعالیتها و موفقیتهای محققان جوان و باشگاه نخبگان شما در حال حاضر و در آینده چیست؟

بلولی: برنامه های باشگاه محققان جوان و نخبگان مشخص و از پیش تعیین شده است و شاید یکی از مهمترین وظایف رئیس باشگاه انجام این فعالیتها به صورت منظم باشد.

کمک گرفتن از جوانان دانشجو در زمینه های مختلف و همراهی آنها در انجام این فعالیت ها نکته مهمی است که رئیس باشگاه باید بتواند به خوبی از عهده آن برآید. بین فعالیت های عادی و عادات باشگاه ، ما گاهی اوقات با دانشجویان نخبه و تأثیرگذاری مواجه می شویم که حمایت از این باشگاه می تواند در موفقیت آنها و در مراحل بعدی برای واحد دانشگاه نقش مهمی داشته باشد.

پذیرش تعداد زیادی از اعضای باشگاه محققان جوان دانشگاه بجنورد در مقطع تحصیلات تکمیلی (PhD و PhD) در دانشگاه های دولتی و خصوصی دانشجویان همفکر تربیت کنید و این یک دارایی فکری و از بنیانگذاران یک شرکت دانش بنیان است. این افتخار این موسسه علوم در دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند است.

آنا: فعالیت های هر باشگاه چقدر موثر است و تأثیر آنها را در دانشگاه های منطقه ای و ملی چگونه ارزیابی می کنید؟

بلولی: همانطور که گفته می شود به دلیل اجرای برنامه های باشگاهی از جمله بازدیدهای علمی ، سخنرانی های علمی ، سمینارهای علمی ، کنفرانس های علمی و مسابقات فرهنگی و … با افراد و تیم های خوبی روبرو می شویم که پشتیبانی کمی از این عزیزان دارند می تواند منجر به موفقیت شود. در سطوح مختلف به عنوان مثال ، دانشجویان حماسه باشگاه طراحی ماکرون رونی از پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه اسلامی آزاگ ، واحد برگن ، در هر مسابقه ، ملی و ملی رتبه بندی شدند.

آنا: مهمترین فعالیتهای باشگاه در حال حاضر چیست و چه سیاستهایی را اعمال کرده اید؟

بلولی: با توجه به شیوع ویروس کرونا ، سیاست محققان جوان و نخبه اقدام در اینترنت است. در مراحل اولیه بیماری ، بسیاری از فعالیت ها مختل می شود. با این حال ، میزبانی یک وب سایت علمی به میزبانی یک واحد دانشگاهی و پشتیبانی دفتر مرکزی این باشگاه می تواند بسیاری از خلا gap را پر کند.

از طرف دیگر ، به دلیل اینکه در کارگاه های علمی بسیاری از افراد از مکان های مختلف می توانند از این فضا استفاده کنند و مجبور به مسافرت و هزینه زیاد نیستند ، بسیار موفق است. ادامه این روند و آوردن ایده های جدید در این فضا می تواند به باشگاه در انجام فعالیت های موفق کمک کند.

سازماندهی رویدادهای پیامکی به مناسبت های مختلف ، برگزاری کارگاه های آموزشی ، نمایشگاه های آموزشی و مجازی و هر برنامه ای که در این قالب امکان پذیر باشد از سیاست های اصلی باشگاه در بورگوندی است.

حمید بهلولی ، رئیس باشگاه محققان جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد برلین

آنا: آیا پیشنهادهایی و پیشنهادی برای ارتقا and و توانمندسازی باشگاه برای کارکنان دارید تا این باشگاه بتواند عملکرد بهتری داشته باشد؟

بلولی: این همیشه وظیفه ستاد باشگاه است که سیاست ها را توضیح دهد و با آنها در یک واحد دانشگاهی بسیار موفق تماس بگیرد. نکته ای که در سال های اخیر بیشتر و بیشتر با آن روبرو شده ایم تغییر افراد در سمت مسئولیت های باشگاه در ستاد است که در طولانی مدت می تواند بر فعالیت های باشگاه تأثیر منفی بگذارد. بنابراین ، در این راستا ، ثبات مدیریتی در عناصر اصلی باشگاه توصیه می شود.

آنا: آیا باشگاه شما دستاوردها و محصولات قابل توجهی دارد؟ و آیا برنامه ها و برنامه های جدیدی دارید که منجر به توسعه محصول شود؟

بلولی: در سال های اخیر ، با هدایت اعضای نخبگان و جوانان کاوشگر کاوشگر باشگاه برای راه اندازی شرکت های با دانش ، تلاش های ویژه ای برای حمایت از آنها انجام شده است. تشکیل یک شرکت تحصیل کرده در مرکز رشد دانشگاه با اعضای برجسته دانشجویی و فارغ التحصیلان تعدادی از دانشگاه ها منجر به تولید محصولات خوب و ایده های جدید در زمینه های مختلف شده است.

تولید نرم افزار حسابداری و مدیریت در زمینه فناوری اطلاعات ، طراحی صندلی های دیجیتال ، تولید بتن با ظرفیت ویژه ، تولید فیلترهای اتومبیل بی بدیل و ایده های جدید در دست توسعه نمونه هایی از فعالیت ها در این زمینه است.

آنا: عملکرد شما در زمان کرونا چگونه بود و در تولید محصولات ضد کرونا چقدر موفق بودید؟

بلولی: در صورت امکان ، فعالیت های باشگاه در یک زمینه عملی انجام می شود و برای فعالیت هایی که امکان پذیر نیست ، اقدامات جایگزین درخواست می شود. در هر صورت ، ایده های جدید در این زمینه می تواند کمک زیادی کند و هزینه ها را بسیار کاهش دهد.

استفاده از نیروی کار دانشجویی (البته محدود و کاملاً مطابق با پروتکل های بهداشتی) برای تولید محلول های ضدعفونی کننده و ژل های ویژه در آزمایشگاه های شیمی دانشگاه و تحویل آنها به مطب ها و داروخانه ها پس از دسترسی به مواد. اینها بسیار دشوار است ، یک کار مهم معاون بازرسی است. این تحقیق با همکاری اعضای باشگاه انجام شده است.

آنا: با توجه به اینکه جامعه علمی تحت کنترل این باشگاه است ، لطفاً به من بگویید که چه مقدار علم دارید و در چه زمینه ها و گروه هایی.

بلولی: یک اتفاق مثبت که سال گذشته اتفاق افتاد ، معرفی یک انجمن علمی تحت نظارت این باشگاه بود. جامعه علمی که قبلاً از طریق روسای گروه ها و معاونان پژوهشی فعالیت خود را از سر می گرفت ، گاهی با مشکلاتی روبرو می شد. زیرا تعامل نادرست بین سرپرست تیم و دستیار تحقیق (از آنجا که سرپرست تیم زیر نظر معاون آموزشی قرار دارد) مشکلاتی را برای برخی انجمن ها ایجاد می کند.

با ظهور انجمن علوم اجتماعی تحت نظارت این باشگاه ، یک گروه علوم اجتماعی تشکیل شد و بسیاری از کارهای موازی لغو شدند. دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند دارای 16 انجمن علمی ثبت شده است که از این تعداد 10 انجمن در زمینه های حسابداری ، مدیریت بهداشت ، پزشکی و مامایی ، برق ، روانشناسی ، حقوق ، تربیت بدنی ، مکانیک و کشاورزی فعالیت دارند.

دلیل غیرفعال بودن برخی انجمن ها کمبود دانشجو و گاهی کمبود سرپرست تیم در آن زمینه خاص است.

انتهای پیام / 4103/4062 /

دکمه بازگشت به بالا