علمی و پزشکی

فواید و مضرات مصرف باقالا

ب‌نیوزاب‌ینونیوز:

لوبیا یکی از محبوب ترین غذاهای خوشمزه در ایران است. این گیاه در بهار یافت می شود و بیشتر در مناطق سردسیر کشور یافت می شود. لوبیا علاوه بر مناطق گرمسیری ، در مناطق استوایی از جمله خوزستان کشت می شود. این گیاه از سال گذشته مورد استفاده قرار گرفته است.

در شرایط فعلی ، حبوبات معمولی از حبوبات خام یا پخته استفاده می کنند و لوبیا در ایران کشت می شود. به غذای محلی لوبیا گفته می شود. قاتل شناخته شده است.

لوبیا سرشار از کلسیم ، پتاسیم ، فیبر و پروتئین است که به جلوگیری از پوکی استخوان و تعادل فشار خون کمک می کند. این گیاه همچنین به دلیل وجود آهن ، فسفر ، مس ، منگنز ، منیزیم ، ویتامین C ، ویتامین A ، ویتامین K ، ویتامین B و اسید فولیک برای افراد کم خون مناسب است.

تاکید شده است که افرادی که به این دانه حساسیت دارند باید از خوردن لوبیا خودداری کنند. از نظر طب سنتی ، لوبیا تازه سرد و لوبیای خشک گرم و خشک است. گلهای آن علاوه بر خود لوبیا ، خواص بسیاری نیز دارد. از نوشیدنی گلدار آن برای درمان میگرن ، آرتروز ، نقرس و آرتروز استفاده می شود.

بهبود بینایی ، تقویت ذهن ، کاهش خستگی جسمی و کاهش خستگی ذهنی و ضعف عصبی ، کاهش درد مفاصل ، سیاتیک ، کاهش التهاب پروستات ، افزایش آمادگی جسمانی هنگام بهبودی ، رفع لکه ها ، محافظت از پوست پوست را سفید و شاداب می کند. مصرف لوبیا.

از خطرات لوبیا آگاه باشید
خوردن لوبیا با ماست خطرناک است و باعث حالت تهوع می شود.

مصرف حبوبات در شب باعث بی خوابی می شود.

مصرف منظم و زیاد این دانه باعث نفخ یا سنگینی معده می شود. بنابراین توصیه می شود در این کار زیاده روی نکنید.

توصیه می شود قبل از خوردن لوبیا در دوران بارداری با پزشک مشورت کنید. افرادی که مبتلا به بیماری هایی مانند کلسترول خون بالا ، تصلب شرایین ، فشار خون بالا ، اسید اوریک بالا ، افسردگی ، نفخ ، دل درد ، سوزش معده و خارش پوست هستند نباید این غذای خوشمزه را بخورند.

دکمه بازگشت به بالا