استان ها

فنونی‌زاده: کنعانی‌زادگان نباید از کوره در می‌رفت/ نکونام ادامه دهد پیشکسوتان پرسپولیس جواب او را می‌دهند

فنونی زاده: کنعانی ها دیوانه نشوند نکونام ادامه داد، بزرگان پرسپولیس جواب او را خواهند داد.

پیشکسوت پرسپولیس گفت: بهتر است سرمربی استقلال دور نباشد چون پرسپولیس آرام نخواهد نشست.

مرتضی فنونی زاده در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا درباره ناکامی پرسپولیس در خانه آلومینیوم و رویارویی با تراکتورسازی اظهار کرد: پرسپولیس در بازی مقابل آلومینیوم از دو مدافع استفاده کرد و هجومی در دستور کار قرار گرفت. بازی محتاطانه با حریفانی که حتی به تساوی می رسند، نتیجه خوبی محسوب می شود، نه یک استراتژی خوب. ضمن اینکه مدافع پرسپولیس اصرار داشت با علیرضا بیرانوند بازی کند تا فشار حداقلی به آنها وارد شود. بیرانوند دروازه بان خوبی است، بسیار مغرور و با اعتماد به نفس بیش از حد است، گاهی دیده می شود که اعتماد به نفس مشکلاتی ایجاد می کند و از بازی با آلومینیوم تعجب می کند و دروازه اش باز می شود. در تیم ملی اعتماد به نفس او را دچار مشکل کرد.

گلسیانی تنها بیگانه خوب پرسپولیس است

او گفت: بیرانوند بیش از حد تمرکز داشت و لگد زده بود. او می تواند آن را بسازد و این کار انجام می شود. فراموش نکنید که پرسپولیس در بازی با آلومینیوم موقعیت های گلزنی زیادی را از دست داد و اگر این فرصت را از دست نمی داد اشتباه بیرانوند آنقدر بزرگ نبود. بازیکنان بی کیفیتی مثل نبیل باهویی یک موقعیت را از دست دادند و یک موقعیت 100 درصدی گلزنی را از دست دادند، بنابراین او هم اشتباه دروازه بان را مرتکب شد. بلانکو منتخب استقلال بازیکن باکیفیتی است. اگر گئورگی گلسیانی را کنار بگذاریم دیگر خارجی های پرسپولیس خوب نیستند. امیدوارم با اضافه شدن بازیکنان جدید به تیم شرایط بهتر شود. عبدالکریم حسن، اوستون اورونوف و عیسی آل کثیر می توانند تیم را بهبود بخشند.

پرسپولیس ملک شخصی کسی نیست.

پیشکسوت پرسپولیس خاطرنشان کرد: امیدوارم هر چه زودتر مالیات بوژیدار رادوشوویچ پرداخت شود و بازار نقل و انتقالات باشگاه باز شود. پرسپولیس باید در دیدار مقابل تراکتور با تمام توان بازی کند. بازیکنان جدید برای کمک به تیم آمده اند. اگر ارنوف، آل کثیر و مدافع قطر در بازی با تراکتور بازی نمی کنند، چرا این افراد برای تیم انتخاب شده اند. هر مسابقه ای مثل فینال است و پرسپولیس باید با برد استقلال فاصله را کم کند. اسمار باید از تمام توانایی های تیم استفاده کند و بتواند از همه مردانش برای پیروزی استفاده کند. تراکتورسازی تیم خوبی است، از افراد خوب، کادرفنی ماهر بهره می برد و با امتیاز به تبریز برمی گردد. آمادگی تیم برای بازی با این حریف باید در بالاترین سطح باشد. پرسپولیس مال کسی نیست و بازیکنان باید بازی کنند.

طرفداران همیشه حق دارند.

وی در خصوص عملکرد محمدحسین کنعانی زادگان با هوادارانش که علیه او فریاد می زدند، گفت: حرف های رکیک و شعارهای بد در ایران نیست، در همه جای دنیا محکوم است. تماشاگران حق توهین ندارند و مسئولان برگزاری اجازه ندهند هواداران رقیب به اتوبوس پرسپولیس نزدیک شوند اما همه این موارد دلیلی برای واکنش کنعانی ها نیست. تیم شکست خورد و بازیکنان ترسیدند. با این حال، صبر و شکیبایی لازم است و نباید دیوانه شد. در فروشگاه یا بانک نوشته شده است “همیشه حق با مشتریان است” بازیکنان باید همیشه حق را به هواداران بدهند، حتی اگر آنها فحش دهند. فکر می کنم این مقاله باید در اتوبوس، رختکن یا استادیوم نوشته شود.

سرمربی استقلال باید پول تیمش را بدهد.

فنونی زاده با توجه به اینکه جواد نکونام در مسائل مختلف از پرسپولیس نام می برد و این موضوع باعث اعتراض هواداران و پیشکسوتان پرسپولیس شده است، تصریح کرد: نکونام کاپیتان و در تیم است و باید به استقلال و پرسپولیس ملی و خارجی احترام گذاشت. اگر برای حریفان سنتی کری بخوانید، وضعیت متفاوت است. اگر او سرمربی فولاد بود، اصلاً کسی به او وابسته نبود. حالا که مربی استقلال شده نباید به خواندن ادامه دهد. یحیی گل محمدی به دلیل بی توجهی دوست نداشت به او پاسخ دهد. سرمربی استقلال با توجه به زحماتی که برای تیم ملی کشیده، بهتر است روی تیمش تمرکز کند وگرنه در صورت تکرار این نگرش به او پاسخ می دهیم. حالا که تیمش در رتبه اول است، دلیلی برای خواندن کری ندارد، اگر تیمش رتبه 5 را کسب کند چه می گوید. بهتر است در فضای باز نمانید زیرا با ادامه این فعالیت ها پیشکسوتان پرسپولیس آرام نخواهند نشست.

دکمه بازگشت به بالا