علمی و پزشکی

فعلا طغیانی از «وبا» نداریم / از روان‌ آب‌ها استفاده نکنید

معاون فنی مرکز کنترل بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با تایید اینکه در حال حاضر شیوع بیماری وبا در کشور وجود ندارد، راه‌های پیشگیری از این بیماری را تشریح کرد.

دکتر بابک عشرتی در گفت وگو با سلام آنلاین. وی در خصوص وضعیت وبا در کشور گفت: همه ساله به دلیل گرمی هوا و از ابتدای تابستان موارد ابتلا به وبا در کشور گزارش می شود. به خصوص در جاهایی که مشکل فاضلاب داریم این ریسک بیشتر می شود.

وی با تاکید بر اینکه رعایت بهداشت فردی به ویژه شستن دست ها در پیشگیری از این بیماری بسیار حائز اهمیت است، خاطرنشان کرد: برای این کار از آب لوله کشی یا آب بسته بندی شده استفاده می شود. این در حالی است که در تابستان به دلیل افزایش تردد در طبیعت استفاده از آب های روان مانند آب چشمه افزایش می یابد. در این زمینه باید توجه داشت که اگر بخواهیم از آب های روان و آب های سطحی استفاده کنیم باید دانه های کلر داشته باشیم یا آب جوش داشته باشیم. این بسیار مهم است. فقط به این دلیل که می گوید آب از منبع آب می آید به این معنی نیست که کثیف نیست. چون نمی دانیم آب از کجا می آید، خیلی وقت ها رواناب به راحتی به فاضلاب وصل می شود و آلوده می شود.

عشرتی خاطرنشان کرد: بنابراین وبا مشکل جدیدی نیست و برای پیشگیری باید آن را تمیز نگه داریم.

وی با اشاره به اینکه هنوز فصل وبا در کشور آغاز نشده است، گفت: بر این اساس هیچ گونه شیوع وبا در کشور مشاهده نشده است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا