اجتماعی

فعالیت ۱۳ هزار نیروی خدمات شهری در زمان بارش‌ باران و برف در پایتخت

معاون خدمات شهری شهرداری تهران از فعالیت 13 هزار نیروی خدمات شهری در هنگام بارش باران و برف در پایتخت خبر داد.

به گزارش سلام آنلاین. مانور برف با هدف ساماندهی و هماهنگی عملیات نیروها و تجهیزات و ماشین آلات در ایام بارندگی برای تسهیل تردد مردم با حضور حسین نظری – معاون خدمات شهری و محیط زیست استان تهران – مهدی پیرهادی – رئیس بهداشت. کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران علی محمد مختاری – مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهر تهران – و حمید جوانی – شهردار منطقه 3 – در محل ستاد برف روبی 3 برگزار شد.

حسین نظری در این مراسم گفت: انشاءالله امسال باران رحمت الهی نصیب ما خواهد شد و این رزمایش متناسب با آمادگی برای بارش برف و باران برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه شهرداری تهران برای بارندگی های زمستانی برنامه ریزی کرده است، گفت: شهرداری تهران تراکم ترافیک در معابر، بزرگراه ها و پارک ها را در دستور کار فعلی خود قرار داده است.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهر تهران با بیان اینکه ستاد برف روبی در 22 منطقه شهر راه اندازی شده است، گفت: در هر منطقه دفاتر برف روبی زیر نظر شهردار و با توجه به تجهیزات و ماشین آلات انجام می شود. مربوط به برف روبی این اقلام توسط شهردار محلی بین مناطق توزیع می شود.

نظری با اشاره به کار 13 هزار نفر از کارکنان شهری در روزهای بارانی و برفی پایتخت گفت: از این تعداد 16 هزار نفر نیز به عنوان کارگر فضای سبز مشغول به کار هستند.

وی همچنین از برنامه ریزی برای برگزاری یک مانور بزرگ برف روبی در یکشنبه هفته آینده خبر داد و گفت: برای آمادگی کامل تهران برای بارش باران و برف.

همچنین مهدی پیرهادی، رئیس شورای سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شهر تهران در حاشیه این مانور گفت: اولین مانور برف روبی امروز در سومین ستاد برف روبی واقع در واقع خوب برگزار شد. بگذارید آغاز شود و دعا کنیم که امسال شاهد رحمت الهی در پایتخت باشیم.

وی با اشاره به کاهش بارندگی ها طی دو ماه اخیر در تهران گفت: بر اساس گزارش، شاهد بارش بی سابقه پنج میلی متری باران در این مدت بودیم که در چند سال اخیر امیدواریم شاهد بارش باران و برف در استان باشیم. ماه های آینده پایتخت شود

پیرهادی با اشاره به اینکه در پهنه سوم یک مکان مرکزی و چهار زیرمجموعه برف روبی وجود دارد، گفت: تهران حدود 400 کیلومتر بزرگراه دارد که 22 کیلومتر آن در پهنه سوم است که باید برای تسهیل در این امر اهتمام ویژه شود. ترافیک در هنگام بارش برف و باران. شهروند شوید

در بخشی دیگر از این مراسم حمید جوانی شهردار منطقه سه نیز به فعالیت پنج سایت برف روبی عمده و فرعی در این منطقه اشاره کرد و گفت: این منطقه دارای 6 منطقه و 12 منطقه است. نقاط حساس بارندگی چند سال پیش در این منطقه شناسایی شده و مشکلات مربوط به بارش برف و باران در این مناطق برطرف شده است.

وی با اشاره به بکارگیری 112 دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین در پنج برف روبی افزود: این ماشین آلات به منطقه تحویل داده می شود و 1200 دستگاه خدمات شهری نیز ارائه شده است و همچنین بارش برف و باران در پاییز و زمستان را در نظر بگیرید.

به گزارش سلام آنلاین، علی محمد مختاری، مدیرعامل پارک ها و فضای سبز تهران نیز در این مراسم با اشاره به کار 16 هزار و 500 کارگر فضای سبز در تهران، گفت: بستانه که در صورت بارش برف در تهران ساخته شده، از نیروی خود برای تکان دادن استفاده می کند. برف از شاخه های پارک ها و جاده ها تا شاهد شکسته شدن شاخه ها نباشیم.

وی همچنین از قطع نهال ها از 24 آذرماه امسال خبر داد و گفت: با برنامه ریزی در باغات و معابر نیز کار آغاز می شود.
انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا