علمی و پزشکی

فضانوردان ناسا با کپسول “دراگن” به زمین باز گشتند

موفقیت نخستین مأموریت ناسا به رهبری SpaceX باعث بهبود نورپردازی فضای انسان شده است.

ماموریت Demo-2 در تاریخ 30 ماه مه داگلاس G. هورلی و رابرت ال بهنکن را به بازار عرضه می کنند. آنها پس از فرود در ایستگاه فضایی بین المللی بیش از دو ماه ، آنها با موفقیت در خلیج مکزیک به زمین نشستند.

جیم بردینستین در بیانیه ای گفت: “امروز یک پیروزی بزرگ بود ، اما این فقط آغاز است.”

وی گفت: “ما وارد دوره جدیدی از فضای انسانی می شویم.” جایی که ناسا دیگر تمام سخت افزارها را در اختیار ندارد و آن را اداره می کند.

ناسا افزود: “ما مشتری بازار تجاری برای افراد کم پرواز خواهیم بود.”

بنتک ، یکی از فضانوردان مأموریت ، این سفر را “سفر دریایی” نامید. ایلان مسک ، بنیانگذار SpaceX گفت که دعا می کند که این مأموریت یک موفقیت کامل باشد.

در این مأموریت ، اژدها از 28000 کیلومتر در ساعت در مدار به 560 کیلومتر در ساعت در مرحله ورود مجدد افزایش یافت و سرانجام در 24 کیلومتر در ساعت در آب فرود آمد.

با اتمام موفقیت آمیز آزمون آزمایشی Demo-2 ، اولین ماموریت قرار است از ماه سپتامبر آغاز شود. پرواز Mission Crowe-1 SpaceX با خدمه فضاپیمای Crow Dragon و پرواز دوم مدار با خدمه ، پرواز “نخستین عملیات” خواهد بود.

ناسا و شرکای بین المللی این کشور رسما تعهد کرده اند که فضانوردان در بهار سال 2021 در ماموریت فضاپیمای 25 وارد فضا شوند. این مأموریت پرواز دوم عملیاتی فضاپیما DragonX را نشان خواهد داد.

2121

دکمه بازگشت به بالا