اقتصادی

فریدون عباسی: مدیریت خاموشی‌ها در بخش خانگی قابل تقدیر است

یکی از اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: اینکه در تابستان در حوزه مسکن با مدیریت صحیح قطعی برق نداریم، بلکه با قطعی برق در چرخه صنعتی، قابل تقدیر است، تولید نیز آسیب دید. بنابراین راه حل اساسی تمرکز بر ساخت نیروگاه ها و بهبود مصرف انرژی است.

فریدون عباسی در گفت وگو با سلام آنلاین، درباره اقدامات وزارت نیرو برای کنترل قطعی برق به ویژه در فصل تابستان، اظهار کرد: کنترل بر حوزه انرژی و تمامی زیرمجموعه های آن امری ضروری است و باید از آن استفاده نکنیم، تبعیض. از انرژی.

وی گفت: زمان مصرف برق باید تغییر کند، به عنوان مثال ممکن است برخی ساعات کاری تغییر کند، اما باید توجه داشت که وقتی ساعت کارخانه را تغییر می دهیم تا کاربری شهری و محلی با قطعی برق مواجه نشود. باید برویم کارخانه فرض کنید نیروها را برای استراحت بفرستند. مثلاً وقتی ساعت کار نیرو به شب تغییر می کند، ضریب را باید به حقوق نیرو اضافه کرد.

نماینده شورای اسلامی شهر کازرون گفت: ما نمی گوییم وزارت نیرو می تواند به همه پرونده ها رسیدگی کند، بلکه باید برای جلب رضایت مردم تلاش کند. به عنوان مثال، قطع برق در بخش خانگی، به ویژه در مناطق گرمسیری، مانند جنوب که رطوبت بالاست، برای مردم آزاردهنده است. باید داده ها در این زمینه تکمیل شود تا وزارت نیرو بتواند به درستی مدیریت در این زمینه را اجرا کند.

یکی از اعضای کمیسیون انرژی مجلس گفت: اینکه در تابستان با مدیریت صحیح قطعی برق در حوزه خانوار نداریم، اما از سوی دیگر به دلیل قطعی برق در صنعت، قابل تقدیر است. در این زمینه انجام می شود و ممکن است صنعت نتواند به تعهدات خود عمل کند. چرا آنها به تولید تمام وقت خود متکی هستند؟

عباسی تاکید کرد: قطعی برق در بخش صنعت گاهی می تواند بر رشد اقتصادی پیش بینی شده برای کشور تاثیر بگذارد، اما راه حل اساسی این است که نیروگاه های کافی و با احداث نیروگاه ها کنترل مصرف و مصرف برق بهینه باشد. آموزش را به جامعه دنبال کنید.

وی افزود: برای ساخت نیروگاه لازم است وزارت نیرو به تعهدات خود عمل کند. این به معنای پرداخت به موقع برای نیروگاه است تا بتوان با اجرای تعمیرات و در نظر گرفتن نرخ خرید شفاف‌تر بحث‌ها را برای بهینه‌سازی مصرف رصد کرد تا بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران خارجی به‌ویژه برای احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر پیشقدم شوند. در منطقه ای که پروانه صادر می شود باید از صفر تا صد وجود داشته باشد، زیرا زمانی که پروانه صادر می شود، جایی که کارخانه یا نیروگاهی برای ساخت وجود دارد، همیشه مخالفانی برای جلوگیری از کار وجود دارند، پس اقدام کنید. از همه زوایا در بررسی ساخت یک نیروگاه یا نیروگاه نباید اجازه داد که دست نخورده باقی بماند.

انتهای پیام/

تیم تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تخصص در زمینه اخبار و تحلیل‌های مرتبط با اقتصاد هستم. به شما اطلاعات و نظراتی را ارائه می‌دهم که با کیفیت و قابل اطمینان هستند تا شما بتوانید در مسائل اقتصادی بهترین تصمیمات را بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا