اجتماعی

فرزندم مدرسه دولتی درس می‌خواند/صرفا برای دریافت کمک مالی از مدرسه تماس می‌گیرند

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه بسیاری از دانش آموزان ما به نوعی تحصیل کرده اند، گفت: کودکان امروزی متنوع هستند و باید به همه جوانب تحصیلی خود توجه کنند، آنها و این یکی از کاستی های هر دوی شماست. مدارس دولتی و غیردولتی.

به گزارش سلام آنلاین. یوسف نوری در نشست سراسری روسای ادارات مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی و اعضای شورای هماهنگی موسسان مدارس دولتی سراسر کشور که در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد. وی گفت: عدالت مهمترین عامل در تامین ثبات حکومت است، ما عدالت اجتماعی و تحت آن عدالت، آموزش و اشتراک مساوی در آموزش و پرورش داریم و باید از توانایی مردم برای اجرا و تحقق بهره مند شویم. از این جنبه عدالت.

وی افزود: آموزش و پرورش مصداق مهم عدالت است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه اسناد و قوانین فوق از جمله اسناد اصلاحی اساسی از نقاط قوت ما در حوزه آموزش و پرورش محسوب می شود، گفت: هیچ کمبودی در قانون نداریم. دومین نقطه قوت استقبال خوب مردم از مدارس غیردولتی است. فراموش نکنید که مردم نعمت ما هستند و وقتی اینطور فکر می کنیم برنامه ریزی درستی می کنیم.

نوری گفت: متاسفانه مدارس دولتی ما وضعیت خوبی ندارند. بهترین مدرسه ما یک مدرسه تحقیقاتی است. مردم از شما می خواهند که فرصت های آموزشی برای فرزندانشان فراهم کنید و دانش آموزان کنجکاو تربیت کنید.

وی گفت: بسیاری از دانش آموزان ما به نوعی تحصیل می کنند، در حالی که کودکان امروزی چند رشته ای هستند و باید به همه جوانب تحصیلی خود توجه کنند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مدل مدارس غیردولتی به معنای واقعی مدارس غیردولتی بر اساس اسناد تغییر اساسی هنوز به وجود نیامده است، گفت: همه مدارس باید سند خود را داشته باشند و طرح را اجرا کنند.سالانه و ارجاعی. ستاد نیز باید ممنوع شود. این برنامه باید سالانه بازنگری شود و نیروی انسانی متخصص جذب شود.

نوری ادامه داد: سنجش ما دستچین است، شاید سیستم کنکور ما اینگونه عمل می کند. نباید اینطور باشد. پسر من در مدرسه دولتی است، اما هرگز از مدرسه به او زنگ نمی زنند تا ببینند من برای مدرسه چه کار می توانم انجام دهم. مردم به مشارکت فراخوانده نمی شوند و دستاوردهای فرزندان به ندرت بر والدین منعکس می شود، اما آنها درخواست کمک مالی می کنند.

وی با اشاره به اینکه موسسان مدارس غیردولتی با حضور در مناطق محروم و استفاده از ظرفیت می توانند در راستای وظایف اجتماعی خود باشند، مدرسه این کمیته را نیز یادآور شد: مدارس هیئت مدیره هیئت مدیره نیستند، دولت هستند. دولت هیئت یعنی مردم خودشان را کنترل می کنند. باید در این زمینه تغییراتی ایجاد شود.

وزیر آموزش و پرورش افزود: ما در منطقه آزاد مشکل داریم، باید بگذاریم منطقه آزاد مدرسه خودش را اداره کند. ما باید انتخاب و کنترل برنامه را کنترل کنیم و بقیه آن را خودشان مدیریت کنند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا