ورزشی

فدرال رزرو آمریکا موجب فروپاشی اقتصادهای نوظهور می‌شود

سازمان ملل متحد نسبت به سقوط اقتصاد در حال توسعه به دلیل سیاست پولی فدرال رزرو آمریکا هشدار داده است.

به گزارش گروه آنا، فدرال رزرو ارزش دلار را به بالاترین سطح خود در چند دهه اخیر رسانده و ارزش ارزها را در سراسر جهان کاهش داده است.

سازمان ملل متحد هشدار می دهد که اقدامات بانک مرکزی همراه با سایر بانک های مرکزی بزرگ جهان می تواند منجر به یک بحران اقتصادی جهانی شود. اظهاراتی که به ندرت توسط آژانس های سازمان ملل ارائه می شود.

کنفرانس توسعه تجارت سازمان ملل متحد (UNCTAD) در گزارش جدیدی اعلام کرده است که تشدید سیاست پولی با هدف مبارزه با تورم می تواند آسیب بیشتری نسبت به بحران مالی سال 2008 و زنگ بیدارباش ایجاد کند. شگفتی کووید-19 در سال 2020.

این آژانس در گزارش خود تخمین زده است که افزایش درصدی در نرخ بهره ایالات متحده، تولید اقتصادی سایر کشورهای ثروتمند را 0.5 درصد و تولید اقتصادی کشورهای کمتر توسعه یافته را 0.8 درصد در طول سه سال کاهش می دهد.

در گزارش آنکتاد آمده است که دلیل این امر آن است که دلار قوی واردات کالاهای کلیدی مانند غذا و سوخت را برای سایر کشورها گران‌تر کرده است. ارزش بیش از حد دلار به ویژه کشورهای فقیری را که باید تعهدات بدهی خود را به دلار آمریکا بپردازند، تحت تاثیر قرار می دهد.

این گزارش تاکید می کند که افزایش نرخ بهره آمریکا در سال جاری به تنهایی می تواند با افزایش ارزش دلار آمریکا، 360 میلیارد دلار درآمد آتی را برای کشورهای در حال توسعه کاهش دهد.

سازمان ملل متحد اقدامات فدرال رزرو را یک قمار غیرمنطقی برای فقرا خوانده و گفته است که اگر بانک مرکزی رویکرد درستی در پیش نگیرد، کشورهای در حال توسعه ممکن است با یک سری بحران بدهی و مشکلات بهداشتی سقوط کنند.

انتهای پیام/4129/

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا