بین الملل

غریب آبادی: فرصت‌ها از دست برود، همکاری فوق العاده کنونی با آژانس عادی خواهد شد

به گزارش تیم سیاست خارجی فارس “کاظم غریب آبادی” ، سفیر و نماینده دائمی جمهوری اسلامی ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی (IAEA) و نماینده دائمی ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی (آژانس انرژی هسته ای) امروز نوشت ( پنجشنبه). وی در توییتی نوشت: “همکاری یک طرفه و همکاری یک طرفه بلوار یک طرفه نیست.”

وی با اشاره به قانون جدید شورای اسلامی ، افزود: قانون جدید شورای اسلامی همچنین فرصتی دیگر برای حفظ همکاری بی سابقه و چشمگیر با آژانس بین المللی انرژی اتمی با لغو تحریم ها فراهم می کند ؛ ما امیدواریم که این فرصت از دست نرود زیرا همکاری عالی امروز به همکاری عادی برگشته است.

به گفته فاس ، مطابق ماده 1 “اقدام اقدام استراتژیک برای لغو تحریم ها و حمایت از منافع ایران” برای تحقق 9 شرط رهبران عالی در مورد توافق هسته ای ، آژانس انرژی هسته ای انرژی به فوریت نیاز دارد. با 20٪ اورانیوم تولید می شود و سالانه حداقل 120 کیلوگرم در کشور ذخیره می شود. این سازمان همچنین موظف است نیازهای کشور را برای استفاده از اورانیوم ، که بالاتر از 20٪ است ، بدون تأخیر تأمین کند. ماده 2 این قانون می گوید كه در اجرای بند (3) قانون تناسب و فعالیتهای انقلابی دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای بوروم ، در تاریخ 21/7/2015 تصویب شد و به نیروگاههای هسته ای ایران از زمان تصویب این قانون به افزایش ظرفیت تولید و غنی سازی اورانیوم غنی شده متناسب با سطح تنوع کشور در هر یک از کاربردهای صلح آمیز حداقل 500 کیلوگرم ، یک فوریت دارند. ماهانه اقدامات لازم را برای حفظ و جمع آوری مواد اولیه موجود در کشور انجام دهید. (اینجا بخوانید)

در همین راستا ، انرژی اتمی در 6 ژانویه به افزایش 20 درصدی نیروگاه در نیروگاه فردو ادامه داد. امروز ، محمد باکیو قبیباف ، رئیس شورای اسلامی ، همچنین از کارخانه بازدید کرد و در مورد فعالیت های اخیر در فردو توضیحاتی ارائه داد.

پیام آخر /


دکمه بازگشت به بالا