بین الملل

غرب برای بحران هسته‌ای آماده می‌شود

دو منبع معتبر انگلیسی گزارش دادند که دولت غربی در حال برنامه ریزی برای محافظت از شهروندان خود در برابر وحشت در صورت حمله اتمی روسیه به اوکراین است.

به گزارش سلام آنلاین به نقل از راشا تودی، این ادعاها در حالی مطرح می شود که مقامات ناتو انتظارات را در مورد احتمال حمله اتمی روسیه افزایش داده و هشدارهای متعددی درباره عواقب آن داده اند که مسکو با آن مواجه خواهد شد.

تایمز و گاردین به نقل از یک مقام غربی ناشناس نوشتند که غرب در حال توسعه استراتژی برای مقابله با پیامدهای انفجار هسته ای در شرق اروپا است.

این مقام مسئول در گفتگو با خبرنگاران درباره حمله اتمی گفت: دولت در حال برنامه ریزی دقیق برای تعدادی از سناریوهای احتمالی است که (حمله هسته ای) یکی از آنهاست.

یکی از برنامه های مسئولان توزیع تراکت هایی با عنوان «چگونه از حمله هسته ای جان سالم به در ببریم» است.

آنچه تلگراف آن را «جنگ هسته‌ای» بین روسیه و غرب می‌خواند، ماه گذشته پس از آن آغاز شد که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه تهدید کرد در صورت تهدید تمامیت ارضی روسیه از همه ابزارهای ممکن استفاده خواهد کرد. ایالات متحده و متحدانش اظهارات پوتین را به عنوان تهدیدی برای استفاده از سلاح های هسته ای در جنگ اوکراین تفسیر کرده اند.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز چهارشنبه گفت پوتین می‌دانست که اگر از سلاح هسته‌ای در اوکراین استفاده کند، عواقب جدی برای روسیه خواهد داشت.

بن والاس، وزیر دفاع بریتانیا روز پنجشنبه گفت که اگر روسیه بخواهد از سلاح هسته ای استفاده کند، با عواقب جدی مواجه خواهد شد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا