بین الملل

عکس | رویای بن سلمان با این ایده به واقعیت می پیوندد؟

بریتانیا و عربستان سعودی با یکدیگر متحد می شوند تا انرژی را از فضا به زمین بیاورند

بریتانیا و عربستان سعودی قصد دارند روی پروژه جدیدی برای جذب انرژی خورشیدی از فضا و انتقال آن به زمین با یکدیگر همکاری کنند. طرح بریتانیا برای هموار کردن مسیر انرژی خورشیدی در فضا و ارسال آن به زمین به صورت 24 ساعته، از حمایت مالی دولت عربستان سعودی برخوردار شده است.

این پروژه که توسط شرکت بریتانیایی Space Solar توسعه یافته، شامل قرار دادن صفحات خورشیدی در مدار زمین است که توسط روبات‌ها مونتاژ می‌شوند و الکتریسیته را به امواج رادیویی با فرکانس بالا تبدیل می‌کنند تا به زمین ارسال شوند.

تمام ماهواره ها حدود یک مایل عرض و 2000 تن وزن خواهند داشت. بر روی زمین، آنتن ها به شکل شبکه ای در یک مایل بین قطب ها هستند و امواج را به الکتریسیته تبدیل می کنند.

قرار دادن پنل خورشیدی بر روی یک ماهواره می تواند بر چالش پنل خورشیدی بر روی زمین غلبه کند، زیرا همچنان می تواند نور خورشید را در شب و در هر شرایط آب و هوایی جذب کند.

جاه طلبانه ترین پروژه محمد بن سلمان

ایده جمع آوری برق از صفحات خورشیدی در فضا و ارسال آن به زمین بیش از یک قرن قدمت دارد. این ایده هنوز محقق نشده است، اما بین کشورهایی مانند چین، ایالات متحده و ژاپن که روی پروژه های مشابه کار می کنند، رقابت وجود دارد.

پنل های خورشیدی در مدار زمین قرار می گیرند و الکتریسیته را به امواج رادیویی با فرکانس بالا تبدیل می کنند.

اسپیس سولار اعلام کرده است که در حال کار بر روی شهر جدید عربستانی به نام نئوم است که برای ساخت آن در بیابان 8408 میلیارد هزینه خواهد داشت. هدف Neom شامل شهرهای ورزشی، مقاصد گردشگری و مراکز تفریحی است. علاقه نئوم به این پروژه به دلیل تامین برق بدون کربن برای شهر جدید است. به گزارش تایمز، نئوم و دولت بریتانیا به طور مشترک 3.5 3.5 میلیون برای توسعه این پروژه اختصاص داده اند.

متن کامل خبر

4141

دکمه بازگشت به بالا