اجتماعی

عوارض جدی کووید-۱۹ در زنان باردار

یک متخصص ارشد بیماریهای عفونی در ایالات متحده گفت: “زنان باردار عوارض جدی ناشی از کووید -19 دارند و 17 درصد آنها به بیمارستان می روند.”

آنتونی فائوچی ، متخصص ارشد بیماریهای عفونی در ایالات متحده ، می گوید: “زنان باردار مبتلا به کووید -19 در معرض خطر عوارض بیشتری هستند و حدود 17 درصد از آنها نیاز به بستری شدن دارند. پیدا کنید. با این حال ، زنانی که در دوران بارداری واکسیناسیون شده اند کمتر احتمال دارد عوارض جانبی جدی داشته باشند.

وی افزود: “اگر به تعداد کل موارد ابتلا به کووید -19 در زنان باردار از ژانویه 2020 تا آگوست 2021 نگاه کنید ، خواهید دید که در 19 بیمارستان حدود 110،000 مورد وجود دارد.” 000 و 131 نفر فوت کردند.

وی گفت: “در نظرسنجی از 35000 زن باردار که واکسن دریافت کرده اند مشخص شد که هیچ علامتی از نقص ایمنی در بین زنان بارداری که واکسن کروناویروس دریافت کرده اند گزارش نشده است.” “فایزر و مدرنا”.

فائوچی گفت: “بررسی پاسخ ایمنی در زنان باردار و شیرده مزایای واکسن را نشان می دهد که شامل تولید آنتی بادی و پاسخ سلول T است که می تواند ایمنی را ایجاد کند.” “برای برخی از ویروس های کروناویروس.” نوزادان همچنین از طریق آنتی بادی های موجود در شیر مادر در برابر این بیماری محافظت می شوند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا