عمومی

عملیات بارباروسا – سلام آنلاین

عملیات بارباروسا

حمله آلمان به نام عملیات بارباریتا در سال 1941 آن روز آغاز شد. بسیاری از گردان های آلمانی در اوایل ماه اکتبر ، حدود چهار ماه پس از شروع عملیات به مسکو رسیدند. طبق بدترین محاسبات خود ، استالین به جنگ با آلمان فکر نکرده و به قول خودش تحلیل کرده است “آلمان به این دو جبهه نخواهد پیوست.”

به گزارش سلام آنلاین اعتماد هیتلر نوشت: “هیتلر همان اشتباهی را انجام داد که ناپلئون در مقابل او مرتکب شد و آن این بود که ثبات مردم روسیه را از بین ببرد.” البته تصمیم برای باز کردن جبهه جدید در شرق ، تصمیم شخصی و خودسرانه هیتلر نبود و مشاوران وی تصمیم خود را گرفتند. از نظر آنها ، ارتش سرخ اتحاد جماهیر شوروی پس از پاکسازی استالین دچار آشفتگی و ضعف شد زیرا تعداد زیادی از افسران و متخصصان در دهه 1930 کشته شدند یا در اردوگاه های کار اجباری در تبعید زندگی می کردند. دخالت ناامن و بی طرفانه استالین در همه امور از جمله امور نظامی است و به نظر می رسد تعداد زیادی از فرماندهان ارتش شوروی از این مقام ناراضی بودند. علاوه بر این ، اطلاعات فاش شده از اتحاد جماهیر شوروی نشان می دهد که این کشور از نظر سیاسی و اقتصادی در وضعیت بسیار شکننده ای قرار دارد و کنترل طولانی مدت ترور جامعه را فلج کرده است. انجام شده.

ارزیابی هیتلر و مشاورانش از وضعیت طرف مقابل کذب نبود و براساس اطلاعات تخیلی بود و پیشرفت سریع آلمان نشان داد که تصمیم برای باز کردن یک درب جدید تصمیمی نیست. خام و سریع با این حال ، اشکالاتی وجود دارد که ماه ها طول می کشد تا برطرف شود. حمله آلمان به نام عملیات بارباریتا در سال 1941 آن روز آغاز شد. بسیاری از گردان های آلمانی در اوایل ماه اکتبر ، حدود چهار ماه پس از شروع عملیات به مسکو رسیدند. استالین که در بدترین محاسبات خود جنگ با آلمان را به حساب نیاورد و از نظر او این تحلیل را انجام داد كه “آلمان در دو جبهه درگیر نخواهد شد” در ابتدا اعتقاد به حمله دشمن نداشت. اما پس از آن ، در کمال تعجب و وحشت بزرگ ، وی از دادن امتیازات بزرگی به آلمان و گرفتن آرامش به صورت رایگان سخن گفت. آلمانی ها پیش بینی کرده بودند که روسیه در کمتر از سه ماه تسلیم خواهد شد ، و به محض پیش بینی آنها ، برنامه های دیگر آنها خنثی شد. آنها ابزاری برای مبارزه با بیشتر ندارند و در مورد پیامدهای پیامدهای بلند مدت در بسیاری از جبهه ها نیز فکر نمی کنند. مطمئناً ، آنها دوباره در قفقاز و دره ولگا پیشرفت کردند ، اما در استالینگراد مستقر شدند و این یکی از مهمترین صحنه های جنگ قرن بیستم بود. از این پس ، از زمان تخریب نیروهای آلمانی در روسیه ، دیگر پیش بینی فینالیست ها و بازندگان آن سالهای خونین دشوار نیست.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا