اجتماعی

عمر مفید سگ‌های تجسس چقدر است؟

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر در خصوص عمر مفید سگ های تجسس و نجات و نحوه تعویض آنها توضیحاتی ارائه کرد.

مهدی ولی پور در گفت وگو با سلام آنلاین. وی گفت: همانطور که می دانید در برخی عملیات های امداد و نجات از سگ ها برای جستجو و نجات استفاده می شود که اصطلاحاً تیم های نجات نامیده می شود. این سگ ها در ماموریت های مختلفی از جست و جوی افراد مفقود گرفته تا یافتن افراد زیر آوار فعال هستند.

وی درباره عمر مفید سگ های جست وجو و نجات گفت: به طور کلی عمر مفید این سگ ها در چرخه عملیات 10 سال است و با نزدیک شدن به این دوره برنامه هایی برای جایگزینی این سگ ها با سگ های جدیدتر انجام می شود. که دقت و سرعت عمل آنها کم است

ولی پور گفت: برخی از آنها آموزش های اولیه را گذرانده اند و پس از رسیدن به استان های کشور، آموزش های آنها ادامه خواهد داشت.

وی گفت: البته این سگ ها قبل از عضویت در ANST دوره آموزشی را پشت سر می گذارند و پس از پایان دوره آموزشی برای جایگزینی حیوانات در استان های کشور توزیع می شوند. تمام شده است رسیده است.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر افزود: حدود 10 قلاده سگ به هلال احمر اهدا شده و اقدامات اولیه برای ورود آنها به چرخه عملیات آغاز شده است. آموزش پایه در برخی موارد توسط مربیان سگ قابل کشف طراحی و اجرا می شود.

ولی پور گفت: در مجموع 67 مربی سگ یاب در کشور داریم که در حوادث مختلف برای آموزش سگ های یاب و ارائه آموزش های لازم به سگ ها دست داشته اند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا