تازه های کسب و کارعمومی

علت یخ زدن پنل کولر گازی

در این مقاله قصد داریم 7 دلیل یخ زدن پنل داخلی اسپیلت یا همون یونیت داخلی کولر گازی بپردازیم و در نهایت متوجه شویم که علت یخ زدن پنل داخلی اسپیلت به چه عواملی بستگی دارد پس تا انتها با ما همراه باشید.

به طور موردی اگر بخواهیم دلایل اصلی یخ زدن پنل داخلی اسپیلت را نام ببریم باید به موارد زیر اشاره کنیم

  1.  کم  بودن گاز دستگاه
  2.  تزریق بیش از حد گاز در زمان شارژ اولیه
  3.  بروز نشتی در سیستم
  4.  نیاز به سرویس سالانه
  5.  گرفتگی مدار داخلی یونیت داخلی
  6.  ضعیف شدن موتور فن داخلی
  7.  عمل نکردن سنسور

قصد داریم این ۷ دلیل را به صورت خلاصه برای شما توضیح دهیم تا با آگاهی از این موارد بتوانید مشکل دستگاه خود را حل کنید و یا با افراد مجاز جهت سرویس و نگهداری دستگاه خود ارتباط برقرار کنید.

 کم بودن گاز دستگاه

اولین مورد که باعث یخ زدن پنل داخلی اسپیلت می گردد کم بودن گاز، در ابتدای نصب دستگاه می باشد. در برخی موارد به دلیل عدم شارژ صحیح کارخانه دیده می شود که دستگاه نیاز به شارژ اضافی یا شارژ تکمیلی دارد و این مشکل در تعداد بسیار پایین، از دستگاهها در زمان تولید دیده می شود که برای حل این مشکل میتوان با توجه به در نظر گرفتن آمپر و گیج فشار میزان مبرد اضافی را شارژ و بر اساس وزن ذکر شده روی دستگاه آن را تکمیل کرد بعد از تکمیل کردن گاز دستگاه این مشکل حل میشود.

 تزریق بیش از حد باز در زمان شارژ اولیه

دربسیاری از موارد دیده می‌شود که به دلیل عدم رعایت اصول اولیه شارژ مورد در دستگاه های کولر گازی سرویس کار بدون در نظر گرفتن میزان مبرد مورد نیاز دستگاه شلنگ گیج را به دستگاه وصل کرده و به صورت تجربی مبرد را به دستگاه اضافه می کند که در این حالت احتمال یخ زدگی پنل داخلی اسپلیت به وجود می آید و اهمیت استفاده از ابزارهای مناسب جهت شارژ گاز دستگاه در این حالت بسیار اهمیت پیدا می‌کند.

بروز نشتی در سیستم

در کولرهای گازی به دلیل نصب غیر اصولی و یا مناسب نبودن هوای محیط منظور از هوای محیط آلوده بودن و یا وجود ذرات معلق که بر روی مس تاثیر می گذارند باعث بروز نشتی در کولر گازی می‌گردد اما به دلیل حساسیت یونیت داخلی کولر گازی اولین جایی که مورد نشتی و خارج شدن گاز از دستگاه می گردد پنل کولر گازی می باشد.

اما این مورد به تنهایی باعث بروز نشین می شود بلکه در برخی از موارد به دلیل فرو کردن شیء خارجی به طور ناخواسته به درون  پنل داخلی کولر گازی شاهد نشتی این دستگاه می باشیم اما در بسیاری از موارد علت یخ زدگی کولر گازی به دلیل نشتی گوگردی بودن هوای محیط می باشد که در این حالت سوراخ های بسیار ریز روی سطح کویل به وجود آمده که باعث خارج شدن گاز ز در محیط داخلی می گردد و این نشتی ممکن است طی یک ماه تا دو ماه به طول بیانجامد.

در این حالت پیدا کردن نشتی بسیار سخت بوده و طی گذشته مدت زمان کوتاه شاهد یخ زدن پنل داخلی اسپیلت خواهیم بود.

برای حل این مشکل نیاز به جدا کردن و یا جمع کردن گاز دستگاه و خارج کردن رادیات پنل کولر گازی و تزریق فشار افزود به درون سیکل داخلی می باشیم و این فشار حدود ۵۰۰ psi در نظر گرفته می شود در این حالت با در نظر گرفتن یک تشت مخصوص که پر از آب شده پنل کولر گازی را درون این قرار داده و نقاط نشتی را پیدا می کنیم در صورتی که مقدار نشتی چند باشد اقدام به جوشکاری و رفع نشتی می کنیم.

نیاز به سرویس سالانه

امری که بسیار مهم است اما در بسیاری از از فضاهای مسکونی و اداری به آنها توجه نمی گردد سرویس سالیانه کولر گازی می باشد.

اهمیت این موضوع زمان مشخص می گردد که گذشته یک سال و یا حتی بیشتر سطح یونیت داخلی گرفته شده و تبادل با هوای محیط به حد بسیار پایین می رسد در این حالت شاهد یخ زدگی پنل داخلی کولر گازی می باشیم برای حل این مشکل باید اقدام به سرویس سالیانه و تماس با مرکز خدمات داشته باشیم.

گرفتگی مدار داخلی یونیت داخلی

درون پنل کولر گازی یا همان مدار داخلی پنل کولر گازی لوله های مسی بسیار باریک با در نظر گرفتن فیلترهای میکرونی جهت جلوگیری از چرخش ذرات معلق پیش بینی شده است.

از اونجایی که بعد از جوشکاری مدار داخلی کولر گازی شاهد کربن های سیاه درون لوله هستیم این کربن جلوی چرخش گاز را گرفته و به دلیل باریک بودن لوله های مسی شاهد گرفتگی و یخ زدن پنل داخلی میباشیم برای حل این مشکل یونیت داخلی را جدا کرده و شستشو با گاز ازت همراه با گاز مایع انجام می دهیم.

یکی دیگر از دلایل یخ زدن پنل کولر گازی ضعیف شدن موتور فن داخلی می باشد در زمانی که موتور فن داخلی کولر گازی ضعیف و یا نیمه سوخته گردد قدرت تبادل حرارت و انتقال سرما به محیط را از دست داده و باعث می گردد تا سرما درون پنل بماند و این امر باعث یخ زدگی پنل کولر گازی گردد.

بهترین راه برای حل این مشکل در صورتی که فن کولر گازی شما قابل تعمیر باشد تعمیر آن و یا در نهایت تعویض قطعه معیوب راه‌حل این مشکل می باشد.

عمل نکردن سنسور

به 7 دلیل یخ زدن پنل داخلی اسپیلت رسیدیم  معین دلیل عمل نکردن سنسور داخلی پنل کولر گازی می باشد در تمام کولرهای گازی سنسوری جهت جلوگیری از یخ زدن  رادیات داخلی در نظر گرفته می شود که این سنسور متوجه پایین آمدن دمای رادیات شده و فرمان قطع کمپرسور را اعمال می کند اما چرا در برخی موارد این اتفاق نمی افتد و پنل کولر گازی یخ میزند.

این سنسور ها با توجه به مقاومت الکتریکی فرمان خود را صادر می کند و عمدتاً به دلیل جنس نامرغوب استفاده شده در این کولرها شاهد عدم عملکرد صحیح سنسور مربوطه می باشیم.

که در بسیاری از موارد باعث آسیب دیدن به هستیم و علاوه بر حل مشکل سنسور نیاز به خرید بلوور فن کولر گازی پیدا خواهیم کرد.

این‌ها مواردی بود که با آگاهی از آنها می توانید عمر دستگاه خود را بالا برده و عملکرد بهتری از دستگاه کولر گازی خود شاهد باشید. زمان مطالعه: 8 دقیقه

پیشتاز سرویس با بیش از 3 دهه فعالیت در زمینه تعمیرات کولرگازی و بهره مندی از تیم تخصصی و استفاده از اصلی و فابریک آماده ارائه خدمات در شمال، جنوب، شرق و غیرب تهران می باشد.

در این مطلب می خواهیم به بررسی دلیل یخ زدن کولرگازی و راههای رفع این مشکل بپردازیم.

چگونگی ثبت سفارش تعمیرات در مراکز پیشتاز سرویس

در صورتی که با ایراد یخ زدن کولرگازی خود مواجه شدید و می خواهید دلیل یخ زدن کولرگازی خود را متوجه شوید از روش های زیر می توانید برای ثبت سفارش تعمیرات اقدام نمایید:

  • تماس با هر کدام از مراکز پیشتاز سرویس در تهران و حومه
  • مراجعه به وبسایت شرکت و ثبت سفارش تعمیرات به صورت آنلاین
  • تماس با شماره همراه کارشناسان و دریافت مشاوره تلفنی
  • چت در قسمت گفتینو وبسایت

چرا کولرگازی یخ می زند؟

دلایل بسیار زیادی می باشد که کولرگازی یخ می زند اما باید اول از همه بررسی کنید کدام قسمت کولر گازی یخ زده است و دنبال راه حل برای رفع ایراد شوید، قسمت هایی که دچار یخ زدگی می شود شامل پنل،مافلر،لوله رفت و برگشت و کندانسور می باشد که در ادامه به بررسی علت یخ زدن کولرگازی در قسمت های مختلف می پردازیم.

توصیه تعمیرکاران خبره در زمینه تعمیرات کولرگازی در صورت مشاهده یخ در هر قسمت از سیستم خاموش نمودن دستگاه و درخواست اعزام سرویس کار می باشد اما در ادامه برای آشنایی بیشتر شما با ایراد یخ زدن کولرگازی، راههای رفع یخ زدن کولرگازی را برای شما شرح داده ایم تا در صورت توان خودتان برای سرویس کولرگازی اقدام نمایید،همچنین می توانید برای درج سوالات خود در انتهای مقاله سوال خود را مطرح نمایید و دلیل یخ زدن کولرگازی خود را توسط پشتیبانی پیشتاز سرویس متوجه شوید.

چرا از خود تکنسین نپرسیم؟!

کاربران محترم می توانید با درج کامنت و سوال خود در پایان این مقاله به راحتی با تکنسین در تماس باشید و در زمانی کوتاه پاسخ سوال خود را دریافت کنند.

علت یخ زدن پنل داخلی کولرگازی چیست؟

کمبود گاز و کثیفی بلوور فن مهمترین دلیل یخ زدن پنل کولرگازی می باشد اما برای پیدا کردن دلیل یخ زدن لوله کولرگازی ابتدا بررسی کنید:

  • میزان گاز کولرگازی در حالت سرمایش در لوله برگشت به چه میزان می باشد اگر کولرگازی شما از گاز R22 برای برودت استفاده می کند میزان گاز حدود 60 پی اس ای و اگر کولرگازی شما اینورتر می باشد میزان گاز حدود 130 پی اس ای باشد.
  • در صورتی که میزان گاز کولرگازی از مقدار ذکر شده کمتر باشد می بایست برای سرویس کولرگازی اقدام نمایید اما اگر با شارژ گاز کولرگازی مشکل شما رفع نشده و مجددا ایراد تکرار شده در سیکل نشت گاز وجود دارد و دلیل یخ زدن کولرگازی شما نشت مبرد می باشد.
  • اما اگر میزان گاز صحیح می باشد و پنل کولرگازی یخ زده است و پرتاب باد نیز کم شده پنل کولرگازی باید باز شده و کامل سرویس شود،همیشه دقت داشته باشید که سرویس کولرگازی علاوه بر بالا بردن راندمان کاری کولرگازی شما سبب جلوگیری از خرابی های دستگاه نیز می شود.

علت یخ زدن لوله برگشت کولرگازی چیست؟

ابتدا بهتر است بدانید لوله بزرگتر(در استفاده حالت سرمایش) لوله برگشت نامیده می شود و در صورت یخ زدن کولرگازی در مسیر لوله برگشت ایراد مربط به موارد زیر می باشد:

  • خرابی موتور فن پنل داخلی(اگر بلبرینگ یا سیم پیچ موتور فن داخلی به طور سالم کار نکنند برودت به محیط توزیع نشده و در همان نقطه باقی خواهد ماند یا در مسیر کمتری پخش می شود که همین مورد سبب یخ زدن لوله برگشت کولرگازی خواهد شد برای تست خرابی موتور فن کولرگازی بلوور را با دست به حرکت درآورید اگر چرخش بلوور به درستی انجام نشد موتور فن معیوب می باشد،موتور فن کولرگازی در پیشتاز سرویس بر خلاف بسیاری از مراکز تعمیر کولر گازی تعمیر می شود.)
  • کثیفی بلوور فن پنل داخلی(اگر چندین سال است که دستگاه در محیط نصب شده است و شما برای سرویس کولرگازی اقدام نکرده اید به احتمال زیاد علت یخ زدن کولرگازی شما همین مورد می باشد بلوور فن می بایست هر 2سال باز شده و کامل شستشو شود.)
  • خرابی رله فن پنل داخلی(در اکثر برندهای کولرگازی برای موتور فن پنل داخلی رله یا خازن راه انداز استفاده می شود که هنگامی که این قطعه خراب می شود کولرگازی یخ می زند این قطعه قابل تعمیر نبوده و در واقع به علت هزینه پایین و نداشتن ارزش تعمیر معمولا تعویض می شود.)
  • کثیفی فیلتر(اگر لوله برگشت کولرگازی یخ زده است فیلتر را بازدید کنید و در صورت کثیف بودن اقدام به شستشو فیلتر با فشار آب نمایید زیرا یکی دیگر از دلایل یخ زدن کولرگازی عدم توجه به شستشو فیلتر می باشد.)

اگر لوله برگشت کولرگازی شما یخ می زند و می خواهید دلیل یخ زدن کولرگازی خود را بدانید، یکی از موارد بالا می تواند عامل این اتفاق باشد که تقریبا تمامی موارد مربوط به عدم توجه به و نادیده گرفتن اهمیت این موضوع می باشد.

علت یخ زدن لوله رفت کولرگازی چیست؟

لوله کوچک نیز در حالت سرمایش به اصطلاح لوله رفت نامیده می شود اگر لوله برگشت کولرگازی یخ زده است نیز موارد زیر مربوط به این موضوع می تواند دلیل یخ زدن کولرگازی باشد:

  • کمبود گاز در سیکل(نشانه مهمی که در صورت کمبود گاز در سیکل می توانید مشاهده کنید یخ زدن لوله کوچک کولرگازی می باشد که بهترین راهنما برای هشدار کمبود گاز در سیکل می باشد که همین عامل دلیل یخ زدن کولرگازی نیز می شود.)
  • کیپ شدن مسیر لوله کشی(اگر لوله مویی کولرگازی کیپ شده باشد و یا دو پهنی لوله در مسیر لوله کشی کولرگازی رخ داده باشد نیز عاملی دیگر از دلیل یخ زدن کولرگازی می باشد.)
  • عملکرد نادرست کمپرسور(اگر مکش و دهش کمپرسور دچار اختلال شده باشد نیز در سیکل اختلال ایجاد شده و عامل دیگری در یخ زدن کولرگازی همین موضوع می باشد برای تست کمپرسور دو سر لوله های اتصال شده بعد از تخلیه گاز باید باز شده و مکش و دهش تست شود قسمت مکش باید انگشت را کامل مکیده و قسمت دهش را نتوان با انگشت دست نگه داشت،در غیر این صورت کمپرسور کولرگازی معیوب بوده و باید تعویض شود.)

معمولا این دلیل یخ زدن کولرگازی همزمان با یخ زدن پنل اتفاق می افتد و در بیشترین بررسی های انجام شده توسط پیشتاز سرویس این مورد مربوط به کمبود گاز در سیکل می باشد،شما می توانید برای شارژ گاز کولرگازی خود با پیشتاز سرویس تماس گرفته و درخواست خود را مطرح نمایید.

لوله رفت و برگشت کولرگازی همزمان یخ زده است،علت چیست؟

اگر لوله رفت و برگشت کولرگازی شما یخ زده است نیز موارد زیر را بررسی نمایید و در صورت عدم کسب نتیجه با پیشتاز سرویس و در ارتباط باشید:

  • رله کمپرسور یکسره شده(هنگامی که رله کمپرسور کولرگازی یکسره می شود کمپرسور به صورت یکسره کار می کند و همین امر دلیل یخ زدن کولرگازی می شود و علاوه بر یخ زدن کولرگازی و پایین آمدن راندمان کاری دستگاه مصرف انرژی نیز به شدت افزایش پیدا می کند.)
  • برد الکترونیکی معیوب است(اگر برد الکترونیکی کولرگازی نیز معیوب باشد آی سی پیغام ترموستات را دریافت نکرده و دلیلی دیگر برای یخ زدن کولرگازی می باشد،تعمیر برد الکترونیکی کولرگازی نیز همانند تعمیر برد ماکروفر در مرکز تعمیرات پیشتاز سرویس همراه با گارانتی انجام می شود)
  • خازن را بررسی کنید(مولتی متر را بر روی تست خازن قرار دهید و خازن را تست کنید تست خازن کولرگازی به این صورت می باشد که عدد نوشته شده بر روی خازن کولرگازی باید با عدد نشان داده شده در تست یکی باشد،البته کمتر پیش می آید که خرابی خازن موجب یخ زدن پنل کولرگازی شود.)
  • دستگاه کثیف است(اگر پنل بیرونی و داخلی کولرگازی کثیف باشد نیز کولرگازی یخ می زند زیرا مبرد به صورت صحیح در سیکل جریان نداشته و یکی دیگر از علل یخ زدن کولرگازی این مورد می باشد.)
  • ترموستات پنل معیوب است(در خصوص یخ زدن کولرگازی در این حالت مربوط به ترموستات می باشد که تست ترموستات کولرگازی به این صورت می باشد که در صورت سلامت اهم باید بین 5 تا 10 اهم باشد و اگر دمای ترموستات را تغییر دهیم باید اهم نیز تغییر کند.معمولا یخ زدن کولرگازی در این حالت مربوط به ترموستات یا برد الکترونیکی می باشد اما برای بررسی دقیق تر بهتر است با تعمیرکار کولرگازی مورد را در میان گذارید.)
  • موتور فن بیرونی معیوب است(اگر دور فن موتور بیرونی به درستی کار نکند نیز یکی دیگر از دلیل یخ زدن کولرگازی می باشد زیرا کندانسور به خوبی عمل نکرده و برودت به درستی در سیکل جریان پیدا نمی کند.)

کولرگازی یخ پرتاب می کند،دلیل یخ زدن کولرگازی چیست؟

در برخی موارد نیز علاوه بر یخ زدن کولرگازی پرتاب یخ یا آب نیز رخ می دهد که از دلیل یخ زدن کولرگازی می توان به رخ دادن این اتفاق باید به موارد زیر اشاره نمایید:

  • افت  گاز در سیکل(هنگام کمبود برودت در سیکل کولرگازی پنل یخ می زند و این مورد هم یک دلیل مهم در یخ زدن کولرگازی و یا پرتاب کردن یخ و آب به بیرون می باشد بررسی کنید میزان گاز در سیکل در اسپیلت معمولی 60 و در اسپیلت اینورتر حدود 130 پی اس آی باشد اگر مقدار مبرد در سیکل کاهش یافته برای شارژ گاز کولرگازی خود اقدام نمایید.)
  • کثیف بودن حوضچه(دلیل دیگر پرتاب شدن آب به بیرون از پنل کثیف شدن پنل می باشد هنگامی که خروجی پنل کیپ شده باشد آب به بیرون نشت پیدا کرده از از طریق بلوور فن به بیرون پرتاب می شود.)
  • شکستگی حوضچه(اگر در حوضچه کولرگازی ترک ایجاد شود آب از پشت بلوور فن به بیرون نشت پیدا کرده و همراه با فن به بیرون پرتاب می شود ترمیم حوضچه کولرگازی عملی تخصصی می باشد که در مرکز تعمیرات کولرگازی پیشتاز سرویس همراه با گارانتی تعمیر می شود.)
  • یخ زدن پنل کولرگازی(دلیل یخ زدن کولرگازی در اکثر مواقع به دلیل کمبود مبرد در سیکل می باشد یکی از بیشترین دلایل یخ زدن کولرگازی مربوط به یخ زدن پنل کولرگازی و کمبود مبرد در سیکل می باشد که اکثرا به دلیل ضعف در پرچ زدن لوله ها و اتصالات در هنگام نصب می باشد.)

اگر شما نیز با این مشکل روبرو هستید کافیست با مرکز تعمیرات کولرگازی در تهران تماس حاصل نماییید.

هزینه رفع ایراد یخ زدن کولرگازی در حالات مختلف

شارژ گاز 22 از 880 تا 950 هزار تومان
شارژ گاز 410 از 850 تا 1150 هزار تومان
سرویس کامل کولرگازی از 400 تا 700 هزار تومان
شستشو لوله ها با ازت و رفع کیپی از 650 تا 900 هزار تومان
ترمیم یا تعویض حوضچه درین از 550 تا 1800 هزار تومان
تعمیر برد الکترونیکی از 650 تا 900 هزار تومان
تعویض خازن کولرگازی از 330 تا 480 هزار تومان
تعویض ترموستات از 220 تا 450 هزار تومان
ایاب و ذهاب و کارشناسی از  150 تا 180 هزار تومان

لیست قیمت خدمات رفع یخ زدگی کولرگازی

نتیجه گیری

در این مقاله دلیل یخ زدن کولرگازی در قسمت های مختلف برای شما شرح داده شده است اما اگر در رابطه با سایر دلیل یخ زدن کولرگازی سوالی دارید می توانید نظرات و یا سوالات خود را در انتهای مطلب شرح داده تا کارشناسان ما برای رفع ایراد شما را راهنمایی نمایند،همچنین می توانید برای تعمیرات کولرگازی خود با پیشتاز سرویس در ارتباط بوده و با کمترین هزینه دلیل یخ زدن کولرگازی خود را توسط تکنسین های مجموعه پیشتاز سرویس پیدا نموده رفع و رجوع نمایید.

نمایندگدلایل زیادی باعث یخ زدن کولر گازی می‌شود ولی بر خلاف تصور عمومی، نوع کولر گازی (اسپلیت، پنجره ای و…) تاثیری در به وجود آمدن این مشکل ندارد. برطرف کردن مشکل یخ زدن کولر گازی اهمیت زیادی دارد زیرا در صورتی که مشکل برطرف نشود نه تنها شاهد عملکرد نامناسب دستگاه خواهید بود، بلکه دستگاه به مرور آسیب خواهد دید.

  1. عدم وجود جریان هوا در کویل اواپراتور کولر گازی

در دستگاه‌های اسپلیت، کولر گازی به گونه ای طراحی شده است که با گرفتن گرمای خانه باعث پایین آمدن دما شود. اگر سیستم تهویه مطبوع به طور صحیح جریان هوا را از روی اواپراتور عبور ندهد، این تبادل گرما اتفاق نمی‌افتد و گاز فریون نمی‌تواند به خوبی گرما را از خانه خارج کند و با گذشت زمان، دمای آن کاهش می‌یابد و کولر گازی یخ می‌زند.

یکی از مهم‌ترین قطعات کولر گازی فن بلوور داخلی است که باعث می‌شود هوای گرم به داخل پنل کشیده شده و در تماس با کویل‌های اواپراتورِ سرد به هوای سرد تبدیل شده، به محیط بازگشت داده شود.

اگر فن بلوور نتواند هوای سرد را به راحتی از روی کویل‌های داخلی (اواپراتور) تخلیه کند حتما پنل داخلی شروع به یخ زدن خواهد کرد اما تخلیه نشدن کامل هوا از روی فین‌های پنل داخلی می‌تواند دلایل زیر را داشته باشد :

  • کثیف بودن فیلترهای کولر گازی
  • خرابی فن بلیور (عدم کارکرد صحیح و به فن بلوور )
  • سوختن موتور فن یا راه انداز بلوور داخلی

کولر گازی با هر یک از دلایل بالا امکان یخ زدن در قسمت‌های مختلف را خواهد داشت که باید بررسی و عیب اصلی پیدا شود.

تعمیر تخصصی کولر گازی خود را به کاراباما بسپارید پشتیبانی 24 ساعته در 7 روز هفته

  1. عدم وجود گاز کافی، علت یخ زدن کولر گازی

اگر کولر گازی به هر دلیلی مانند نشتی گاز فریون یا جابه‌جایی، دچار کمبود گاز شود، سیکل سرمایش با مشکل مواجه شده و باعث یخ زدن پنل داخلی یا لوله کوچک (لوله رفت) کولر گازی خواهد شد.

  1. خرابی برخی قطعات دستگاه

در بعضی مواقع خرابی قطعات دستگاه مانند برد فرمان، سنسور بیرونی، شیر برقی و… می‌تواند در عملکرد کولر گازی اختلال ایجاد کند و همین علت یخ زدن کولر گازی خواهد بود. در این مواقع حتما از یک جهت برطرف کردن مشکل دستگاه کمک بگیرید.

  1. گرفتگی لوله های کولر گازی یا قطعات داخلی

گرفتگی لوله مویی، شیر برقی و وجود انسداد در لوله رفت و برگشت با مسدود کردن مسیر راه گاز مبرد باعث یخ زدن لوله کولر گازی می‌شود.

  1. اتومات نکردن موتور کولر گازی

این احتمال وجود دارد که به دلیل وجود ایراد در برد الکتریکی و عدم ارسال دستور اتومات کردن یا رخ دادن ایراد در سنسور دمایی، نیم سوز شدن کمپرسور و اتصالی شدن کنتاکتور، موتور یکسره کار کند، ممکن است اواپراتور پنل داخلی دچار یخ زدگی شود.

  1. کثیف شدن فیلتر کولر گازی

وظیفه فیلتر هوا تمیز کردن هوای وارد شده به خانه است. فیلتر، گرد و غبار و آلودگی‌ها را از هوا می‌گیرد و به خود جذب می‌کند.

کثیف شدن بیش از اندازه فیلتر می‌‌تواند جریان هوا را محدود کند و سبب یخ زدن کولر گازی شود. توصیه می‌شود فیلتر کولر گازی به طور ماهانه بررسی و در صورتی که لازم بود تعویض شود.

دلایل یخ زدن کولر گازی پنجره ای

برخی از رایج‌ترین دلایل یخ زدگی کولر گازی پنجره ای در جدول زیر گردآوری شده است:

علت یخ زدن کولر گازی پنجره ای علت یخ زدن کولر گازی پنجره ای
کولر گازی به درستی نصب نشده است. کمپرسور کولر گازی خراب شده است.
میزان مبرد کم است یا گاز کولر گازی تمام شده است. آب دستگاه به درستی تخلیه نشده است.
دمای محیط بسیار پایین است. کندانسور و اواپراتور دچار انسداد و گرفتگی شده است.

در مواقعی که موفق به عیب یابی آن نشدید پیشنهاد ما: خدمات تخصصی و فوری کاراباما امکان ثبت سفارش در 7 روز هفته (7 صبح تا 12 شب)

چطور از یخ زدگی کولر گازی جلوگیری کنیم؟

توصیه می‌شود با رعایت موارد زیر از یخ زدن کولر گازی پیشگیری کنید:

  1. تعویض فیلتر هوای کولر گازی طبق یک زمان بندی مشخص
  2. بررسی و تمیز کردن کویل اواپراتور کولر گازی
  3. بررسی جریان هوای داخل کولر گازی و مطمئن شدن از بسته نبودن جریان هوا
  4. بررسی فن بلوور و در صورت نیاز تعویض کردن آن
  5. استفاده از حالت فن کولر گازی در زمانی که هوای بیرون منزل سرد است.

در صورتی که خودتان نتوانستید مشکل یخ زدن کولر گازی را برطرف کنید حتما از یک تکنسین حرفه ای جهت برطرف کردن مشکل کمک بگیرید؛ زیرا این مشکل به خودی خود برطرف نمی‌شود و در صورتی که به آن رسیدگی نکنید دستگاه آسیب میبیند.

سوالات متداول

یکی از مهم‌ترین قطعات کولر گازی فن بلوور داخلی است که باعث می‌شود هوای گرم به داخل پنل کشیده شده و در تماس با کویل‌های اواپراتورِ سرد به هوای سرد تبدیل شده، به محیط بازگشت داده شود.

اگر کولر گازی به هر دلیلی مانند نشتی گاز فریون یا جا به جایی کولر گازی، دچار کمبود گاز شود، سیکل سرمایش با مشکل مواجه شده و باعث یخ زدن پنل داخلی یا لوله کوچک (لوله رفت) کولر گازی می‌شود.

کثیف شدن بیش از اندازه فیلتر می‌‌تواند جریان هوا را محدود کند و سبب یخ زدن کولر گازی شود. توصیه می‌شود فیلتر کولر گازی به طور ماهانه بررسی و در صورتی که لازم بود تعویض شود.

ی تعمیر کولرگازی در شمیرانات،دماوند و بومهن

 

برای اطلاع از موجودی قطعات یدگی کولر گازی کنید. اطمینان داشته باشید قطعه درخواستی شما در کمترین زمان ممکن برای شما ارسال خواهد شد.

 

دکمه بازگشت به بالا