تازه های کسب و کارعمومی

علت نشت آب از زیر ماشین ظرفشویی پاکشوما؟

آیا تا حالا در شرایطی قرار گرفته‌اید که ماشین ظرفشویی شما دچار مشکل شود و آب ماشین ظرفشویی آشپزخانه را به یک استخر تبدیل کند؟ بی شک دیدن این صحنه بسیار ترسناک و نگران کننده است. در این شرایط باید به سرعت و در همان ابتدا به سراغ خدمات پس از فروش بوش و  رفع نشتی آب ماشین ظرفشویی باشید تا از اتفاقات جبران ناپدیر بعدی جلوگیری کنید. قبل از انجام هر کاری ابتدا باید علت نشت آب از زیر ماشین ظرفشویی را بیابید و سپس به دنبال راه‌حل‌های تعمیر آن باشید. اگر ماشین ظرفشویی شما هم دچار نشتی آب شده است، نگران نباشید. ما در این مقاله به بررسی 7 علت نشت آب از زیر ماشین ظرفشویی خواهیم پرداخت. همراه ما باشید.

1. شل شدن و ساییدگی شلنگ‌ها و بست‌ها، رایج‌ترین علت نشت آب از زیر ماشین ظرفشویی

شلنگ‌ها و بست‌هایی که این شلنگ‌ها را به لوله‌های منبع آ ب متصل می‌کنند ممکن است بر اثر فشار زیاد آب یا استفاده بسیار دچار خرابی یا ساییدگی شوند. کوچکترین خرابی در شلنگ‌ها باعث نشتی آب دریافتی از منبع می‌شود. اگر شلنگ ماشین ظرفشویی به‌طور کامل از منبع جدا شود یا یکی از بست‌های آن کاملا باز شود؛ پس از باز شدن آب ماشین ظرفشویی کلیه آب‌های خروجی وارد آشپزخانه شده و خرابی‌های بسیاری به بار می‌آورد. پیشنهاد می‌کنیم در صورت مشاهده اولین قطره‌های نشتی آب کلیه لوله‌ها، شلنگ‌ها و بست‌های ماشین ظرفشویی را چک کنید. اگر شلنگ یا واشرهای آن دچار مشکل شده بود سریعا آن‌ها را سفت کنید. اگر پس از سفت کردن مجدد بست‌ها و شسلنگ مشکل نشتی آب  همچنان ادامه داشت سریعا با کارشناس یا شهرستان خود تماس بگیرید تا در اولین فرصت مشکل شما را حل کنند.

2. اشکال در پمپ ماشین ظرفشویی، مهم‌ترین علت نشتی آب

وظیفه اصلی پمپ در ماشین ظرفشویی، گردش و هدایت جریان آب و کنترل ورود و تخلیه آب در ماشین است. بنابراین کوچکترین اشکال یا خرابی در پمپ را می‌توان مهم‌ترین علت نشت آب از زیر ماشین ظرفشویی به شمار آورد. پمپ‌ها در قسمت پایین ماشین ظرفشویی قرار گرفته‌اند و از دو بخش گردش و تخلیه آب تشکیل شده‌اند. هر دو بخش این قسمت از واشرها و نوارهای پلاستیکی بسیاری تشکیل شده‌اند که ممکن است در اثر استفاده نادرست از ماشین ظرفشویی یا استفاده از مواد شوینده غیر استاندارد دچار خرابی یا ساییدگی شوند. معمولا نشتی آب از قسمت پمپ ماشین ظرفشویی بسیار قابل توجه نخواهد بود. پمپ‌های ماشین ظرفشویی مقاومت بسیار بالایی دارند. اما عدم توجه به نشتی این پمپ‌ها در بلند مدت باعث آسیب رسانی به موتور ماشین ظرفشویی و خرابی آن می‌شود. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم در اولین فرصت با کارشناسان تماس گرفته تا ایرادات پمپ ماشین ظرفشویی خود را برطرف کنید.

The cause of water leakage from under the dishwasher

3. نشتی آب ماشین ظرفشویی ال جی و سامسونگ به دلیل خرابی شیر ورودی آب

یکی از مشکلات رایج در و سامسونگ و مشاهده نشتی آب در آن‌ها، خرابی شیر ورودی آب دستگاه است. این شیر، آب مورد نیاز ماشین ظرفشویی جهت شست و شو را فراهم می‌کند و معمولا در قسمت پایینی ماشین یا قسمت بالایی آن قرار دارد. برند سامسونگ و ال جی از برندهای معتبری هستند که معمولا قطعات آن به سختی دچار ایراد می‌شوند و معمولا مشکلات خارجی باعث نشتی آب در ماشین ظرفشویی‌های این برندها می‌شوند. خرابی شیر ورودی آب یکی از این مشکلات خارجی است. ممکن است نشتی آب به دلیل شل شدن واشرها یا شلنگ‌های شیر آب اتفاق بیفتد یا خود شیر پلاستیکی دچار مشکل شده باشد. در این شرایط در اولین فرصت شیر آب را تعویض کرده و تا تعویض آن ماشین ظرفشویی را خاموش نگه دارید. اگر در انجام این کار تخصص کافی ندارید پیشنهاد می‌کنیم از یک کارشناس برای تعویض شیر ورودی کمک بگیرید.

4. خرابی بازوی آب پاش، علت آب نکشیدن ماشین ظرفشویی و نشتی آن

آب و کلیه مواد شوینده از طریق بازوهای آب پاش روی ظرف‌ها اسپری می‌شوند. در واقع بازوهای آب پاش نقش مهمی در شست و شو آب کشی ظروف درون ماشین ظرفشویی دارند. این بازوها معمولا در بخش‌های میانی ماشین ظرفشویی قرار گرفته‌اند و جنس آن‌ها از پلاستیک یا فلز تشکیل شده است. بازوهای آب پاش پلاستیکی بر اثر فشار زیاد آب و استفاده نادرست از دستگاه دچار پارگی می‌شوند و نشتی آب به مرور زمان در ماشین ظرفشویی اتفاق می‌افتد. طبق آمار انجام شده در و برندهای مطرح نیز خرابی و از کار افتادگی بازوهای آب پاش فلزی در اکثر مواقع باعث ایجاد نشتی آب در ماشین‌های ظرفشویی شده است. قبل از آنکه بخواهید ماشین ظرفشویی را روشن کنید کلیه شلنگ‌ها و بازوهای آب پاش را به خوبی چک کنید تا از سلامت آن‌ها مطمئن شوید. سپس با خیال راحت از ماشین ظرفشویی خود استفاده کنید.

5. خرابی واشرهای محفظه مواد شوینده ظرفشویی و خروج آب از دستگاه

محفظه‌های مواد شوینده کلیه ماشین‌های لباسشویی در جلوی دستگاه و معمولا در قسمت بالایی آن قرار گرفته‌اند. اگر نشتی آب از بخش بالایی ماشین ظرفشویی باشد بی شک محفظه آن دچار ایراد شده است. در برخی از ماشین‌های ظرفشویی مانند ماشین ظرفشویی مجیک محفظه مواد شوینده از قسمت‌های مختلفی برای شوینده‌های متفاوت تشکیل شده است و این بخش‌ها با واشر و پیچ و مهره‌های متعددی به یکدیگر وصل شده‌اند. خرابی هر یک از این واشرهای محفظه می‌تواند علت نشت آب از ماشین ظرفشویی باشد. علاوه‌بر این، سوراخ شدن محفظه‌های مواد شوینده یا خرابی اتصالات آن می‌تواند باعث نشتی آب شود که در این صورت شما به کمک یک کارشناس یا برند ماشین ظرفشویی خود نیاز دارید.

6. ساییدگی واشر لاستیکی درب دستگاه و چکه کردن آب از ماشین ظرفشویی

یکی دیگر از دلایل نشتی آب ماشین ظرفشویی از قسمت جلویی دستگاه، ساییدگی واشر پلاستیکی درب دستگاه یا خرابی آن است. درب ماشین ظرفشویی با داشتن واشرها و لاستیک‌های منعطفی که دارد، مانع از خروج آب از دستگاه می‌شود. اگر لاستیک دور درب ماشین ظرفشویی به دلیل استفاده بسیار یا فشار بیش از حد دچار خرابی یا مشکل شود، بلافاصله آب از  درب ماشین ظرفشویی خارج شده و نشتی آب خرابی‌های بسیاری را به وجود می‌آورد.  در صورت مشاهده هرگونه نشتی آب از درب ماشین ظرفشویی ابتدا سلامت واشر و لاستیک‌های درب را چک کنید. برای انجام این کار می‌توانید از کارشناسان یا برند موردنظر خود کمک بگیرید. اگر پس از تعویض واشر لاستیکی ماشین ظرفشویی، نشتی آب همچنان ادامه داشت احتمالا شناور ماشین لباسشویی دچار مشکل شده است.

7. نشتی آب ظرفشویی و خروج آب از دستگاه به علت خرابی شناور ماشین ظرفشویی

شناور ماشین ظرفشویی، وظیفه کنترل میزان آب مصرفی در ماشین ظرفشویی را به عهده دارد. شناور و سوئیچ از پر شدن بیش از اندازه آب در ماشین ظرفشویی جلوگیری می‌کنند؛ بنابراین نقش بسیار مهمی در سلامت و عملکرد درست ماشین لباسشویی دارند. در صورتیکه آب ماشین ظرفشویی یکسره شده و نشتی آب به سرعت در حال افزایش باشد بی شک شناور ماشین ظرفشویی شما دچار مشکل شده است. در این شرایط حتما به کمک یک تعمیرکار، شناور ماشین ظرفشویی خود را تعمیر کنید. علاوه‌بر نشتی آب، خرابی شناور ماشین ظرفشویی مهمترین است. بنابراین خرابی آن می‌تواند مشکلات زیادی را براعلت نشت آب از زیر ماشین ظرفشوییTop of Form

  • در شهر های :شیراز ، اهواز ، اصفهان ، کرج ، تبریز ، رشت ، همدان میتوانید از طریق فرم بالا یا شماره تماس ثبت پذیرش تعمیرات انجام دهید.
  • در شهر های :شیراز، اهواز،اصفهان،کرج میتوانید از طریق فرم بالا یا شماره تماس ثبت پذیرش تعمیرات انجام دهید. * ادامه ی مراحل به معنای موافقت با قوانین حامی سرویس می باشد.
  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

بایستی توضیح بدم که این دستگاه در منزلی بوده که اهالی آن منزل اصلا اهل سهل انگاری و بی توجهی به وسایلشون نبودن و با شناخت کاملی که از ایشون پیدا کردم انسانهایی بسیار فهیم،با شخصیت و تحصیل کرده هستندو منزل نیز به تمیزی و پاکیزگی هر چه تمام تر میباشد. پس مشکل از کاربر نیست به هیچ وجه.

علت سوراخ شدن کف ماشین ظرفشویی :

کف ماشین ظرفشویی سوراخ می شود و نشتی پیدا می کند علت چیست؟

جنس کابین ماشین ظرفشویی از استیل است به این دلیل این کابین را استیل در نظر گرفتند که در برابر آب دچار اکسیده و زنگ زدگی نشود. اما گاهی اوقات پیش می آید که استیل زنگ می‌زند و اکسیده می‌شود و در نهایت باعث سوراخ شدن میشود زمانی که موادی مانند نمک ماشین ظرفشویی که وظیفه گرفتن سختی آب را دارد مستقیم با کابین استیل ماشین ظرفشویی در تماس می باشد باعث می شود که پس از مدتی واکنش شیمیایی از خود نشان دهد و استیل را اکسیده کند .

برای جلوگیری از نشتی کابین ماشین ظرفشویی باید هنگام ریختن نمک حتماً از قیف مخصوص نمک استفاده شود  که نمک های ماشین ظرفشویی داخل کابین نریزد . اگر روغن جلای ماشین ظرفشویی هم به صورت مستقیم با دیگ استیل تماس پیدا کند باعث این مشکل می شود اگر که در کابین ماشین ظرفشویی خود علائم شوره زنگ زدگی مشاهده می‌کنید حتماً بررسی کنید مشکل از کجاست و سوراخ شدن کابین ماشین ظرفشویی جلوگیری کنید.

پس علت نشت آب از زیر ماشین ظرفشویی چیست ؟؟

مشکل از همون ریشه مخرب در گذشت زمان یعنی عدم اطلاع رسانی و عدم آموزش و توضیحات لازم از طرف سرویسکار یا نصاب اولیه میباشد. که صد البته اگر حتی فقط اشاره ای به مسائل ساده ولی مهمی چون جرم گیری و در این مورد خاص معرفی مشخصات نمک استاندارد شده بود. لااقل در مورد این کاربر محترم مطمئن هستم که خودشون تحقیقات کاملی انجام میدادن و اصلا کار به اینجا ختم نمیشدبه هر جهت دوستان متاسفانه از سودجویانی که به مواد غذایی و خوراکی مردم رحم نمیکنن توقعی نیست این گونه نمک ظرفشویی تقلبی درست نکنن.

موضوع از این قراره که حضرات سنگ نمکهای بسیار ارزون قیمت رو آسیاب میکنن و حتی دیده شده در پکهای یک برند معروف و دارای پیشینه قابل اعتمادی در بین مردم بسته بندی و راهی بازار میکنن . این نمکها همان نمکهایی هستند که شاید همه دیده باشید.به صورت شیشه ای یا بلوری و مشخصا سنگ نمک ریز شده وبسیار سفت و سخت می باشد. اصلا در مخزن نمک ظرفشویی که باید کاملا به تدریج حل شود. به خاطر داشته باشید برای حل هرگونه مشکل در ماشین لباس شویی اول به سراغ نمایندگی تعمیرات لباسشویی بوش بروید.

دکمه بازگشت به بالا