تازه های کسب و کارعمومی

علت آبریزی از آبسردکن

دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

آبسردکن ها از وسایل بسیارپرکاربرد در تابستان هستند که ممکن است بروز مشکل در آن برای همه افراد ناخوشایند باشد اما گاهی برخی افراد نشت آب از سینی زیر آبسرد کن را با مشکل نشت آب از آبسرد کن اشتباه میگیرند و گمان میکنند که آبسرد کن انها دچار مشکل شده است در این مقاله سعی داریم به بررسی علت نشت آب از آبسردکن بپردازیم.

کاربران گرامی؛ چنانچه با مشکل نشت آب در آیسردکن خود مواجه شده اید به شم توصیه می کنیم تا برای عیب یابی و رفع این مشکل در این مقاله با متخصصین همراه باشید.

با درخواست خدمات آنلاین و تعمیرات در منزل  و دسترسی همیشگی به افراد متخصص و تعمیرکارن حرفه‌ای، تجربه‌ متفاوت و هوشمندانه‌ای از دریافت خدمات منزل، ساختمان و خودرو را تجربه خواهید کرد

به طور کلی یکی از مشکلاتی که بسیاری از مصرف کنندگان دستگاه های آبسردکن از آن استفاده میکنند مشکل نشت آب از این دستگاه است در ادامه به بررسی علت نشت آب از آبسردکن میپردازیم:

  • یکی از اصلی ترین علل نشت آب از آبسردکن میتواند که دریچه پشتی دستگاه به طور کامل و درست بسته نشده باشد.
  • ممکن است بدنه مخزن آبسردکن شما سوراخ شده باشد که در این صورت شما شاهد نشت آب در آبسردکن خواهید بود.
  • از دیگر علل نشت آب از آبسردکن که بیشتر در آبسردکن هایی که به آب لوله کشی شهری متصل هستند دیده میشود سوراخ شدن شلنگ و به دنبال آن نشت آب از آن است.
  • ممکن است سینی زیر دستگاه شما پر شده باشد و باعث نشت آب در زیر دستگاه شده باشد.
  • ممکن است شاسی دستگاه آبسرد کن شما خراب شده باشد و در حالت عادی موجب چکه کردن آب شده باشد.
  • شکستکی شیر متصل به آبسرد کن نیز از دیگر عوامل نشت آب از آبسردکن میباشد.
  • در پی ضعیف شدن پمپ دستگاه بسردکن نیز ما شاهد نشت آب از زیر آبسردکن هستیم.

چه قسمت هایی از آبسردکن ممکن است آب دهد؟

شاید شما از اینکه چه قسمت هایی از آبسردکن ممکن است آب دهد؟ اطلاع نداشته باشید که در ادامه به نام آنها برای شما عزیزان اشاره خواهیم کرد:

  • پشت دستگاه آبسردکن
  • سینی دستگاه آبسردکن
  • مخزن آبسردکن
  • شلنگ آبسردکن

راهکارهایی برای جلوگیری از نشتی آب آبسردکن

شاید شما هم وقتی با صحنه آب در اطراف دستگاه خود مواجه میشوید ندانید این آب از کجا آمده و چکار باید کرد در ادامه راهکارهایی برای جلوگیری از نشتی آب آبسردکن به شما ارائه خواهیم داد:

  • امکان دارد پیچ پشت دستگاه شما شل شده باشد که با سفت کردن پیچ نقره ای پشت دستگاه میتوانید از نشت آب جلوگیری نمایید.
  • ممکن است بدنه مخزن آب دستگاه شما به درستی در محل خود قرار نگرفته باشد و موجب نشت آب شده باشد که با اصلاح این اتصال میتوانید از بروز نشت آب جلوگیری نمایید.
  • ممکن است بدنه دستگاه شما سوراخ شده باشد که در اینصورت آب به اطراف دستگاه شما نشت خواهد کرد و با تعویض مخزن آب دستگاه میتوانید از بروز نشت این آب جلوگیری نمایید.
  • با بررسی دوره ای شلنگ دستگاه از سالم بودن و سوراخ و پاره نبودن آن اطمینان حاصل نمایید.
  • سینی که زیر شاسی دستگاه آبسردکن قرار دارد ممکن است پر شده باشد و در صورت تخلیه نشدن آب درون آن سرازیر شده باشد.
  • ممکن است در آب سردکن های متصل به لوله کشی در محل لوله و اتصالات نشتی ایجاد شود که با بررسی و سفت کردن بست ها میتوانید از بروز نشتی در پی این مشکل نیز جلوگیری نمایید.
  • اگر نشت آب از آبسردکن شما به دلیل خراب شدن شاسی آن باشد باید توسط یک تعمیر یخچال در منزل اصفهان برای تعمیر آن اقدام نمایید.
  • سعی کنید از مخزن هایی استفاده کنید که در محل اتصال به دستگاه دارای عایق بندی های مناسبی باشند .
  • اگر مشکل نشت آب از آبسردکن به دنبال خرابی و ضعیف شدن پمپ آبسرد کن باشد. به منظور جلوگیری از خرابی و زنگ زدگی سایر اجرای آبسردکن بهتر است در اسرع وقت اقدام به تعویض پمپ نمایید.

نتیجه گیری از علت نشت آب از آبسردکن

نشت آب از آبسردکن علاوه بر اینکه موجب کثیفی اطراف آبسرد کن میشود ممکن است به خرابی سایر قسمت های داخلی و ۱۱ ۱۱ ۱۳۹۹

نشتی آب از آبسردکن | اگر به تازگی از دستگاه‌های آب‌سردکن استفاده می‌کنید، این احتمال وجود دارد که بین نشت آب از طریق آب ‌سردکن یا بخش آب ‌ریز آن دچار اشتباه شوید. حتی اتفاق افتاده‌است، که افراد ماهر هم به شکل لحظه‌ای بین این دو موضوع دچار اشتباه می‌شوند. بهتر است در نخستین گام قسمت آب ‌ریز آبسردکن را آزمایش، سپس آن را خالی کنید تا آب از آن بخش به بیرون ریخته نشود.

بررسی علت های نشتی آب از آبسردکن

به‌طور کلی یکی دیگر از ایرادهای متداول این دستگاه، که باعث نشت آب از آبسردکن می‌شود، ممکن است این باشد که دریچه عقب در به شکل کامل و درستی بسته نشده باشد. اگر دقت کنید، یک پیچ کوچک نقره‌ای را خواهید دید که به منظور تخلیه آب تعبیه شده‌است.

این پیچ نقره‌ای باید به شکل مناسبی برای رفع نشت آب آبسردکن، آب‌بندی شده باشد. یکی دیگر از متداول‌ترین علل نشتی آب آبسردکن، ایراد در قسمت منبع پلاستیکی آب‌سردکن است، که مسلما با تعویض آن مشکل حل خواهد شد. دلیل عمده دیگر، ایراد در منبع استیل آب سرد یا گرم بوده و دلیل دیگر نیز وجود نشتی در شلنگ و بخش‌های رابط می‌باشد.

دستگاه‌های آب‌سردکن زمانی به علت فشار ناشی از گرمای دستگاه تهویه‌ مطبوع یا افزایش فشار آب، این احتمال در آنها وجود دارد که در آنها نشتی رخ دهد و آب به بخش‌‌های بیرونی دستگاه نفوذ کند.

البته این موارد معمولا ایراد مهمی تلقی نمی‌شود و در اغلب اوقات می‌توان آن را به آسانی رفع کرد. با این وجود، اگر نشتی ادامه‌دار شود و به شکل یک ایراد ثابت باقی بماند، این مسئله می‌تواند به عنوان یک مشکل جدی محسوب شود و نیار به داشته باشید.

اگر نشتی آب از آبسردکن با گرفتن درزهای لوله‌ها و محکم کردن پیچ‌ها درست نشود، باید دریچه‌ ورودی آب را بررسی نمود. یعنی باید مسیر اصلی ورود آب و آب‌سردکن را آزمایش و از درست بودن اتصالات آن اطمینان حاصل کرد. اگر پس از انجام این مراحل نشتی ادامه پیدا کرد، بهتر است از لوله‌ها بازدید کنید که دچار گرفتگی نشده باشند.

زیرا گرفتگی لوله‌ها باعث افزایش فشار آب می‌شود. اگر این مسئله برایتان اتفاق افتاد، شیرآب ورودی به آب‌سردکن را باز و آن را از آب‌سردکن جدا کنید. بعد از آن سرکه و آب را با هم مخلوط کرده و داخل لوله‌های آب‌سردکن بریزید. این کار باعث می‌شود، محلول سرکه و آب داخل لوله‌ها جریان پیدا کرده و هر نوع گرفتگی و رسوب را برطرف کند. با این ترفندها به احتمال زیاد مشکل آب‌سردکن شما حل خواهد شد. این کلیت ماجرا بود، حال در ادامه نکات مهمی را در این رابطه به شما ارایه می‌دهیم.

مخزن آبسردکن از جنس پلاستیک یا استیل می‌باشد، که عامل اصلی و تاثیرگذار بر روی قیمت آن است. برای جلوگیری از سرریز شدن آب در آب‌سردکن، مخزن باید عایق‌بندی شده باشد. مسلما وجود هرگونه روزنه یا ترک منجربه نشت آب آبسردکن می‌شود. به یاد داشته باشید که اگر ترک قابل ترمیم نبود، حتما باید منبع آبگاهی ممکن است آبسردکن نشتی پیدا کرده و آب به قسمت‌های بیرونی نفوذ کند. البته نشتی آبسردکن اصولا یک مشکل جدی تلقی نمی شود و در اکثر موارد به راحتی برطرف می شود. اما ادامه یافتن آبریزی به صورت یک مشکل ثابت می‌تواند نشانه ای از خرابی اساسی در دستگاه و نیاز به تعمیر ماشین ظرفشویی در منزل باشد.

در اغلب دستگاه‌های آبسردکن، آبریزی و نشتی به دلیل افزایش فشار آب و یا فشار ناشی از گرمای دستگاه تهویه‌ی مطبوع اتفاق می افتد. در این شرایط حتما لازم است تا برای از سرویسکاران مجرب و حرفه ای کمک بگیرید. در غیر اینصورت هرگونه دستکاری توسط افراد آماتور می تواند منجر به از کار افتادن همیشگی آبسردکن شما شود. در ادامه مطلب با مهمترین دلایل نشتی دستگاه آبسردکن آشنا خواهید شد.

بیشتر بدانید:

نشتی آبسردکن به دلیل محکم نبودن اتصالات

شایع ترین دلیل نشتی سفت نبودن پیچ‌ها و یا گرفتگی درزهای لوله‌ها است. در غیر این صورت لازم است تا دریچه‌ی ورودی آب چک شود. برای این کار مسیر اصلی ورود آب و آبسردکن را بررسی کنید و از محکم بودن اتصالات و درست بودن آن‌ها مطمئن شوید.

۹۹% از مشکلات آبسردکن به دلیل نازک بودن مخزن آب است، مخزن های نازک در زمان پر شدن آبسردکن کمی جمع و اصطلاحا مچاله می شود. خم شدن مخزن به سمت داخل منجر به نشتی آب از پشت و یا کناره آن می شود.

گرفتگی لوله ها

اگر اتصالات آبسردکن محکم بوده و مشکلی نداشته باشند، ممکن است برخی از لوله‌ها دچار گرفتگی شده باشند. انسداد سبب افزایش فشار آب می شود به همین دلیل لازم است تا شیر آب ورودی به آبسردکن را باز کرده و آن را از دستگاه جدا کنید. برای رفع گرفتگی محلولی از آب و سرکه را وارد لوله‌های دستگاه کنید. جریان آب و سرکه در داخل لوله‌ها باعث حل شدن رسوبات و شده و مشکل گرفتگی را برطرف می کند. البته در این مورد توصیه می شود تا از یک تعمیرکار باسابقه و حرفه ای کمک بگیرید.

شل شدن پیچ تخلیه

در زیر دستگاه آبسردکن یک عدد پیچ تخلیه وجود دارد که از آن برای تخلیه فوری آب استفاده می شود. در بسیاری از موارد این پیچ شل شده و یا هرز می رود. حتما از این بابت آن را چک نمایید.

نشتی آبسردکن به دلیل نشتی از پدال ها

یک دلیل دیگر برای آبریزی آبسردکن، نشتی از پدال های خروجی آب به دلیل شکستگی است. در این صورت نیاز به تعویض پدال ها است که دقت کنید تا شرکت خدماتی حضور یافته در محل صرفا از قطعات جانبی فابریک و اصل شرکتی استفاده کند.

خرابی شناور قطع کن

در زیر مخزن آبسردکن یک شناور قرار دارد که وظیفه آن قطع جریان آب در زمانی است که مخزن داخلی پر شده باشد. پس از خرید دستگاه و در روزهای اولیه استفاده ممکن است از آبسردکن آب جاری شود. در اغلب موارد این اتفاق به دلیل خراب بودن شناور قطع کن است. در چنین شرایطی اولین کار لازم آن است که مخزن را خارج کنید و بخش لاستیکی روی آن را تمیز کنید. به دقت این قسمت را بررسی کنید که اگر دارای ناهمواری است سطح آن را هموار کنید.

بیشتر بدانید:

نشتی آبسردکن به دلیل نازک و بزرگ بودن مخزن

در صورت استفاده از مخزن های سرخود، روی آبسردکن به بهداشتی بودن مخزن، ضخامت و استحکام آن دقت کنید. مخزن های نازک در زمان پر شدن آبسردکن کمی جمع و اصطلاحا مچاله می شود. خم شدن مخزن به سمت داخل منجر به نشتی آب از پشت و یا کناره آن می شود. همچنین به هیچ عنوان از بشکه های بزرگ آب معدنی استفاده نکنید چون به دلیل عدم استحکام و نازک بودن برای این کار مناسب نبوده و ۱۰۰% مشکل آبریزی برای آبسردکن شما پیش خواهد آمد. توجه داشته باشید که ۹۹% از مشکلات آبسردکن به دلیل نازک بودن مخزن آب است و در اسرع وقت نسبت به خرید یک مخزن محکم اقدام نمایید.

سینی تخلیه

اغلب افرادی که برای اولین بار تجربه استفاده از دستگاه آبسردکن را دارند معمولا بین نشتی آب از آبسردکن و سینی تخلیه (آبریز) دچار اشتباه می شوند. البته بایستی بگوییم که این اشتباه بسیار رایج و پیش پا افتاده است که حتی افراد با تجربه هم ممکن است از توجه به آن غافل شوند. بنابراین اولین اقدام چک کردن سینی آبریز است و در صورت پر بودن آن را خالی کنید تا از سر ریز شدن آن جلوگیری شود.

شایع ترین دلیل نشتی سفت نبودن پیچ‌ها و یا گرفتگی درزهای لوله‌ها است، برای این کار مسیر اصلی ورود آب را بررسی کنید و از محکم بودن اتصالات و درست بودن آن‌ها مطمئن شوید.

نشتی آبسردکن به دلیل بسته نبودن دریچه عقبی آبسردکن

در صورتی که دریچه عقب درب آبسردکن به صورت کامل بسته نشده باشد، دستگاه با مشکل نشتی مواجه می شود. معمولا یک نوع پیچ ریز نقره ای رنگ برای تخلیه آبی که قبل از حمل و نقل در آن بوده روی دریچه تعبیه شده است. برای رفع نشتی آب این پیچ باید به طور کامل آب بندی شود.

بیشتر بدانید:

کلام آخر

نشتی آبسردکن یکی از مشکلات شایع این دستگاه است که اغلب ممکن است در نتیجه موارد زیر اتفاق افتد:

  • پاره شدن شلنگ های اتصال مخزن و شیرهای آبسردکن
  • تجمع رسوب در پشت شیرهای آبسردکن
  • سوراخ شدن مخزن آبگرم و آبسرد
  • شکستن شیرها
  • تکان دادن آبسردکن از محل خود و آبریزش از بالای آبسردکن

در چنین مواردی توصیه می شود تا با کمک گرفتن از سرویسکاران و استادکاران حرفه ای مشکل دستگاه خود را برطرف نمایید. این دستگاه علی رغم ظاهر ساده خود، دارای مکانیسم عملکرد پیچیده است و اغلب مشکلات آن باید توسط افراد ماهر و کارآزموده برطرف شود.

از آنجایی که این دستگاه در فصل تابستان بسیار پر مصرف است تاخیر در امر تعمیر از بابت تامین آب خنک می تواند آزاردهنده باشد. لذا توصیه می کنیم تا در صورت مشاهده هرگونه خرابی و از جمله مشکل آبریزی آبسردکن با همکاران ما در گروه تعمیراتی آریا بهکار تماس حاصل فرمایید.

تیم اجرایی ما متشکل از افراد حرفه ای و با سابقه است که نسبت به تعمیر کلیه برندهای دستگاه آبسردکن دارای تسلط و مهارت بالا هستند.

تعمیر دستگاه شما تا ۹۰ روز تضمین می شود و در صورت نیاز به تعویض قطعات صرفا از لوازم یدکی اورجینال و شرکتی استفاده می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

  •  را عوض کنید.
  • گاهی وقت‌ها اتصالات داخلی موجب نشتی آب می‌شوند، که بیشتر به علت ضعیف بودن این نوع اتصالات است. اگر این مسئله را مشاهده کردید، سریعا آب‌سردکن را خاموش کرده و اتصال لوله‌ها را از پشت دستگاه قطع کنید. سپس پمپ آب را بررسی کرده و از نصب صحیح و درست آن اطمینان حاصل کنید.
  • هر چقدر که عمر دستگاه آب‌سردکن بیشتر شود، احتمال چکه کردن شیر آب گرم و سرد آن بیشتر می‌شود و آب‌ریز دستگاه را پر از آب می‌کند. مشخص است که با تعویض اتصالات دستی آب گرم یا سرد، می‌توان این مسئله را حل کرد. توصیه می‌شود از سینی تخلیه یا همان آب‌ریز آب‌سردکن برای خالی کردن باقی‌مانده چای یا مواردی از این دست استفاده نکنید. برای اینکه منافذ آب‌ریز فقط برای عبور آب ساخته شده‌است و عبور هر موردی به غیر از آب، باعث گرفتگی و مصدود شدن راه آن می‌شود. گاهی اوقات نیز اتصالات داخلی دستگاه قطع یا ضعیف می‌شوند، که در طی زمان باعث نشتی آب خواهد شد. شایان ذکر است که جایگزینی اتصالات، بهترین گزینه برای حل این مشکل است.
  • گاهی پیش می‌آید که فشار آب آبسردکن راضی کننده نیست. به همین علت زمان زیادی جلوی دستگاه سپری خواهد شد تا یک لیوان آب نصیب شما شود. این اتفاق دلایل مختلفی می‌تواند داشته باشد، از جمله کاهش آب مخزن، هواگیری مخزن آب، کاهش توان دستگاه آب‌سردکن، فشار کم آب آب‌سردکن، خالی بودن آب دستگاه، تغییر دمای آب آب‌سردکن، استفاده زیاد و مداوم آب‌سردکن توسط افراد مصرف کننده، خاموش بودن سوییچ آب گرم، عدم برقراری ارتباطی برق دستگاه و خالی بودن مخزن آب.

اگر به هر علت نتوانستید نشتی آب‌سردکن خود را برطرف کنید، اصلا نگران نباشید، تعمیرکاران و کارشناسان زبده ما در اسرع وقت تعمیر آبسردکن شما انجام می دهند و مثل روز اول به شما تحویل می‌دهند.

شاهرخ ۰۱ ۰۳ ۱۴۰۰

دلیل اینکه آب از ظرف سر ریز می کند چیست

خارجی آبسردکن نیز منجر گردد. پس با مطالعه مقاله بالا در ابتدا میتوانید اقدام به جلوگیری از نشت آب از دستگاه نمایید. در صورت مشاهده این مشکل نیز میتوانید با به کارگیری راهکارهای ارائه شده از بیشتر شدن این مشکل در اسرع وقت جلوگیری نمایید تا بتوانید مدت بیشتری از دستگاه آبسردکن خود استفاده کنید.

 

دکمه بازگشت به بالا