اجتماعی

طوفان “چانتو” به غرب ژاپن نزدیک می‌شود

هواشناسان ژاپنی پیش بینی می کنند که طوفان گرمسیری چانتو ظهر امروز (جمعه) به وقت محلی به مناطق غربی کشور از جمله قسمت شمالی جزیره کیشو برسد.

به گزارش سلام آنلاین ، در حال حاضر چهار منطقه در کیوشو بارش های محلی را تجربه می کنند و بارندگی های شدید در استان کوچی ، استان شیکوکو ادامه دارد.

از ساعت 7 صبح به وقت محلی روز جمعه ، Typhoon Chanto در حدود 180 کیلومتری غرب گوتو در استان ناگازاکی قرار داشت و طبق گزارش آژانس هواشناسی ژاپن با سرعت 15 کیلومتر در ساعت عازم منطقه وحشی بود.

در مرکز طوفان فشار اتمسفر 990 هکتار و بادهای 90 کیلومتر در ساعت و گردباد 126 کیلومتر در ساعت بود.

در ابتدا انتظار می رفت که این طوفان یک سیستم فشار کم در نزدیکی تنگه تسوشیما باشد ، اما اکنون بیش از حد انتظار قدرت می گیرد.

در 72 ساعت گذشته بیش از 500 متر باران در استان میازاکی دیده شده است. م. هشدارهای رانش زمین برای بخش هایی از استان نیز صادر شده است.

طبق گزارش شرکت ملی پخش ژاپن (NHK) ، در 24 ساعت آینده تا صبح یکشنبه به وقت محلی ، باران ناشی از طوفان به مناطق شرقی و شمالی ژاپن سرایت می کند. هواشناسان همچنین در مورد رانش زمین ، جاری شدن سیل در مناطق پست ، سیل ، رودخانه ها ، وزش باد شدید و دریای آزاد بر اثر طوفان هشدار دادند. احتمال رعد و برق ، گردباد و طوفان نیز وجود دارد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا