تازه های کسب و کارعمومی

طرز استفاده هود مخفی

هود مخفی را چطور نصب کنیم ؟ این یکی از سوالات پرتکراری است که شما عزیزان از کارشناسان آویژه پلاس پرسیده اید ، در این مقاله به طور کامل آموزش نصب هود مخفی را در اختیار شما قرار میدهیم ، نحوه نصب ، اندازه گیری و تمام سوالات مربوط به نصب هود توکار را پاسخ میدهیم.طراحی یک کابینت آشپزخانه یکی از جذاب ترین بخش های دکوراسیون یک خانه است و گاهی در این طراحی به این نتیجه میرسید که نصب یک هود با اندازه بزرگ در بخشی از این دکوراسیون از زیبایی محیط آشپزخانه شما کم کند ، به همین دلیل نصب هود مخفی یک گزینه بسیار مناسب می باشد . که شما از طریق آن علاوه بر ایجاد یکپارچگی در دکوراسیون خود ، میتوانید در فضاهای خود نیز صرفه جویی کنید و بیشترین استفاده را از محیط آشپزخانه خود بکنید .

هود مخفی و تأثیر آن در دکوراسیون آشپزخانه | مجله خوگر

اما قبل از این که به آموزش بپردازیم پیشنهاد میکنم اگر هنوز هود آشپزخانه مناسب خود را انتخاب نکردید ، را بخوانید .به طور کلی اگر بخواهیم خیلی ساده نصب هود مخفی را توضیح دهیم چهار مرحله ابتدایی وجود دارد که در زیر به آن اشاره میکنیم و سپس به طور کلی توضیحات دقیق تر در پنچ مرحله برای نصب هود مخفی را ارائه میکنیم.

چهار مرحله برای نصب هود مخفی

  • کابینت را با توجه به ابعاد داخلی هود، برش دهید
  • فیلتر را جدا کنید و سیم برق را از داخل کابینت عبور دهید.
  • هود را در محل نصب محکم کنید
  • هواکش و فیلتر آلومینیومی را به هود متصل کنید.

آموزش نصب هود در کابینت

مرحله اول : حالا که هود مخفی خود را انتخاب کرده اید باید به ابعاد برش آن دقت کنید، و با توجه به اندازه برش هود مخفی خود زیر بدنه کابینت خود را با مداد خط کشی بکنید و آن را با ابزار های مناسب برش چوب و ام دی اف برش دهید . سیستم‌ شوتینگ زباله برای برطرف کردن مشکلات دفع زباله و نظافت بیشتر در برج ها و ساختمان های مسکونی طراحی و نصب‌ می‌شود

همچنین در نظر داشته باشید که پایین ترین قسمت هود باید از سطح اجاق گاز شما حدود 70 تا 75 سانتی متر فاصله داشته باشد تا در معرض مستقیم حرارت و شعله قرار نگیرد . ابعاد برش برای هود های مخفی هفتاد سانتی متری اخوان به طول معمول 620 میلی متر در 275 میلی متر است .

مرحله دوم : حالا باید فیلتر آلومینیومی روی هود را جدا کرده و متعلقات نصب هود را از بسته بندی خود خارج کنید. اگر کسی در کنارتان هست از او کمک بخواهید تا کنار شما قرار بگیرد تا به کمک هم سیم برق هود را از کابینت عبور دهید و هود را در محل نصب نگه دارید . سپس براکت های نصب را از داخل هود وارد شیار نصب کنید(مانند شکل زیر).

توجه داشته باشید در برخی از هود های تولید شده به جای براکت نصب جایگاه و سوراخ پیچ نصب قرار دارد که با توجه به نوع آن باید هود را داخل کابینت محکم کنید ، با توجه به این که آموزش نصب هود مخفی که ما آماده کرده ایم بر اساس نصب هود مخفی اخوان است تصویر بالا نیز مربوط به هود اخوان می باشد.

مرحله سوم : مطابق شکل زیر ، پس از اطمینان پیدا کردن از قرار گرفتن قسمت نوک تیز براکت نصب روی سطح داخلی کابینت ، پیچ های همراه هود را از داخل شیار های براکت نصب عبور دهید و به مهره های پرچ شده در بدنه ببندید .

مرحله چهارم : بعد از این که مکان هود به طور کامل تنظیم شد ، پیچ ها را تا حد محکم شدن سفت کنید .

مرحله آخر : حالا میتوانید فیلتر آلومینیومی را نصب کنید و هود را به برق متصل کنید و شما موفق به نصب هود مخفی در کابینت شده اید . کافیست هواکش و اگر به فیلترزغالی نیز دارید روی هود نصب کنید و آن را روشن کنید.

نکات ایمنی مهم در خصوص نصب هود مخفی

توجه داشته باشید هوای خروجی هود نباید در دودکشی تخلیه شود که برای خروج دود وسایل گاز سوز و یا وسایلی با سوخت های دیگر استفاده میگردد . سیم کشی دستگاه باید به شکلی باشد که امکان قطع هر دو قطب برق ( فاز و نول) وجود داشته باشد و برای سیم کشی حتما از برق کار کمک بگیرید و حتما اتصال ارت را برقرار کنید .

حالا به پاسخ برخی از پر تکرار ترین سوالات شما در خصوص هود آشپزخانه می پردازیم .

نصب هود بدون دودکش چگونه است ؟

به طور کلی میتوان این کار را انجام داد اما باید توجه داشته باشید برای نصب هود بدون  دود کش نیاز به فیلتر زغالی دارید که چربی و کثیفی و هوای کثیف را به هوای تمیز آشپزخانه تبدیل مند .

هود بدون هواکش کار میکند ؟

بله هود بدون هواکش نیز کار میکند اما دود و بود و کثیفی ها را از محیط خارج نمیکند ، برای نصب هود بدون هواکش حتما از فیلتر ذغالی استفاده کنید .

هزینه نصب هود مخفی چقدر است ؟

اگر هود مخفی خود را از نمایندگی رسمی خریداری کنید ، لازم نیست هیچ هزینه ای برای نصب پرداخت کنید و تنها هزینه ایاب و ذهاب می پردازید .

آیا خودم میتوانم هود مخفی را نصب کنم ؟

بله ، شما میتوانید با انجام دقیق مراحل هود مخفی را خودتان نصب کنید ، اما توجه داشته باشید برای ثبت گارانتی ، محصول بایید توسط کارشناس متخصص شرکت تولید کننده نصب شود تا علاوه بر دریافت خدمات پس از فروش ، هود به طور کامیکی از لوازم ضروری برای هر آشپزخانه‌ای، هود آشپزخانه است. پ

محیط آشپزخانه همواره در معرض چربی و آلودگی هوا قرار دارد، برای اینکه بتوانید به راحتی در فضای آشپزخانه کار کنید و از طرفی برای جلوگیری از پخش شدن بوی مواد غذایی در فضای خانه بهتر است از هود استفاده کنید. امروزه برندهای خارجی و داخلی بسیاری هود آشپزخانه تولید می‌کنند، با شناخت مدل‌های مختلف هود آشپزخانه می‌توانید یک انتخاب درست و مناسب داشته باشید.

آیا شما طرز استفاده از هود را بلد هستید؟ آیا می‌دانید طرز استفاده از هود لمسی چگونه است؟ برای آشنایی با انواع مدل‌های هود آشپزخانه و طرز استفاده از هود با ما همراه باشید.

بسیاری از افراد به دلیل عدم شناخت کافی از هودهای آشپزخانه، نمی‌توانند انتخاب درستی در خرید هود داشته باشند. در کنار آشنایی با طرز استفاده از هود، بهتر است قبل از خرید هود آشپزخانه با مدل‌های مختلف آن آشنا شوید. به این ترتیب می‌توانید یکی از بهترین و مناسب‌ترین انتخاب‌ها را داشته باشید.

هود زیرکابینتی

یکی از رایج‌ترین و ارزان‌ترین هودهای آشپزخانه، هود زیرکابینتی است. در واقع اگر در قسمت بالایی اجاق گاز شما کابینت قرار گرفته باشد، به راحتی می‌توانید از این هودها استفاده کنید. نصب این مدل هودها بسیار ساده بوده، طول آن‌ها دقیقا برابر با طول گاز است و به راحتی می‌تواند هوا و حرارت حین پخت غذا را خارج کند.

معمولا این مدل هودها دارای دو مدل با مجرا و بدون مجرا هستند، از هودهای زیرکابینتی بدون مجرا که با فیلتر کار می‌کنند، بیشتر برای تصفیه هوای موجود در آشپزخانه استفاده می‌کنند.

هود توکار(مخفی)

این هود زمانی که بالای اجاق گاز نصب شود به هیچ عنوان نمی‌تواند روی ظاهر آشپزخانه تاثیر بگذارد. افرادی که فضای کوچکی دارند می‌توانند از این مدل هود برای آشپزخانه خود استفاده کنند.

هود جزیره‌ای

اگر شما هم از آن دسته از افرادی هستید که ظاهر و نمای آشپزخانه برایتان از اهمیت بالایی برخوردار است، از هود جزیره‌ای استفاده کنید. این هود علاوه بر کارایی که دارد می‌تواند به دلیل ظاهر زیبایش، جذابیت آشپزخانه شما را چند برابر کند. از هود جزیره‌ای بیشتر در مواقعی استفاده می‌کنند که اجاق گاز در وسط آشپزخانه قرار گرفته است و در اطراف هود هیچ کابینتی وجود ندارد.

در این مدل هود آشپزخانه، مجرای خارج کننده هوا در قسمت بالا و کاملا عمودی قرار دارد. برخلاف سایر هودها که مجرای خروجی آن در دیوار قرار می‌گیرد، مجرای خروجی این مدل در سقف است.ظاهر زیبا و مدرن آن باعث شده تا قیمت این مدل هود نسبت به بقیه هودها گران‌تر باشد.

هود شومینه‌ای(کلاسیک)

یکی از مدل‌های هود آشپزخانه است که به نام‌های هود دیواری، هود کلاسیک و هود شومینه‌ای شناخته می‌شود. از این مدل هود زمانی استفاده می‌کنند که در قسمت بالای گاز هیچگونه کابینتی قرار نگرفته است. این هود از قسمت پایین پهن است و هرچه بالاتر می‌رود باریک‌تر می‌شود، به دلیل شباهتی که با شومینه دارد به عنوان هود شومینه‌ای شناخته شده است.قیمت این هود در برابر هودهای دیگری چون، هود زیرکابینتی بسیار گران‌تر است.

هود آسانسوری(تلسکوپی)

کاربرد این مدل هود در مقایسه با سایر مدل‌ها بسیار کمتر است. این هود در قسمت زیر کابینت قرار می‌گیرد و فقط در زمان استفاده خارج می‌شود. هود آسانسوری هوای مکش شده را به جای خروج از مجرای هوایی، به سمت پایین می‌برد. شرکت پویان گسترش در تولید دریچه، دودکش و شوتینگ زباله نیز خط و مشی متفاوتی داشته و بر این باور است که این نوع کانال باید با استفاده از دانش مهندسین و طراحان ایرانی با کیفیت تر از شرکت های برتر خارجی و بر اساس استانداردهای موجود در این صنعت روانه بازار شود.

 

دکمه بازگشت به بالا