اقتصادی

طرح مفهومی «ایرباس» برای ساخت جایگزین «ایستگاه فضایی بین‌المللی»

ایرباس از طرح های خود برای ساخت یک ایستگاه فضایی سه طبقه با یک اتاق نشیمن دنج و حتی یک گلخانه رونمایی کرده است.

به گزارش سلام آنلاین و به نقل از دیلی میل. طراحی ایرباس یک ایستگاه فضایی 26 فوتی را نشان می دهد که بزرگتر از ایستگاه موجود است و می تواند در دهه آینده پرتاب شود.

ماژول “LOOP” که برای چهار مسافر طراحی شده است، دارای سه طبقه است که توسط یک تونل مرکزی به هم متصل شده اند.

لایه نهایی قرار است یک سانتریفیوژ باشد که شرایط گرانشی زمین مانند را ایجاد می کند و فشار ناشی از بی وزنی بر بدن انسان را کاهش می دهد.

ستون هایی که مرکز سازه ایستگاه را مشخص می کردند به عنوان گلخانه برای کاشت نیز استفاده می شدند. این شرایط در حال حاضر در ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) وجود دارد، جایی که فضانوردان برای شام سبزیجاتی مانند تربچه پرورش می دهند.

مفهوم طراحی از

ستون سه طبقه در مرکز سازه ایستگاه نیز به عنوان گلخانه عمل می کند.

برنامه ایرباس به گونه ای طراحی شده است که با پرتابگرهای سنگین نسل بعدی سازگار باشد. این موشک ها بلندترین و قوی ترین موشک هایی هستند که روزی انسان ها را به فضا خواهند برد. از جمله این پرتابگرها می توان به موشک “Starship” “SpaceX” اشاره کرد که در اولین مدار آزمایشی خود منفجر شد.

طراحی ایرباس برای این حلقه در حالی انجام می شود که ایستگاه فضایی بین المللی بیش از 15 سال اولیه خود به فعالیت خود ادامه می دهد. این رصدخانه به مدت 35 سال به عنوان بزرگترین ایستگاه فضایی مدولار عمل کرده و انتظار می رود تا سال 2030 از مدار خارج شود.

ایرباس در بیانیه ای اعلام کرد که آماده برداشتن گام بعدی به سمت ساخت ایستگاه فضایی آینده است که طیف وسیعی از تجربه پرواز فضایی انسان را با هوش و روح خلاق تیم خود ترکیب می کند. حلقه ایرباس یک ماژول مدار چند منظوره است.

مفهوم طراحی از

ایرباس خاطرنشان کرد که این ماژول می تواند در آینده برای اهداف تجاری یا سازمانی و همچنین برای جایگزینی ایستگاه فضایی بین المللی مورد استفاده قرار گیرد.

اگرچه این ایستگاه به گونه ای طراحی شده بود که چهار نفر را در خود جای دهد، اما همزمان می توانست هشت فضانورد را در خود جای دهد.

مفهوم طراحی از

ماژول حلقه یک میز راحت برای خدمه خود دارد.

هنگامی که ایستگاه در مدار قرار می گیرد، توسط پوسته بیرونی سفت و سخت خود محافظت می شود.

ایرباس افزود: «لوپ به گونه‌ای طراحی شده است که اقامت طولانی‌مدت در فضا را برای سرنشینانش راحت و لذت بخش کند و در عین حال از عملیات کارآمد و پایدار پشتیبانی کند». این ایستگاه بر اساس تمام اطلاعات آموخته شده در طول دهه ها طراحی شده است و به طور کامل از پتانسیل فناوری فردا برای حمایت از آینده بشریت در فضا، چه در سیارات کم ارتفاع و چه در مدارهای ماه، استفاده می کند. ایده یا ماموریت بلند مدت به مریخ.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا