علمی و پزشکی

طراحی لباسی برای غلبه بر اختلال استرس پس از سانحه / عکس

دیدن، بوییدن و شنیدن صداها در زندگی روزمره می تواند عاملی برای بازگرداندن افراد مبتلا به PTSD به صحنه ای باشد که سعی دارند فراموش کنند.

هنگامی که فردی مبتلا به PTSD است، صدای بوق شلوغ کافی شاپ یا بوی تند می تواند خاطرات دردناکی را زنده کند. در این شرایط ضربان قلب و تنش عضلانی فرد افزایش می یابد و اضطراب و افسردگی در او ایجاد می شود. این واکنش‌ها در خانه و محل کار بر روابط افراد تأثیر می‌گذارد و باعث نوسانات خلقی می‌شود، لازم است از برخی موقعیت‌ها اجتناب شود.

به گفته محققان مؤسسه ملی سلامت در ایالات متحده، PTSD می تواند در افراد در هر سنی رخ دهد و گزینه های درمانی شامل داروها و همچنین درمان ها می شود. محققان دانشگاه کالیفرنیای جنوبی با شرکت تجهیزات پزشکی Zeriscope همکاری کردند تا دستگاهی به نام BioWare را آزمایش کنند.

این دستگاه برای افزایش اثربخشی درمان مواجهه طولانی مدت (درمان عمومی مبتنی بر شواهد برای بیماران مبتلا به اختلال استرس پس از سانحه) طراحی شده است.

طراحی لباس برای غلبه بر استرس پس از سانحه / عکس

بین 11 تا 30 درصد جانبازان PTSD دارند. به همین دلیل، تیم تحقیقاتی استفاده از BioWare بر روی این افراد را بررسی کردند.

در این مطالعه، بیماران خارج از جلسه درمان در موقعیت ایمن اما ناراحت کننده یا تحریک پذیر قرار گرفتند. به عنوان مثال، اگر از مکان‌های شلوغ می‌ترسند، درمانگر از آنها می‌خواهد در ساعات شلوغی به خرید بروند و سپس واکنش خود را در جلسه درمانی بعدی به اشتراک بگذارند. هدف درمانگر این است که این افراد یاد بگیرند که در آن موقعیت ها احساس راحتی کنند و لزوماً از چنین موقعیت هایی در آینده اجتناب نکنند.

Bio Ware یک فناوری پوشیدنی است که سیستم آن از تعدادی دستگاه تشکیل شده است: یک دوربین دکمه ای شکل که به لباس بیمار متصل است، یک دستگاه به اندازه ساعت که دور مچ بیمار پیچیده شده است، و یک هدست بلوتوث داخل گوش. بیماران. بنابراین درمانگر می تواند تقریباً در این تجربه یا موقعیت استرس زا با او باشد. درمانگران می توانند ضربان قلب، تنفس و ناراحتی عاطفی بیمار را بررسی کنند و آنها را از طریق تجربه راهنمایی کنند.

محققان کاهش قابل توجهی در اختلال استرس پس از سانحه و علائم افسردگی در بیمارانی که از فناوری جدید استفاده می کردند، دریافتند.

محققان بر ضرورت استفاده از این ابزار به این صورت تاکید می کنند: شما باید به تنهایی به دنیای واقعی بازگردید. اما ما می توانیم کمک کنیم.

5858

دکمه بازگشت به بالا