علمی و پزشکی

ضربان‌ساز بیونیک نارسایی قلبی را معکوس می‌کند

سلام آنلاین/ خراسان رضوی مانیتور ضربان قلب که ریتم طبیعی قلب را بازیابی می کند، قرار است پس از آزمایش موفقیت آمیز حیوانی، امسال در بیماران قلبی نیوزیلندی آزمایش شود.

پروفسور جولیان پاتون، محقق و مدیر ارشد مرکز تحقیقات قلب Manaki Manawa در دانشگاه اوکلند، گفت: و یکنواخت “اما وقتی ضربان قلب را در یک فرد سالم ضبط می کنید متوجه می شوید که دائماً در حال حرکت است.

اگر فرکانس ضربان قلب خود را تجزیه و تحلیل کنید، متوجه خواهید شد که ضربان قلب شما با تنفس شما مرتبط است. با دم بالا می رود و با بازدم کاهش می یابد و این یک پدیده طبیعی در تمام حیوانات و انسان هایی است که از 430 میلیون سال پیش روی کره زمین زندگی می کردند.

دوازده سال پیش، پاتون یکی از اعضای گروهی از دانشمندان بود که تصمیم گرفتند عملکرد این متغیر را مطالعه کنند. آنها مدل های ریاضی ساختند که صرفه جویی در انرژی را پیش بینی می کند. این سوال برای آنها پیش آمد که چرا ضربان قلب مترونوم در بیماران مبتلا به نارسایی احتقانی قلب استفاده می شود و چرا ما خود را با این تغییر وفق نمی دهیم؟

همه بیماران مبتلا به بیماری عروق ویروس کرونا قلب حساسیت خود را نسبت به ضربان قلب از دست می دهند. این اولین نشانه مشکلات سیستم قلبی عروقی است.

پاتون می گوید: «افراد مبتلا به فشار خون بالا یا نارسایی قلبی ضربان قلب خود را با تنفس کنترل نمی کنند. ما تصمیم گرفتیم تغییرات ضربان قلب را به حیوان مبتلا به نارسایی احتقانی قلب برگردانیم تا ببینیم آیا کار می کند یا خیر.

به دنبال علائم مثبت در موش ها، آخرین مطالعه منتشر شده در مورد مدل های حیوانی بزرگ با نارسایی احتقانی قلب توسط دکتر جولیا شانکس و دکتر روهیت رامچاندرا انجام شد.

دکتر رامچاندرا گفت: ما معتقدیم که اکنون راهی برای معکوس کردن نارسایی قلبی پیدا کرده ایم.

دکتر جولیا شانکس، یکی دیگر از محققین، توضیح می دهد: «هیچ درمانی برای نارسایی قلبی وجود ندارد. همه داروها برای ایجاد احساس بهتر موثر هستند. آنها به این موضوع اهمیت نمی دهند که شما بافت آسیب دیده ای دارید که مانند گذشته منقبض نمی شود، اما سرعت سازهای جدید ما این تنوع را به ارمغان می آورند و البته طبیعی است. . به هر حال، می توان آن را یک شتاب دهنده طبیعی نامید.

دکتر رامچاندرا گفت: «در حال حاضر، سازندگان ضربان قلب یک پالس مترونوم ثابت را تحریک می کنند، اما یافته های این مطالعه نشان می دهد که تغییرات در ریتم قلب به طور طبیعی توانایی بدن برای پمپاژ خون را بهبود می بخشد. خبر بزرگ این است که ما 20 درصد بهبود در برون ده قلب داریم که در واقع توانایی قلب برای پمپاژ خون در بدن است. لازم به ذکر است که 20 درصد عدد بزرگی است.

پاتون می گوید: «تاکومترها احتمالاً مانند دستگاه های بیولوژیکی هستند. دستگاه یک سیگنال فیزیکی دریافت می کند که به دستگاه می گوید چه زمانی بازدم و چه زمانی بازدم کند. سپس دستگاه باید با بدن تعامل داشته باشد و ضربان قلب را هنگام دم کاهش دهد و ضربان قلب را هنگام بازدم افزایش دهد.

دکتر ویل هریسون، متخصص قلب در بیمارستان می دلمور در اوکلند گفت: این مطالعه بسیار جالب است. ما از نظر بالینی تصدیق می کنیم که قلب به طور غیر طبیعی سریع می تپد. امروزه بیماری قلبی ناشی از ریتم قلب به خوبی شناخته شده است. اگر بررسی کنیم که آیا این یافته ها می توانند به انسان منتقل شوند یا خیر، این پدیده هیجان انگیز خواهد بود.

دکتر مارتین استایلز، متخصص قلب در بیمارستان Waikato در همیلتون، نیوزیلند، که این کارآزمایی را انجام خواهد داد، گفت: “انتظارات ما.” این کشف می تواند نحوه کار قلب را تغییر دهد. بیماران مبتلا به نارسایی احتقانی قلب در آینده زودتر درمان خواهند شد.

گام بعدی برنامه ریزی برای استخدام بیمار در آزمایش هایی است که اواخر امسال برای نیوزیلند برنامه ریزی شده است. این کارآزمایی توسط شرکت نوپا Ceryx Medical پشتیبانی شد و توسط شورای تحقیقات سلامت نیوزلند تامین مالی شد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا