استان ها

صیانت از مرزهای شناخته ­شده بین­‌المللی اجتناب­‌ناپذیر است

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای ملی با صدور بیانیه‌ای در خصوص تحرکات اخیر در قفقاز جنوبی، حفاظت از مرزها و تمامیت ارضی کشور را که در سطح بین‌المللی به رسمیت شناخته شده است، یک عامل اجتناب‌ناپذیر اعلام کرد.

به گزارش گروه سیاست آنا، کمیته امنیت ملی و سیاست خارجی اسلامی در بیانیه ای مواضع مطرح شده در نشست اخیر این کمیسیون را در رابطه با تحولات و تحرکات اخیر در قفقاز جنوبی تشریح کرد.

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

باماتا آلا

کمیته امنیت ملی و سیاست خارجی شورای اسلامی، کمیته کارشناسی مسائل امنیتی و سیاست خارجی در هفته جاری جلسات متعددی را با حضور نهادها و نهادهای ذیربط و کارشناسان توسعه در قفقاز جنوبی تشکیل داد. نتایج مورد انتظار به پیشبرد اهداف اساسی کشور برای ثبات و امنیت منطقه ای تا حد امکان کمک خواهد کرد.

متأسفانه طی چند ماه گذشته برخی تحرکات به برهم زدن عدالت و سازماندهی امنیتی و سیاسی در این منطقه حساس منجر شده است.

کمیته امنیت ملی و سیاست خارجی شورای اسلامی با عنایت به توسعه و اهمیت این موضوع تاکید کرد: به رسمیت شناختن مرزهای بین المللی به رسمیت شناخته شده و تمامیت ارضی کشور اجتناب ناپذیر است و هرگونه تخلف غیرقابل قبول و مغایر با اصول قانون اساسی است. قانون بین المللی. جمهوری اسلامی ایران کشورهای منطقه را به حسن همجواری می‌خواهد و واضح است که در قبال فتنه‌ها و به دنبال آن صهیونیسم بین‌المللی و ناتو در منطقه در قالب یک طرح پاسخ روشن و به موقع خواهد داشت. توطئه ژئوپلیتیک سیاسی. و رویاها و خیال پردازی ها و جاه طلبی های تاریخی که صلح و امنیت پایدار را تضعیف می کند با واقعیت های تاریخی و نیازهای ژئوپلیتیکی منطقه فاصله دارد.

كميته امنيت ملي و سياست خارجي شوراي اسلامي بر اساس ماموريت و تعهدات خود با حساسيت و وضوح بيشتري در دستور كار خود به توسعه در منطقه ادامه خواهد داد و بر اين اساس اقدامات لازم را انجام خواهد داد. و از حقوق ایران دفاع کنیم

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا