علمی و پزشکی

صندوق تأمین اجتماعی سیر طبیعی خود را طی می کند/دل مردم را خالی نکنیم

سلام آنلاین/ خراسان رضوی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: با وجود اینکه صندوق در حالت عادی فعالیت می کند اما در سال های اخیر بر طبل بحران های جدی مانند سازمان تامین اجتماعی یا ورشکستگی صندوق تامین اجتماعی کوبیده اند.

میرهاشم موسوی از شورای اداری شهرستان قوچان در پنجم بهمن ماه با بیان اینکه بحران جدی در صندوق تامین اجتماعی رخ داده است، گفت: نباید دل مردم را خالی کنیم زیرا مشکلی وجود ندارد، هر چالشی را نمی توانیم حل کنیم. با توکل به خدای متعال یا میزان کنترل

موسوی گفت: با وجود اینکه صندوق یک روند طبیعی را طی می کند اما در سال های اخیر بر طبل بحران آفرینی کوبیده اند که به نظر می رسد سازمان تامین اجتماعی یا صندوق تامین اجتماعی ورشکست شده است.

وی با تاکید بر اینکه برنامه ریزی و مدیریت دارایی ها و تمرکز بر اقتصاد برای جلوگیری از مشکلات است، گفت: در بنیاد همه کشورهای دنیا با وجود جمعیت زیاد شروع به فعالیت طبیعی کرده اند و مردم و درآمدها رو به کاهش و پیری است. افزایش یافته، اما با انباشت دارایی های آتی، صندوق تضمین می شود.

وی با اشاره به اینکه رویکرد سازمان تامین اجتماعی مشارکت جمعی برای توسعه خدمات است که نمونه ای از برنامه های خیریه است، گفت: قبل از انقلاب حدود 20 درصد از 35 میلیون نفر بیمه شده بودند اما امروز به دلیل انقلاب است. نزدیک به 75 درصد از جمعیت 86 میلیونی تحت پوشش بیمه هستند. تامین اجتماعی وجود دارد و 8 میلیون نفر بازنشستگان و مستمری بگیران هستند و 46 میلیون نفر نیز بیمه گذار این سازمان هستند.

موسوی با توجه به سیاست ابلاغی مقام معظم رهبری و اصل 29 قانون اساسی در خصوص لزوم بیمه 100 درصدی اجتماعی برای جامعه گفت: برای حرکت به سمت بیمه 100 درصدی موضوع بیمه سلامت در پایان سال گذشته و ابتدای سال جاری امسال به دستور رئیس جمهور برای همه اتفاق افتاد.

وی افزود: ممکن است برخی بیمه نباشند اما اگر نیاز به خدمات درمانی پس از بیمارستان داشته باشند بلافاصله تحت پوشش قرار می گیرند و اگر تمکن مالی نداشته باشند دولت هزینه را تقبل می کند.

مدیر عامل تامین اجتماعی بابیان اینکه در سال گذشته 26 هزار سمینار از تخفیف جرایم بیمه ای برخوردار شدند، گفت: در این مدت نزدیک به 10 هزار میلیارد تومان به عنوان حق بیمه و حدود 15 هزار میلیارد تومان بابت بیمه بیکاری پرداخت شد.

کسری سازمان تامین اجتماعی به دلیل خدمات متعدد.

وی با بیان اینکه کسری سازمان تامین اجتماعی ناشی از خدمات متعدد است، گفت: از کارافتادگی حتی اگر فردی بیمه نشده باشد، صدمات یا فوت ناشی از کار باید تحت پوشش قرار گیرد و خود و خانواده اش بیمه شوند. مستمری داده می شود و سپس از کارفرما سوال می شود که چرا نیروی کار بیمه نیست؟

موسوی با بیان اینکه بعد از انقلاب فقط 20 مرکز تخصصی و مدرن وجود داشت، هم اکنون 414 مرکز و 80 پلی کلینیک پیشرفته شامل یک میلیون و 200 هزار خدمات سرپایی وجود دارد و روزانه 13 هزار تخت داریم.

وی با تاکید بر اینکه 100 درصد هزینه های درمانی بازنشستگان و افراد کم درآمد بومی رایگان است، گفت: دولت سیزدهم توسعه خدمات درمانی را در اولویت کاری سازمان قرار داده است و بیش از 133 طرح درمانی در کشور در دست اجراست. علاوه بر افتتاح دو درمانگاه در قوچان و چناران در ماه های اخیر، طراحی پلی کلینیک تخصصی جوین و بردسکن، تکمیل بیمارستان رضا و افتتاح بخش آنژیوگرافی بیمارستان فارابی در دستور کار قرار گرفته است.

تامین اجتماعی یک طلبکار مدرن است

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به بدهی 106 هزار میلیارد تومانی این سازمان به شبکه بانکی کشور در طول 8 سال، گفت: این سازمان به یک بدهکار بزرگ بانکی تبدیل شده است اما بعد از دولت سیزدهم قدرت و کنگره با آن همراه شد تا بدهی 170 هزار میلیارد تومانی را پرداخت کنیم، بدهی تامین اجتماعی هم تسویه شد و اکنون با 93 هزار میلیارد تومان از بخش خصوصی طلبکار مدرن شده ایم.

وی بابیان اینکه عدم پرداخت بدهی منجر به پرداخت 25 هزار میلیارد تومان سود بانکی می شود، افزود: ماهانه میلیارد تومان برای پرداخت مستمری پرداخت می شود اما امروز نه تنها این کسری جبران می شود بلکه به برکت خداوند متعال می کنیم. وثیقه ماهانه 43 هزار میلیارد تومان بدون استقراض از بانک های بسیار معدودی.

موسوی برداشت از بانک رفاه برای تامین منابع مالی جاری سازمان تامین اجتماعی را نوعی طمع خواند و افزود: به جای اینکه درآمد پایدار داشته باشیم، از بانک رفاه که متعلق به ماست برداشت کرده ایم و هدر داده ایم. 106 هزار میلیارد تومان و این بی ثباتی مالی در کنار استقراض زیاد، برای آینده صندوق بیماری ایجاد کرده است.

وی با اشاره به اجرای 133 طرح درمانی در سطح کشور گفت: بحث خدمات درمانی اولویت ما است و خدمات بستری برای افراد بالای 65 سال رایگان است و در مراکز دولتی یعنی سازمان های تامین اجتماعی حتی حق الامتیاز پرداخت می کنند. از سوی دیگر در مناطقی که بیمارستان وجود ندارد، برای جلوگیری از این اتفاق به همه بیمه گرانی که به مرکز بهداشت مراجعه می کنند 10 درصد هزینه بستری را پرداخت می کنیم تا از جیب مردم در امان بمانیم. . .

اجرای 10 پروژه درمانی در خراسان رضوی

در ادامه جلسه مدیر درمان اداره کل تامین اجتماعی جناب آقای خراسان رضوی از اجرای 10 طرح درمانی در استان بر اساس سیاست عدالت محوری دولت سیزدهم خبر داد.

علی رضازاده گفت: در چهار ماه پس از افتتاح کلینیک تخصصی چناران، پروژه پلی کلینیک تخصصی قوچان با حضور مدیرعامل این سازمان در راستای سیاست های عدالت محور دولت سیزدهم در حوزه سلامت و خدمات پزشکی افتتاح می شود. سلامت رهبران ارشد سازمان

وی افزود: در دو سال اخیر تلاش های زیادی در زمینه درمان مستقیم برای توسعه مستقیم درمانی انجام شده است و به همین منظور پروژه های زیادی در کشور طراحی، اجرا و ساخته می شود.

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان رضوی تصریح کرد: اکنون در خراسان رضوی علاوه بر افتتاح پروژه های چناران و قوچان، حدود 10 پروژه دیگر در دست طراحی، ساخت و یا آماده تحویل به پیمانکاران داریم. از جمله بردسکن.همچنین. جوین و تربت حیدریه.

وی با بیان اینکه برخی پروژه ها در کنار خیر و برکت در این شهرستان ها منشأ خیر و برکت در استان خود است، گفت: بخش قلب و عروق بیمارستان فارابی دو پروژه بزرگ در استان است. و نیروی کار لازم نیز آزمون فراخوان را پشت سر گذاشته و در ماه های آینده علاوه بر استان خراسان رضوی افتتاح می شود و مجاوران و زائران نیز از خدمات آنها استفاده خواهند کرد.

رضازاده افزود: یکی دیگر از پروژه های در دست ساخت مدیرعامل سازمان، بیمارستان رضا در خیابان سنتو است که نزدیک به 45 سال است که به تعویق افتاده و در حال احیا و در حال ساخت است، آماده کنید.

وی گفت: مردم از سراسر کشور و استان های همجوار می توانند از این طرح که پروژه بزرگ کشور است و بیمارستان 200 تختخوابی رضا مشهد نام دارد استفاده کنند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا