اقتصادی

صرفه جویی ۱۰۰ هزار میلیاردی در مصرف برق

همکاری مردم در استفاده از برق از ابتدای امسال منجر به پس انداز 5 هزار و 500 مگاوات شده است که ارزش آن 100000 میلیارد دلار است.

به گزارش سلام آنلاین ، برای جلوگیری از قطع برق در کشور ، باید نیروگاه های جدیدی ساخته شود یا مشتریان با توجه به هزینه های بالای ساخت و ساز ، باید در استفاده از آنها در دوره های اوج دقت بیشتری داشته باشند. نیروگاه های دولتی کنترل مصرف را انتخاب می کنند.

در همین راستا ، محمدحسن متولی زاده ، مدیرعامل توانیر ، به سلام آنلاین گفت: “اگر بتوانیم با حرکت و جابجایی کالاها بدون ایجاد مشکل یا کاهش حجم تولید ، مصرف را کنترل کنیم ، به این معنی است که می توانیم با هزینه کمتری مدیریت کنیم. ” ظرفیت بیشتری در مدار وجود دارد.

وی افزود: اجرای این پروژه بهتر از احداث نیروگاه است که در قالب کاهش تصادفات و تصادفات انجام می شود و در نتیجه در مدت چند روز تعداد کشته ها و مصدومان 5 درصد کاهش می یابد. در سالهای اخیر. “

وی گفت ، حدود 5 میلیارد دلار برای این کار در چند سال آینده هزینه می شود ، مزایای جایگزینی نیروگاه و شبکه جدید گفته شده است. 3 تریلیون هزینه شود

آقای متوسلی زاده اظهار داشت: در واقع دو راه حل برای حل این مشکل وجود دارد: یا نیروگاه باید ساخته شود یا نرخ تلفات باید کاهش یابد زیرا نسبت مدیریت بار و کاهش هزینه یک به ده است ، بنابراین افزایش بهره وری اولویت های ویژه وجود دارد. “

کمتر بخورید و پاداش بگیرید

برای تشویق مشتریان ، وزارت نیرو مشوق هایی را برای مشتریان خوب فراهم کرده است تا قبض های برق خود را به صورت رایگان مدیریت کنند ، اما به گفته مصطفی رجبی مشهدی ، سخنگوی صنعت برق کشور ، دو شرط برای پاداش وجود دارد. است؛ یکی این که مشتری باید مطابق الگوی منطقه خود استفاده کند و نسبت به سال گذشته کاهش مصرف وجود دارد.

به گفته وی ، روش محاسبه این است که کاهش در استفاده از ضرب در مرحله اول منطقه محاسبه می شود. به عنوان مثال ، اگر مقدار گام اول منطقه اول 60 هزار متر فرض شود ، این تعداد با کاهش میزان مصرف در همان دوره و میزان دریافت جوایز ضرب می شود.

وی افزود: اگر مشتریان میزان مصرف خود را 10 درصد کاهش دهند ، صورتحساب آن شخص حدود 20 درصد کاهش می یابد. تعرفه برق به تدریج محاسبه می شود و با افزایش مصرف ، مالیات افزایش می یابد. سفارش ” به عنوان مثال ، اگر میزان مصرف مشتری از 200 کیلووات ساعت به 300 کیلووات ساعت افزایش یابد ، 100 کیلووات ساعت مضاعف می شود ، اما اگر مشتری میزان استفاده خود را کاهش دهد ، پاداش درج می شود.

در حقیقت ، کاهش مصرف به معنای آن است که اگر صورتحساب 10 درصد کاهش یابد ، هزینه ها حدود 20 درصد کاهش می یابد ، یعنی اگر مصرف 20 درصد کاهش یابد ، هزینه های پرداختی 40 درصد کاهش می یابد. اگر مشتری از 200 کیلووات ساعت برق استفاده کند و میزان مصرف آن را به 100 کیلووات ساعت برساند ، در این حالت صورتحساب برق مشتری رایگان خواهد بود.

جوایز مبارک نیز در زمستان پرداخت می شود

اخیراً وزیر نیرو قول دریافت پاداش استفاده خوب در زمستان را داد و اعلام کرد با تصویب هیئت دولت علاوه بر تبریک به مصرف کنندگان کم مصرف در تابستان ، پاداش در زمستان نیز استفاده های خوبی از مشتری صورت می گیرد.

به گفته وی ، سال گذشته 106 میلیارد پوند برای تشویق مشتریان خوب انجام شد و امسال الگوی تشویقی برای این نوع مشتری در نظر گرفته شده است در حالی که با تأیید کابینه مصرف کننده. که در زمستان به خوبی مورد استفاده قرار می گیرد نیز قدردانی می شود.

وی گفت: پیش بینی می شود فصل زمستان سرد باشد و در این حالت این جایزه برای مشتری در نظر گرفته می شود که در استفاده از تجهیزات گرمایش برقی بهترین عملکرد را دارد.

وزیر نیرو افزود: ما آخرین روز گرم و گرم تابستان را پشت سر می گذاریم و در این مدت شاهد همکاری گرم مردم با وزارت نیرو بوده ایم ، بنابراین بار سنگین امسال افزایش نیافته است. “یک درصد در مقایسه با سال گذشته.” این درحالی است که در سالهای اخیر بار زیاد حدود 5٪ افزایش یافته است و ما برای رسیدن به حداکثر بار باید چند هزار مگاوات بیشتر سرمایه گذاری کنیم.

اردکانیان افزود: با توجه به همکاری خوب بین صنایع بزرگ و بخش تولید ، میزان انرژی عرضه شده امسال نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش یافته است و این بدان معنی است که هر دو بار بالایی نیز کاهش یافته است. میزان انرژی تولید شده افزایش یافته است. “

از اوج سال گذشته ، حدود 1800 مگاوات به ظرفیت نیروگاه های کشور اضافه شده است ، اما با وجود گرمای شدید باعث قطع برق در برخی از مناطق کشور ، این روند در پایان می یابد چند روز آینده با دمای پایین تر.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا