صدر از مقامات قضایی عراق خواستار انحلال مجلس شد

رهبر جنبش صدر عراق از قوه قضائیه این کشور خواسته است که حداکثر آخر هفته آینده انحلال پارلمان را اعلام کند.

صدر از مقامات قضایی عراق خواستار انحلال مجلس شد

به گزارش گروه جهان آنا، مقتدی صدر همچنین امروز در توییتی از برهم صالح، رئیس جمهور عراق خواست تا تاریخ برگزاری اولین انتخابات پارلمانی این کشور (مجلس) را تعیین کند.

وی در توییتر خود نوشت: “می توان گفت مجلس باید برای انحلال خود تشکیل جلسه دهد. احزابی هستند که سهمیه دارند و به فساد ادامه می دهند و تسلیم خواست مردم برای انحلال مجلس نمی شوند.” انحلال مجلس، آن (حزب) محدود نیست.

رهبر جنبش صدر عراق افزود: از همین جا سخنان خود را به مراجع ذیصلاح قضایی به ویژه رئیس دیوان عالی کشور می گویم و امیدوارم که جاده به ویژه پس از مهلت کوتاهی پاک شود. دیگران. مجلس رئیس جمهور را انتخاب می کند و نخست وزیر را تعیین می کند، دولت های شرکت کننده، عمدتا ملی یا مستقل، باید به دور از چهره های پیر و سیاهی که مردم را ناامید می کند و اگر فاسد یا ناکارآمد یا ناقص نباشند، اصلاح شوند.

او گفت: “بله، من سخنانم را به دادگاه عراق می گویم، علیرغم سرکوب های سیاسی و امنیتی و درز اطلاعات از اینجا و آنجا، ما همچنان امیدواریم که پس از نقض قانون اساسی فوق.” کنگره باید ظرف مدتی رسیدگی شود. حداکثر تا پایان هفته آینده منحل می شود و رئیس جمهور موظف است با رعایت برخی از شرایطی که متعاقبا اعلام خواهیم کرد، انتخابات زودهنگام را تعیین کند.

مقتدی صدر با بیان اینکه در این مدت انقلاب به کرسی خود ادامه می دهد و اگر مردم باز هم شکست می خورند موضع دیگری می گیرند، افزود: از همه انقلاب ها، کمیسیون می خواهیم که صدر، نماینده دیگری استعفا دهند و کسانی که همه کشورها را دوست دارند. پرونده با روش تسلیم قانون به دادگاه فدرال و ارسال آن به مرجع صالح دادگاه از طریق کمیته مرکزی برای بررسی نشست رسمی می شود.

وی گفت: «معلوم است که قوه قضاییه در خطر است و امیدواریم به نفع مردم باشد و نه.» از فشار نترسید، مطمئنم بسیاری از قضات در کنار مردم و با اصلاحات هستند.

انتهای پیام/4129/

دکمه بازگشت به بالا