فرهنگ و هنر

صدام و اعطای نشان شجاعت برای عقب‌نشینی با برنامه‌ریزی

در روز ششم عملیات محرم ، صدام برخلاف گذشته ، وقتی از پیروزی و برتری ارتش عراق صحبت می کرد ، ارتش خود را به مقاومت در برابر ثبات و حتی عقب نشینی طبق برنامه دعوت کرد.

به گزارش سلام آنلاین ، شش روز پس از عملیات “محرم” و پایان مرحله سوم این عملیات که با موفقیت چشمگیر به نفع ایران به پایان رسید ، صدام حسین امروز جایزه را اهدا کرد. برای برخی افسران عراقی ، هنگام بازدید از میدان جنگ ، مدال رشادت دریافت می کنند. .

برخلاف گذشته ، هنگامی که او از پیروزی و برتری ارتش عراق صحبت می کرد ، نیروهای خود را به مقاومت در برابر ثبات و حتی عقب نشینی با برنامه های قبلی فراخواند.

صدام با اشاره به اهمیت ثبات و پایداری موقعیت دفاعی دشمن در عبور از خط دفاعی ، تأکید کرد که “از دست دادن هر واحدی که پایدار باشد و در برابر دشمن مقاومت کند کمتر از واحد دفاعی خواهد بود.” چپ و عقب نشینی مخصوصاً اگر عزیمت بدون برنامه ریزی قبلی انجام شود.

وی افزود: ما برای عراق به وجود آمده ایم تا به پا خیزد و به عصیان خود افتخار کند و ارتفاع آن با کمک خداوند متعال بلند نخواهد شد و باید برای دشمن روشن باشد. “ما در عراق خلق کردیم تا ثابت کنیم اگر همه طوفان ها جمع شوند.” آنها نخواهند توانست با بار برتری ما را متزلزل کنند و بدانند که ضرر آنها از ما بیشتر خواهد بود.

مدال شجاعت نمونه صدام

نیویورک تایمز از وضعیت صدام در این مراسم گزارش داد: “وقتی صدام حسین در مراسم اهدای مدال خطاب به مقامات عراقی صحبت کرد ، خوشحال نبود.

بی بی سی همچنین گزارش داد که “بازدید صدام از خطوط مقدم جبهه یکشنبه تلاشی برای تقویت نیروهای عراقی و نشان دادن ضعف روانی آنها بود. به خصوص وقتی که او گفت اگر نیروهای عراقی مواضع خود را ترک نکنند ، اگر بدون برنامه خارج شوند ، خطر کمتری دارند.

منبع:

دفتر خاطرات جنگ ایران و عراق (22 نوامبر – 20 دسامبر 1982) ، کتاب 22 ؛ عملیات ماهارام ، مرکز تحقیقات و دفاع اسناد خالص.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا