فرهنگ و هنر

شهید سلیمانی نمونه کامل انسان تربیت شده در مکتب اسلام است

حجت‌الاسلام مرتضوی در همایش «شهدای سلیمانی؛ دوست پسر، رهبر و الگو» در نبطیه لبنان گفت: شهید سلیمانی نمونه کامل انسانی تربیت‌شده در مکتب اسلامی است.

به گزارش سلام آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی و اسلامی به مناسبت دومین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی، کارگاه آموزشی با عنوان شهید سلیمانی؛ «رهبران و الگوهای بشردوستانه» با حضور حجت الاسلام سید محمدرضا مرتضوی دارای ارتباط با جمهوری اسلامی ایران در لبنان توسط حزب الله در نبطیه لبنان برگزار شد.

در این نشست جمعی از صاحب نظران و اندیشمندان به بیان دیدگاه ها و دیدگاه های خود در خصوص مجموعه اقدامات و افتخارات شهید قاسم سلیمانی و الگوهای آنان پرداختند.

حجت الاسلام مرتضوی در این دیدار با اشاره به دلاوری های سردار سلیمانی در مبارزه با تروریسم، گفت: ثبات امنیت در منطقه مرهون سربلندی، فداکاری و ایثار سردار سلیمانی است.

وابسته فرهنگی لبنانی ما گفت: «او فرماندهی است که هرگز صحنه نبرد را برای دفاع از ارزشها ترک نکرده است. ملی گرایی و اسلام.

وی افزود: سردار سلیمانی را به درستی می توان نمونه ایثار و انسانیت معرفی کرد. او با وجود مجروح شدن در جنگ، به مبارزه با نیروهای بعثی عراق ادامه داد. او در سال های اخیر ثابت کرده است که فریاد صدای ظالم است و برای حفاظت از ظالم و سقوط وارد نبرد با تروریست ها شده است.

حجت الاسلام مرتضوی در ادامه به تشریح ارکان مکتب شهید سردار سلیمانی پرداخت و گفت: انصاف، خدمت باور نکردنی، تواضع و سادگی از ویژگی های حاج قاسم سلیمانی است. این مسائل در کنار صداقت در عمل و پرهیز از اشیاء مادی، مهمترین ارکان مکتب شهید سلیمانی است.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به شخصیت تاثیرگذار سردار شهید سلیمانی اشاره کرد و گفت: سردار سلیمانی علاوه بر اینکه توسط دشمن شناخته می شود از نخبگان نظامی است. او شخصیت قدرتمندی دارد. در زمان حیاتش اوج گرفت و بعد از شهادت نفوذش در دنیا مشهود بود و این همان چیزی بود که سردار حاج قاسم سلیمانی را از دیگر فرماندهان نظامی به ویژه سران استکبار متمایز کرد.

وابسته فرهنگی کشورمان در لبنان خاطرنشان کرد: شهادت حاج قاسم سلیمانی نقطه عطفی در تاریخ است که محور مبارزه و رزمندگان مبارزه با باطل و ننگ را گرامی خواهد داشت، جاودانه بر پیشانی رهبر. جبهه غرور جهانی

در پایان این جلسه حجت الاسلام مرتضوی به سوالات پاسخ داد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا