اجتماعی

شهرداری تهران چقدر بدهکار است؟

معاون اداری مالی شهرداری تهران در خصوص ارقام دقیق بدهی شهر تاکید کرد تا زمانی که با بانک در مورد بدهی اصلی و تبعی صحبت نکنیم، نمی توانیم آمار نهایی و دقیق بدهی شهر را اعلام کنیم. .

لطف الله فروزنده در گفت وگو با سلام آنلاین. وی در خصوص میزان دقیق بدهی تهران به بانک ها و پیمانکاران گفت: بدهی شهر تهران دارای بخش های متعددی در حوزه بدهی بانکی است که در حال برگزاری جلسات مختلفی با بانک ها برای تعیین نوع وام ها و بدهی های کلیدی و زیر مجموعه ها هستیم و سپس ببینید. چگونه می توانیم پرداخت کنیم البته مهم ترین بدهی متعلق به بانک شهر است و البته باید مطالبات این بانک را ارزیابی کنیم.

وی با بیان اینکه واقعیت این است که شهر تهران به بانک بدهکار است و ابتدا باید به فکر رفع بدهی بانک بود، گفت: زمانی که با بانک به تفاهم رسیدیم رقم دقیق بدهی مشخص می شود. بودجه غیرنقدی منطقه را رسیدگی کرده ایم و با مصوبه ای که از شورای شهر می گیریم بودجه غیرنقدی را می سازیم و با بانک مذاکره و تسویه حساب می کنیم.

تسویه بدهی و مطالبات پیمانکاران با «برات کارت»

فروزنده گفت: محلات تهران 5000 میلیارد تومان به پیمانکاران بدهکار هستند و طبق تحلیل ما میزان بدهی حدود 3000 میلیارد تومان خواهد بود. برای پرداخت قسمت زیادی از طلب پیمانکار به «برات کارت» رفتیم.

وی در خصوص بدهی ارزی شهرداری تهران به بانک گفت: در این موضوع نرخ ارز و نرخ سود مهم است، نظارت داریم که چقدر می خواهند بدهی خود را با ما تسویه کنند. متأسفانه اگر نسل قبل بدهی ارزی را به ریال تبدیل می کرد، دیگر نرخ ارز موثر نبود، اما نشدند.

شهرداری تهران به مطالبات دولت ادامه می دهد

معاون اداری مالی شهر تهران با بیان اینکه دولت در حال رصد مطالبات شهرداری تهران از دولت است، گفت: تا کنون حدود 4000 میلیارد تومان و کل روند مطالبات ما از دستگاه های مختلف تصویب شده است. تکمیل شد و دولت مبلغ را پذیرفت.

وی در خصوص ارقام دقیق بدهی شهر تهران با تاکید بر اینکه تا زمانی که با بانک درباره بدهی های کلان و جزئی صحبت نکردیم نمی توانیم آمار قطعی و دقیق بدهی شهرداری را اعلام کنیم، افزود: اما بانک 60 هزار بدهی دارد. میلیارد تومان و مجموعا پیمانکاران آنها نیز مدعی 8 هزار میلیارد تومان بدهی هستند که باید نظارت شود و این رقم کاهش می یابد. اما این اصل است که شهرداری تهران به مجموعه های مختلف بدهکار است و تلاش می کنیم مشکل را حل کنیم.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا