شناسایی یک شبکه ابَرمحاسباتی در مغز

یک مطالعه جدید در دانشگاه اسلو نشان می دهد که مغز انسان دارای “مراکز عصبی اساسی” است که می تواند محاسبات پیچیده تری را انجام دهد.

شناسایی یک شبکه ابَرمحاسباتی در مغز

نورون های مغز میلیونر محاسبات پیچیده ای را برای اندازه گیری سرعت، موقعیت و جهت انجام می دهند.

برای سال‌ها، دانستن توانایی مغز برای محاسبه چنین پارامترهایی یک راز بود.

شارلوت پوخارا و تیمش در موسسه علوم پزشکی پایه دانشگاه اسلو، مرکز نروژی پزشکی مولکولی (NCMM) پس از پنج سال تحقیق بر روی نظریه صفحات گرانشی (CAN) در حال پیشرفت هستند.

پوخارا توضیح می‌دهد: «ما اولین کسی بودیم که نشان دادیم مغز انسان در واقع «نرون‌های غیرعادی» یا ماشین‌حساب‌های معرفی‌شده توسط نظریه CAN دارد و نورون‌هایی را پیدا کردیم که سرعت، موقعیت و جهت را در طول زمان اندازه‌گیری می‌کنند.

1400 نورون

پوخارا 1400 نورون ثبت شده در موش ها را به گونه ای تجزیه و تحلیل کرد که در بسیاری از قسمت های مغز توزیع شد. او اخیراً به همراه همکارانش دیوید اسپلا و الساندرو تروز مقاله‌ای با عنوان «سلول‌های سرعت زاویه‌ای و خطی در مدارهای پاراهیپوکامپ» در Nature Communications منتشر کرده است.

او گفت: ما به موش‌ها یک کاوشگر کوچک مغزی با الکترود بسیار نازک دادیم که می‌توانست فعالیت مغز آنها را بخواند. سپس آنها آزادند تا چیزهای خوب را در غار پیدا کنند. ما می‌توانیم حرکات آنها را با دوربین ردیابی کنیم و در نتیجه می‌توانیم عملکرد آنها را با فعالیت نورون‌های زیادی که در حال عکاسی هستیم مرتبط کنیم.

تیم پوخارا از تجزیه و تحلیل داده های پیشرفته برای بررسی آنچه در تمام لایه های قشر مغز در نواحی مختلف مغز اتفاق می افتد، از جمله نظارت سیستماتیک مجموعه ها استفاده کرد. داده های بزرگ.

نظریه گرانش پیوسته، که پوخارا مورد مطالعه قرار داد، برای چندین دهه مورد توجه دانشمندان بوده است. به طور خلاصه، او می‌گوید، زمانی که حرکت می‌کنیم، نقشه ذهنی ما، یا نمایشی از جایی که خود را پیدا می‌کنیم، دائماً خود را با موقعیت جدیدمان به‌روزرسانی می‌کند.

نظریه صفحه گرانشی ادامه می دهد که لایه های پنهان نورون ها محاسبات پیچیده ای را انجام می دهند و اطلاعات زیادی در مورد سرعت، موقعیت و جهت جمع آوری می کنند. مانند کاری که دانشمندان ناسا هنگام ساخت این موشک انجام دادند.

به گفته محققان، در گذشته، وجود لایه‌های مخفی صرفاً یک نظریه بود که هیچ مدرک روشنی برای آن وجود ندارد.

او گفت: «ما اکنون موفق شده‌ایم شواهد محکمی مبنی بر وجود واقعی یک مرکز عصبی در مغز پیدا کنیم.

منطقه ای که پوکارا و تیمش این لایه پنهان را کشف کردند در واقع بخشی از مغز بود که در ابتدا با شیوع بیماری آلزایمر آسیب دید.

پوخارا توضیح داد: “یافته های ما بسیار مهم هستند زیرا این سلول ها به ما می گویند کجا هستیم و چگونه حرکت می کنیم، و اگر کار آنها متوقف شود، فرد می میرد. درک مکانیسم های داخلی.” .

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دکمه بازگشت به بالا