عمومی

شما یک فابینگ هستید! – سلام آنلاین

حتما برای شما پیش می آید که با فردی صحبت کنید و با او صحبت کنید، اما او تلفنی با شما صحبت می کند و مدام زیر نظر دارد. یا فرزندی دارید که به شدت به تلفن متکی است و گوشی را پشت میز نمی گذارد.

به گزارش سلام آنلاین، روزنامه «جوان» در ادامه نوشت: «بدتر از وابستگی لاینفک شما به تلفن و حتی در حمام، آن را به جای امن ببرید». این همه اتکا به تلفن معنای منحصر به فردی دارد و آن بیماری فابینگ است.

2 مثال آشنا از رفتار فابینگ

زن و مردی در رستورانی روبروی هم نشسته اند و منتظر آماده شدن سفارششان هستند. زنان می خواهند بگویند چه چیزی مهم است. او خبرهای مهمی دارد و می خواهد در یک موقعیت عاشقانه اعلام کند. او می خواست واکنش همسرش را ببیند وقتی شنید که پدر شده است. مرد هر بار که می خواست با او صحبت کند، تلفنش را برمی داشت و به سرعت چیزی را چک می کرد و یک پاسخ سریع را تایپ می کرد. زن هراسان چند بار با ناراحتی به او سر تکان داد، اما مرد به تلفن لبخند زد و زن عصبانی شد، از موعظه انجیل دست بردار. یکی از والدین مدرسه به دیدن مدیر مدرسه رفت. او کارهای مهمی برای انجام دارد و برای ملاقات با مدیر عجله دارد. او باید در مورد بیماری دخترش چیز مهمی می گفت، اما مدیر گهگاه سرش را تکان می داد و وانمود می کرد که آماده گوش دادن است، اما در واقع سرش را روی تلفن همراهش گذاشت و متوجه نشد که آن زن چیست. صحبت. زن داشت حرف می زد، اما در واقع با خودش. زیرا شما تلفن را کنترل می کنید و وانمود می کنید که تنها مدیر هستید.

این همه وابستگی به تلفن یک بیماری است

قطعا برای شما پیش می آید که با فردی صحبت کنید و با او صحبت کنید، اما او تلفنی با شما صحبت می کند و مدام نظارت می کند. یا فرزندی دارید که به شدت به تلفن متکی است و گوشی را پشت میز نمی گذارد. بدتر از اتکای شما به اینکه نمی توانید گوشی را خاموش کنید و حتی آن را با خود به یک مکان امن در حمام ببرید یا تا به حال دیده اید که زنان هنگام آشپزی با دست دیگر خود جستجو یا پیامک را تماشا کنند. یا کارمند بانکی که قرار است کار شما را انجام دهد اما در عین حال سرش روی گوشی است و مدام به صفحه نمایش نگاه می کند و گاهی آن را برمی دارد. تمام این اتکا به تلفن یک معنای منحصر به فرد دارد و آن این است که ما بیماری فابینگ داریم. این به معنای نادیده گرفتن دیگران با نگاه کردن به تلفن همراه است. یک اختلال رفتاری جدید با ظهور و گسترش اینترنت پدیدار شده است و هر روز قربانیان بیشتری می گیرد. بیماری هایی که کودکان و بزرگسالان را به طور یکسان درگیر می کند. تصور کنید کودکی که به تازگی چشمانش را در رختخواب باز کرده و هنوز هوشیار نیست، گوشی را برمی دارد و اولین کارش روشن کردن اینترنت است. اگر از او شکایت کنید که این فقط یک بررسی پیام است. یا همسرتان باید قبل از رفتن به محل کار گوشی را چک کند. حال باید به شدت بیماری در انسان به علائم آن نگاه کرد.

اضطراب از ماندن در اخبار و پیام ها

فابیان ها همیشه نگران این هستند که پیام ها و اطلاعات دوستی خود را از دست ندهند. اگر یک ساعت اینترنت نداشته باشند، گیج و عصبی به نظر می رسند و طوری رفتار می کنند که انگار از اطلاعات مهم دنیا جا مانده اند. این افراد مدام به صفحه گوشی خود نگاه می کنند و بدون دلیل قفل آن را باز می کنند. یا دائما اینترنت را روشن می کنند تا مطمئن شوند پیامی ندارند. فابینگ ها همیشه اینترنت دارند و همیشه همه چیز را عالی تماشا می کنند و هیچ چیز را از دست نمی دهند.

اکثر فاب ها هنگام چک کردن یا چت کردن با شما با تلفن همراه خود صحبت می کنند، اما در عین حال فرصت تماس با یکدیگر را از دست نمی دهند و هر دو را همزمان انجام می دهند. هنگام غذا خوردن آنها را بشناسید. چون گوشی عضو اصلی میزشان است و آن را کنار بشقابشان می گذارند و با هر لقمه ای به صفحه گوشی نگاه می کنند. حال به سراغ راه حل این بیماری برویم.

اگر اهل فابینگ هستید …

اگر اهل فابیان هستید، پیشنهاد می کنیم هنگام صرف غذا گوشی خود را در حالت پرواز قرار دهید تا تماس یا پیامی دریافت نکنید. به جای اینکه گوشی خود را چک کنید، با شخص دیگری صحبت کنید و سعی کنید کاملا حواس خود را پرت کنید. به جای ورزش و فعالیت های دیگر که به مرور زمان حواس خود را از تلفن منحرف کنید. اگر تلفن شما دائماً کار می کند، از چیزهایی مانند میز لذت ببرید تا به مرور زمان مشکلات را برطرف کنید. هنگام خواب، تلفن خود را دور نگه دارید تا همیشه بررسی نکنید که آیا می خواهید. یک چرت صبحگاهی به شما اجازه نمی دهد از خواب بیدار شوید و گوشی را بردارید. بنابراین به تدریج عادات کنترلی اصلاح می شود.

اگرچه اختلال فابینگ متعلق به کاربران اینترنت است، اما بیماری ها و مشکلات مختلفی در ارتباط با دنیای مرموز اینترنت وجود دارد. شاید عجیب به نظر برسد، اما در واقع همه ما کم و بیش آن را تجربه کرده ایم.

علائم مجازی را بشناسید

سندرم سایبرندریا: به افرادی که به دنبال علائم بیماری در موتورهای جستجو مانند گوگل هستند و وانمود می کنند که بیمار هستند کمک می کند. حتما شما هم افرادی را دیده اید که جواب آزمایشاتشان را می گیرند و خودشان را تفسیر می کنند و با فاصله ای که به پزشک مراجعه می کنند بیماری های عجیبی پیدا می کنند. یا فردی با علائم بسیار کم به دنبال یک بیماری جدی مانند سرطان می رود و خود را بیمار می داند یا برای هر سردرد جزئی سر خود را می تراشد و حتی گاهی بدون مشورت با پزشک و نگرانی با او آن را درمان می کند. نوموفوبیا به این معنی است که مردم دائماً از ترک تلفن خود می ترسند. قبل از رفتن، چند بار کیف خود را چک می کنند و اگر مجبور باشند برای کار از گوشی خود دور بمانند، مضطرب می شوند و سعی می کنند مدام به گوشی خود دسترسی داشته باشند. مثل کسانی که در دادگاه یا در برخی ادارات باید تلفن را تحویل بدهند اما با هر ترفندی گوشی را می گیرند. جالب اینجاست که به دلیل جرم در دست گرفتن گوشی، خاموش یا بی صدا است و در عمل تاثیر مثبتی ندارد، اما با پیگیری فوری، احساس امنیت می کنند. سندرم تونل کارپال به معنای استفاده بیش از حد از هدفون و اختلال در سیستم عصبی دست است. آنها اغلب نوک انگشتان خود را گاز می گیرند و از ماساژ دادن کف دست یا مچ دست خود لذت می برند. آنها مدام در حال تایپ کردن یا سرگردانی با تلفن هستند و خیلی ها این کار را به طرز ماهرانه ای هنگام خواب انجام می دهند. به همین دلیل است که دست آنها خواب آلود یا دردناک است.

چشم کامپیوتری و درمان آن

سندرم چشم کامپیوتری: این عارضه نیز به دلیل نگاه بیش از حد به صفحه نمایش ایجاد می شود و اغلب در افرادی که به مدت طولانی بازی می کنند و هنگام بازی یا صفحه نمایش پلک نمی زنند، رخ می دهد. این افراد باید بیشتر مراقب سلامت چشم خود باشند و بین بازی و زلزله استراحت های طولانی داشته باشند. در سال های اخیر با گسترش بستر تماشای فیلم، بیماری های چشمی نیز افزایش یافته است و بیشتر افراد در کلاس درس از گوشی به عنوان تلویزیون استفاده می کنند. برای کاهش این آسیب می توانید از هرگونه نور طبیعی و مصنوعی روی گوشی خود دوری کنید. روشنایی صفحه گوشی خود را تا حد امکان کم کنید، فاصله استاندارد بین صفحه و چشمان خود را حفظ کنید و هر 20 دقیقه یکبار از جای خود بلند شوید و به مدت 20 ثانیه به چیزی که حدود 20 قدم از شما فاصله دارد نگاه کنید. اندازه فونت خود را طوری تغییر دهید که فشار روی چشم شما دو برابر نشود. بنابراین تأکید می کنیم که از قانون 20-20-20 پیروی کنید. این بدان معناست که هر 20 دقیقه یکبار چشمان خود را از روی صفحه نمایش کامپیوتر یا گوشی بردارید. 20 ثانیه مکث کنید و آنچه را که 20 قدم دورتر است تماشا کنید.

توهم زنگ تلفن

سندرم تلفن خیالی افرادی هستند که دائماً صدای زنگ تلفنشان را احساس می کنند یا با شنیدن یک لرزش خفیف فکر می کنند تلفنشان در حال لرزش است و وقتی هیچ پیام و چیز جالبی دریافت نمی کند، زنگ می زند و بیشتر از آن، حتی گوشی خود را با خود حمل می کنند. آنها این کار را نمی کنند، اما گاهی اوقات احساس زنگ زدگی یا لرزش می کنند. میشل دروین، روانشناس دانشگاه فورت وین، که او نیز به این بیماری مبتلا است، شروع به تحقیق در مورد علائم کرد و به نتایج جالبی رسید. او علائم را به عنوان بیماری روانی طبقه بندی نمی کند و آنها را یک توهم می داند. برای حل این مشکل نیز توصیه می شود گوشی یا ساعت هوشمند را برای مدتی در خانه رها کنید و آن را همراه خود نبرید تا حداقل امکان پیش بینی لرزش گوشی را کاهش دهید. برخی نیز علائم اردک را دارند. چرا اردک؟ به خاطر این حیوان زیبا با بال‌ها و حرکات حسی‌اش، مجبور است خیلی سریع زیر آب راه برود تا حرکات زیبایی ایجاد کند و حیوانات دیگر برای تماشای پیاده‌روی‌های زیبایش، کاری که اکثر ما انجام می‌دهیم. با وجود اینکه با مشکلات و مشکلات زیادی روبرو هستیم، اما وانمود می کنیم که خوشبخت و خوش شانس هستیم. هر روز که گوشی‌هایمان را چک می‌کنیم، اینستاگرام پر از وعده‌های شادی و ثروت است. پیام شما در پس زیبایی های دنیای مجازی پنهان شده و فقط در رستوران ها و عکس های لوکس به اشتراک گذاشته شده است و هرگز نخواهید فهمید که این عکس ها در شرایط و شاید در جاده چه عکس هایی گرفته شده است. آن زیبایی یا آن یک نفر. کافه پس از جدایی سخت اتفاق افتاد. سندرم اردک امروزه بسیار رایج است و وبلاگ نویسان صورتی که هر روز تصاویر مبهم از شادی خود را نشان می دهند بیشترین مشکلات اجتماعی را ایجاد می کنند.

فوموس ها احساس آرامش می کنند

پاتریک مک گینس در سال 2002 واژه فومو را برای یکی از پیامدهای روانی استفاده از اینترنت ابداع کرد. این اصطلاح به ترس از نادیده گرفته شدن، حذف شدن و غیره اشاره دارد. بقا زمانی اتفاق می‌افتد که فرد عکس‌های دوستان و دنبال‌کنندگان را غمگین می‌بیند و احساس می‌کند در مسیر خوشبختی عقب مانده‌اند. این برای بسیاری از افراد اتفاق می افتد و اغلب پس از عدم حضور در اینترنت احساس غم و اندوه و افسردگی می کنند. بیماران می ترسند از اطلاعات تجاری خود دور بمانند و دائماً بازار سرمایه را بررسی می کنند و می ترسند ترک کنند. کاربران مبتلا به این بیماری گاهی از دانستن آن می ترسند. وقتی از تلفن دور هستند انگار دنیا چند ساعتی زیر و رو شده است، جهل، نادانی، این جهل دنیا. وقتی از تلفن دور هستند، می ترسند از اتفاقاتی که روی صفحه نمایششان می افتد دور بمانند. می ترسیدند کسی دنبالشان بیاید و آنها را ندیدند. یک نفر آن را دوست دارد و متوجه نمی شود یا داستان جدیدی را ترک می کند و او آخرین بازدید کننده است. در نتیجه فابینگ را آلوده کرد و دائما گوشی هایش را چک کرد. با گسترش تکنولوژی و استفاده بیشتر مردم از اینترنت و شبکه های اجتماعی، هرج و مرج ناشی از مصرف در کمین مردم است. بنابراین اینکه چقدر بتوانیم از آسیب های روحی و جسمی این امر بکاهیم، ​​بستگی به درک ما از دنیای مجازی و تلاش ما برای تغییر سبک زندگی سالم دارد. ما نمی توانیم جلوی سرعت و شتاب فناوری و رشد قالب گوشی های هوشمند را بگیریم، اما می توانیم از وابستگی و خطرات کوچک و بزرگ آن جلوگیری کنیم.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا