علمی و پزشکی

شرایط اهدای بافت و نسوج از کسانی که به مرگ طبیعی از دنیا رفته‌اند، چیست؟

نایب رئیس انجمن اهدای عضو ایران شرایط اهدای بافت از متوفی را به صورت طبیعی تشریح کرد و گفت: کافی است متوفی و ​​خانواده تصمیم به اهدای بافت داشته باشند تا بیمارستان یا اورژانس را از نیت خود مطلع کنند. .

دکتر امید قبادی در گفت وگو با سلام آنلاینوی در خصوص اهدای بافت از متوفی که یک مرگ طبیعی است، تصریح کرد: افراد مبتلا به مرگ مغزی یا قلبی می توانند از 1 تا 53 بافت اعم از عینک، تاندون و … اهدا کنند. ممکن است برخی فکر کنند که این به معنای بریدن جسد است. در حالی که تنها روش جراحی در برداشتن اعضای قابل پیوند انجام می شود.

او توضیح داد که این شغل مانند کسی است که یک عمل جراحی قلب باز انجام می دهد که با دقت بدن را توانبخشی می کند و بدون تغییر شکل آن را به خانواده واگذار می کند. در مورد منسوجات هم همینطور است. یعنی اگر بافتی که باید برداشته شود، برشی در آن قسمت ایجاد می شود و پروتز مخصوصی به همان عرض و اندازه بافت برداشته شده در جای خود قرار می گیرد و مجدداً بدن در اختیار خانواده قرار می گیرد.بدون تغییر. شکل.

اهدای بافت و امداد معلولین

وی با تاکید بر اینکه اهدای بافت برای کمک به معلولیت، تصریح کرد: فردی که نیاز به بافت دارد می تواند سال ها در بستر فلج بماند در حالی که مشکلش با رباط برطرف می شود. یا اینکه سال هاست در حالی که مشکل درماتیت در حال رسیدگی است، در هر قسمتی از بدنش دچار تغییر شکل بوده است. در نتیجه، به نظر می رسد که پارچه بافی برای ایجاد یک زندگی راحت تر گران است.

هیچ محدودیت زمانی برای دوخت پارچه وجود ندارد.

نایب رئیس انجمن اهدای عضو ایران تاکید کرد: زمانی که اعضا از بدن فرد مرگ مغزی خارج شوند، تنها برای مدت محدودی می توانند خارج از بدن باشند. به عنوان مثال، در شرایط خاصی، قلب و ریه ها می توانند 4 تا 6 ساعت، کبد، روده کوچک و لوزالمعده 10 تا 18 ساعت و کلیه ها 24 تا 36 ساعت خارج از بدن باقی بمانند. محدودیت زمانی.

بیشتر بخوانید:

وی افزود: زمانی که بافت از بدن خارج می شود، در بانک های بافت فرآوری می شود. یعنی در ابتدا سلول های آن کاملاً از بین می روند و آنها را به محصولات مختلفی تبدیل می کنند و می توانند به مدت 5 تا 10 سال در بانک های بافت نگهداری کنند.

وی مثالی زد و گفت: افرادی که توده استخوانی در فک دارند و توده را خارج می کنند دچار ریزش فک می شوند و باید سیمان استخوانی را جایگزین فک اصلی کنیم. یک گرم سیمان استخوانی وارداتی از خارج از کشور گران ترین است و برای هر جرم کوچک 30 گرم سیمان استخوانی لازم است.

نرخ ارز بالای واردات مواد مورد نیاز برای جوشکاری نساجی

وی افزود: در حال حاضر با توجه به اینکه اهدای بافت در ایران آنطور که باید در بین مردم رایج نیست، یک هشتم مواد مورد نیاز پیوند بافت در ایران ساخته می شود و هفت سوم آن هشت مورد دیگر وارداتی است. بازده بالایی دارد. با افزایش میزان رضایتمندی از کمک های نساجی، تولیدات داخلی ما افزایش می یابد و نیاز کشور را از تولیدات داخلی تامین می کنیم و می توان گفت که مقدار برای دریافت کنندگان منسوجات نیز کاهش چشمگیری خواهد داشت.

نحوه اعلام رضایت برای پذیرش پارچه و منسوجات

وی درباره روند اعلام رضایت عمومی برای اهدای بافت برای متوفیان توضیح داد: اکنون مسئولیت اولیه جمع آوری بافت با دو مرکز است. اولاً واحد اهدای عضو و ثانیاً اتاق عمل واحد کالبد شکافی برای متوفی کافی بود و خانواده تصمیم گرفتند با اهدای بافت به بیمارستان یا اورژانس از نیت خود اطلاع دهند تا بتوانند با متخصص تماس بگیرند و کالبد شکافی انجام شد. و جسد برای برگزاری مراسم سنتی به خانواده تحویل داده شد.

زمان طلایی اهدای پارچه

به این سوال پاسخ دهید که زمان طلایی اهدای بافت چقدر است؟ وی گفت: هر فردی که بمیرد، اگر در کمتر از 6 ساعت به قبرستان منتقل شود، می تواند ظرف 48 ساعت بافت اهدا کند و لنز داخلی خود را اهدا کند. 24 ساعت اما اگر در قبرستان قرار داده نشود تا 24 ساعت می توان بافت و تا 12 ساعت لنز اهدا کرد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا