اجتماعی

شبکه بهداشتی؛ تنها مرجع معتبر تزریق واکسن کرونا/چرایی افزایش آمار کرونا در شمال کشور

سخنگوی ستاد مرکزی کرونا با اشاره به وضعیت این بیماری در این کشور ، تولید و واردات ویروس کرونا را نیز تشریح کرد و گفت: “تنها منبع رسمی ویروس کرونا ، شبکه بهداشت و تهیه واکسن از جای دیگر است. دیگری رد و غیرقانونی است. ” این واکسن براساس اولویت ها و اعلامیه های قبلی از شبکه بهداشت تجویز می شود.

به گزارش سلام آنلاین. دکتر علیرضا رئیسی در مصاحبه خبری اختصاصی با شبکه دو سیما ضمن صحبت در مورد مسئله آلودگی و پیچیدگی های آن ، گفت: “قبل از مذاکرات کرونا ، آلودگی همیشه در شهر مورد بحث بود.” از آنجا که ذرات معلق می توانند به بافت ریه آسیب برسانند. ”بیماری های عروقی و سایر دستگاه های تنفسی نیز در درجه اول برای حمله به ریه ها هستند. تکثیر عروقی با آلودگی هوا ارتباط دارد. اولین تخریب هر پاتوژن به ریه ها ، کاهش اکسیژن و تبادل دی اکسید کربن در ریه ها است ، ریه ها به عنوان فیلتر هوا برای سلول های بدن عمل می کنند و عواملی که باعث آسیب به دستگاه تنفسی می شوند خطرناک هستند.

وی افزود: “یکی از مهمترین مشکلات شهر حمل و نقل عمومی است و اکنون ما با مشکل آلودگی هوا و هوا روبرو هستیم.” اگر مردم از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند ، هوا بیشتر آلوده می شود ، اما من می گویم در بحران کرونا از وسایل حمل و نقل شخصی بیشتری استفاده کنید تا از ازدحام جلوگیری کنید. تنها راه گسترش وسایل حمل و نقل عمومی است و دوم نوع سوخت مصرفی در وسایل نقلیه و نیروگاه ها است که در آلودگی محیط بسیار کارآمد است. از طرف دیگر اتومبیل های کلاه ایمنی که در سطح شهر تردد می کنند یکی دیگر از دلایل آلودگی هوا است. طبق قوانین هوای تازه ، آنها نباید سفر کنند.

رییسی گفت: “متأسفانه ، ما می دانیم که ویروس در کشورهای همسایه نیز مشاهده می شود و نگران کننده است.” ویروس مننژیت انگلیس به همه جا سرایت خواهد کرد. ویروس کرونا همیشه مستعد جهش های ژنتیکی است ، این ویروس در سراسر جهان یافت می شود و جهش های بسیاری دارد ، اما آنچه ترس از ویروس انگلیس را افزایش داده این است که 70 درصد تعداد ویروس ها افزایش می یابد زیرا جهش ها در جایی رخ می دهد ویروس چسبندگی خود را افزایش می دهد. این ویروس در 20 سپتامبر در انگلستان شناسایی شد ، اما در هفته سوم دسامبر ، پس از هزار و 108 مورد ، اطلاعات جدید آغاز شد.

معاون وزیر بهداشت در مورد ممنوعیت پروازهای خارجی گفت: اگرچه 50 کشور در پروازهای انگلیس محدودیت هایی اعمال کرده اند ، اما شاهد هستیم کشورهای مختلف آلوده به ویروس هستند و حتی چهار مورد نیز گزارش شده است. در عمان مشاهده شده است. . ما همیشه باید آماده باشیم. بلافاصله پس از انتشار ویروس انگلیس ، پروازهای انگلیس به ایران لغو شد و بعداً تصمیم بر این شد که هر کسی که از هر کشور اروپایی وارد کشور شود ابتدا باید تست PCR منفی داشته باشد و در مرحله دوم آنها در داخل کشور و تا زمان اعلام نتایج آزمایش می شوند. از خانه دور باش ما حتی لیست مسافرانی را که دو هفته پیش هنگام اعلام ویروس وارد کشور شده اند بررسی کردیم و حتی سه نفر را که در ماساچوست علائم داشتند ، بررسی کردیم. مرزها باید کنترل شوند ، اما باید تصور کنیم که ویروس وارد کشور شده است ، هیچ چیز جدیدی برای انجام وجود ندارد ، ما فقط باید پروتکل فعلی را سخت تر کنیم.

وی افزود: “ما باید ویروس را مرتباً بررسی كنیم و خوشبختانه هیچ اثری از ویروس انگلیس در این كشور ندیده ایم.” ما از سادگی بیش از این عفونت می ترسیم زیرا سه بیماری داشته ایم.

چرا بار بیماری در شهرهای شمالی کشور افزایش یابد

وی گفت: “رویکرد ما با روش های قبلی متفاوت است و سعی می کنیم قبل از اینکه بیماری در اوج خود به اوج خود برسد ، فکر کنیم و هشدار دهیم. لاهیان مورد حمله قرار گرفته است.” هشدار این واقعیت که بیماری های بیشتری در قسمت شمالی شهر وجود دارد ، احتمالاً به دلیل تعداد زیادی از کارگران فصلی شاغل در باغ های نارنجی و حتی مسافرت چند هفته پیش ، اکنون بسیاری از روستاهای دیگر استان های شمالی را تحت تأثیر قرار داده است. آمل ، بابل ، تنکابن ، جویبار ، چالوس ، رامسر ، ساری ، سوادکوه شمالی ، فریدونکنار ، قائمشهر ، میاندرود و نکا در خطر هستند.

مازندران در یک سوم بالای کرونا

وی افزود که در شهرهایی که قارمر اعلام شد ، تمام محدودیت های مربوط به شهر سرخ اعمال شد. در روز اول آذر ، تعداد شهرهای قرمز بسیار زیاد است ، بنابراین با محدودیت ، ما در تاریخ 29 آذر دیگر شهرهای قرمز نداریم ، اما در 10 دسامبر ، برخی از شهرها قرمز می شوند. اکنون تقریباً کل کشور زرد می شود ، اما اکنون چهار شهر قرمز (آمل ، رامسر و ساوادای شمالی) ، 43 شهر نارنجی و 431 شهر زرد داریم. بیشتر استان های کشور بالاترین میزان بیماری را رد کرده اند و تنها استانی که به تازگی سه تیم برتر را آغاز کرده است مازندران است که اکنون از میان سه کشور برتر عبور می کند. از طرف دیگر ، هورموژن یکی از موفق ترین استان ها در کنترل بیماری های غیرواگیر است.

اثرات محدودیت های تاج بر کاهش بار بیماری

وی گفت: “موج سوم بسیار جدی است. بیمارستان پر است و روزانه حدود 3000 نفر به بیمارستان منتقل می شوند. تعداد كشته شدگان به 500 نفر رسیده و در حال حاضر به 100 نفر رسیده است.” امروزه میانگین کشوری برای انطباق با پروتکل 86 درصد است. تعداد آزمایش ها از ماه اکتبر دو برابر شده است و روند صعودی ادامه دارد و سخت گیری بیشتر از 26 نوامبر آغاز شد. از این پس ، برنامه اصلی ما پروژه Saha Solini است ، زیرا هدف این پروژه بر اساس شناسایی اولیه بیماران و انزوا است.

جزئیات واکسن ایران کرونا برای تولید مشترک با کوبا

ریسی گفت: “تا كنون ، حتی گاهی اوقات تولید واكسن در جهان به 20 سال می رسید زیرا باید مراحل فنی دقیق را طی می كرد.” با توجه به شرایط خاص بیماری قلبی در جهان ، سازمان بهداشت جهانی اجازه تزریق فوری برخی واکسنها را برای سریعتر ساختن واکسن داده است. این یک مرحله تحقیقاتی است ، این یک مرحله پیش بالینی است که واکسن ها روی حیوانات آزمایش می شوند و بیشتر آنها به دنبال اثربخشی واکسن هستند و ما یک فاز انسانی داریم که هدف اصلی آن یافتن اثرات واکسن و آزمایش آن بر روی انسان است. ده ها ، مرحله دوم بیش از صدها. آزمایش شده است و در مرحله سوم می توان بیش از 100000 نفر واکسن زد.

وی در مورد تولید واکسن مشترک با کوبا گفت: “استراتژی تأمین واکسن ایران روشن است.” بسیاری از کشورها خود را در معرض آزمایشات واکسن قرار داده اند و وقتی می گوییم یک کشور عربی واکسینه شده است ، به این معنی است که در مرحله سوم مطالعه واکسینه شده است و این منطقی نیست. که خرید واکسن تایید شده است. در کشور ما با تأکید وزیر بهداشت تصمیم گرفته شده است که اگر این واکسن یک فناوری شخصی باشد یا با یک کشور عادی باشیم ، به مرحله آزمایش خواهیم رسید. حتی فازهای اول و دوم مطالعه بالینی واکسن مشترک با کوبا به تنهایی در این کشور آزمایش نشده است. واکسن مننژیت به طور مشترک با کوبا در حال تولید است و خط تولید ما در Institut Pasteur آماده بیماری ذات الریه است و زیرساخت های تولید ویروس کرونا را دارد. کشور ما 100 سال سابقه Instino Pasteur و سابقه واکسیناسیون دارد. شرکت های آگاه در تلاشند واکسن های سریع تری بزنند.

وی در مورد واردات ویروس کرونا ویروس خارجی گفت: “متأسفانه صحبت های زیادی در این باره است.” تاکنون هیچ واکسنی به کشور وارد نشده است و این واكسن واكسن ترین كوكاكولاست. ما یك مشكل حواله داریم كه برطرف شده و امیدواریم 15 میلیون سهم به دست آوریم. 800000 دوز سهم ما در کاکس قبل از سال جدید.

وی گفت: “سیستم امتیازدهی و اولویت برای واکسیناسیون طراحی شده است.” مردم باید توجه داشته باشند که تنها منبع رسمی واکسیناسیون ویروس کرونا ، شبکه بهداشت است و تهیه واکسن از جای دیگر تکذیب و غیرقانونی است و واکسن ها براساس اولویت ها و اعلامیه های شبکه ارائه می شوند. سلامتی.

وی در مورد بازگشایی محل برگزاری مراسم عروسی گفت: “اگر اساسنامه صحیح باشد ، می توان آن را بازگشایی کرد. ما هنوز شهر و منطقه سفید نداریم و سالن اجتماعات از کارهای گروه چهارم است و باید نزدیک. “

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا