اجتماعی

شاید واکسن‌ برای مهار کووید طولانی کافی نباشد

نتایج یک مطالعه جدید در مورد توانایی واکسن‌ها برای کنترل اثرات “کمک طولانی” با همه گیر شدن ویروس تردید ایجاد می‌کند، اما مشخص نیست که آیا واکسن‌های موجود بدون آنها موثر خواهند بود یا خیر. درمان طولانی‌مدت. یا واکسن جدید..

به گزارش سلام آنلاین، کارشناسان بهداشت بر این باورند که کووید لانگ به عنوان مرحله بعدی بحران جهانی سلامت فیزیکی در حال ظهور است.

با این حال، هنوز مشخص نیست که چند نفر دیگر زمین لرزه های شدید جسمی و روحی را تجربه خواهند کرد، زیرا جنبه های دیگر همچنان رخ می دهد.

نتایج یک مطالعه روی حدود 34000 فرد واکسینه شده که تا سال 2021 به عفونت کووید در سطح بالا مبتلا شده اند نشان می دهد که واکسن به تنهایی خطر ابتلا به کووید را طولانی مدت تنها حدود 15 درصد کاهش می دهد.

در این مطالعه، کارشناسان آمریکایی بیماران را تا شش ماه پس از مثبت شدن تست کووید-19 مورد بررسی قرار دادند، اما تفاوتی در شدت یا دامنه علائم (کووید طولانی مدت) بین افرادی که آنها را تزریق کردند، مشاهده نکردند.

همچنین افرادی که سطح بالایی از عفونت دارند در مقایسه با افراد مبتلا به آنفولانزای فصلی در معرض خطر بیشتری برای ایجاد پوسیدگی هستند.

گفته می‌شود این مطالعه جامع‌ترین تلاش برای تعیین احتمال ایجاد عفونت پیشرفته با کووید-19 است.

کارشناسان آمریکایی می‌گویند: «ما برای محافظت از خود و عموم مردم تنها به واکسن‌ها متکی هستیم. اکنون می گوییم که این واکسن تنها از 15 درصد بدن (در برابر کووید) محافظت می کند و مردم هنوز در برابر این ویروس آسیب پذیر هستند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا